Permalänk

Fear problem

hej

jag har lite fear problem här. När jag spelar på high så laggar spelet MYCKET. jag har ändrat fil namnet på den och det är samma problem. Vad kan det bero på. Jag sitter med ett X850XT PE

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

Du har för dåligt grafikkort eller dator, Fear är väldigt krävande

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan

F.E.A.R är ett väldigt ooptimerat spel. Flöt på fint ungefär halva spelet för mig. Men mot slutet fick jag sänka inställningarna till medium för att det inte skulle hacka sönder och stanna upp varannan minut.

Och jag har denna konfig: Athlon64 3200+ @ 2600mhz, 2x512mb Corsair XLPRO 2-2-2-5, DFI SLI-DR och ett 7800GTX 256mb.

Permalänk

men med rätt konfigurationer och inställningar borde det väl gå bra? Jag spelade igenom F.E.A.R utan att märka av några FPS-drops. Flöt på jättefint.

Permalänk
Medlem

Har du en massa andra program igång i bakgrunden? Se över din dator och optimera ditt OS så bör det gå bättre.
Väldigt många gånger som folk klagar på dålig prestanda med ett väldigt bra system och att det visar sig vara deras OS som är fullt av skit och program i bakgrunden.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan

sen när är X850XT PE ett dåligt grafikkort?

Permalänk

Spelet flöt på riktigt bra på min burk och då använde jag mig av de inställningar som spelet automatiskt valde åt mig. Mycket på maximum och ett par st på medium. Märkte inte av några direkta fps-drops jag heller. Hur noodles^ lyckades märka av det är för mig en gåta med den konfigurationen han har. Borde flyta på bra som bara den. Kanske beror på att hans cpu är överklockad. Har för mig att jag läst någonting om att F.E.A.R. tydligen ska vara superkänsligt mot överklockning.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk

jag kör överklockat utan problem...

Permalänk

saken är att det flööt hur bra som helt på Allt i maximum igår. Nu helt plötsligt hände nått konstigt

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

Blir ditt kort varmt?
Har också X850XT och det springer iväg till 80 grader och klockas ner.. Kör man med autoinställningarna så hamnar allt på high men då är det i princip ospelbart.. läste dock någon tråd på det officiella forumet om en inställning som man skulle ändra för att bli av med en del hack.

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

överklockat kör jag allt på max i 1024x768 förutom af som inte är på max flyter skit bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

testa döp om fears exe fil till anythingelse.exe

Permalänk

jag har dock också ett skummt fel i F.E.A.R. När jag kör grafikkortet överklockat så fryser datorn så fort jag försöker gå in i prestandainställningarna i spelet. Överklockningen är stabil i själva spelet + alla andra spel och i 3DMarkxx samt ATItool. Men just när jag försöker gå in och ändra gfx-inställningarna i spelet så hänger det sig.

Permalänk

grejjen är att fear funkade perfect. När jag trycker på auto så får jag high. Men jag körde maximum på allt och det flööt hur bra som helst. Fick till och med 28 min, 61 ava och 154 fps i max när jag testa demotestet i maximum. Det va juh hur bra som helst. Trodde inte mina ögon från början men det e sant

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att om man ändrar inställningarna så börjar dom ibland inte att gälla innan man startat om spelet. Detta gäller framförallt AA och FSAA.

Är säkert det då råkat ut för.

Permalänk
Medlem

Notera VÄLDIGT noga att testdemot inte på något sätt motsvarar hur krävande spelet är.

Permalänk
Medlem

Uppdatera med senaste patchversionen. Tror det ska finnas en 1.2:a ute nu.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |