Permalänk

Mcse

Hejsan,

Någon som är MSCE certifierad? Hur många timmar fick ni lägga ner? Hur pass jobbigt är det?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Gäst

Vår elementa avd.chef är det på jobbet.
Jag kan höra med henne imorgon då jag tjänstgör.

Permalänk
Medlem

Det beror precis på hur bra du vill kunna sakerna sedan... men om du nätt och jämt ska klara varje cert (skriv, glömt om en vecka) så är det brain-dumps och test-cert i ca en dag per cert förutsatt att du är förhållandevis insatt i microsofts sätt att se på saker. Alla "design" cert är lite mer krävande och därför rekommenderar jag att verkligen läsa och göra kurslitteraturen innan (ca 50h råplugg med anteckningar per MOC+hands on osv).

Det är olika jobbigt beroende på vad du får ut av det, är det ett jobb eller fet lönebonus som hägrar är det skitenkelt.

/G

//edit - "man" brukar säja att det tar ungefär en vecka per cert om man har studieteknik (braindumps och testcert är en genväg då det bygger på att man lär sig frågorna) och givetvis finns det inget som utesluter det andra, tvärt om.

Permalänk

braindumps och testcert förklara mer tror jag fattar men ändå. Det går väll att ladda hem test program eller frågor??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.google.se/search?hl=sv&q=braindumps&meta=
http://www.transcender.com/default.aspx

Braindumps är typ att man skriver upp frågorna man minns när man kliver ur testrummet, om väldigt många människor gör så får man till slut ihop rätt så mycket.

Transcendrar är svindyra test som efterliknar proven nästan exakt, men att du kan göra flera om och om igen tills du förstår metodiken och kan frågorna (man får varje fråga förklarad med källhänvisningar)

/G

Permalänk

tackar tackar..... Nu känns allt lite bättre. Finns program med tror ett heter Test King vet ni fler? OBS nu snackar vi MCSE

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag certifierade mig för ett gäng år sen på Windows NT... och har nåt på 2000 också Då var det iaf relativt enkelt att klara av proven ifall man hade kört Transcender-testerna innan och man såg att vara riktigt bra på dem...

Men om det stämmer med de nyare ... tjao, det vet jag inte

Permalänk

Testking är ett såkallat Braindump, ifall du verkligen vill kunna det du läst och certat dig i så rekommenderas egentligen inte Braindumps.
Skulle nån komma på dej att du tagit proven med hjälp av braindumps så sliter dom certet ur händerna på dig.

Allt jag kan rekommendera ifall du skall genomgå självstudier är Hands-On å en jävla massa kaffe.

Certade mig själv inom ett par områden, och jag kan säga att en veckas läsning å hands on på sånt man inte redan kan är vääääääldigt kort tid.

www.mcmcse.com
www.techexams.net

2 bra forum när det gäller alla typer av certifiering, och ett varningens finger, nämner du Testking eller braindumps där så kommer dom istortsett kasta ut dej.

Visa signatur

När andra slår med nävarna, slår jag med häpnad!!!

Permalänk

braindumps är jag bara för att se vilken typ av frågor dom ställer om och hur dom formulerar dom.

Visa signatur