Avlyssning mot terrorism och fildelare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Ganska lustigt detta och i ungefär samma veva publiceras detta

Som tydligt visar att "skiv"-bolagen kanske skulle börja rikta in sig på att sälja via andra medium än dom som säljer dåligt, istället för att jaga fildelare :S

mm, känns som de borde gjort det 10 år sen!!

"you snooze, you loose" som man säger

Permalänk

Dags att blocka fram bibeln och läsa uppenbarelse boken

Permalänk
Medlem

Tänk istället på hur väl ni kommer tacka FBI, SÄPO... när dom stoppade ett par självmordsbombare från att spränga ditt kvarter i luften... eller nått...

Permalänk
Medlem

Man får flytta upp till en lappkåta och leva på vad fjällvärlden har att erbjuda istället för att bo i äckliga skitiga städer.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Går detta igenom så kanske man blir terrorist...:rolleyes:

Permalänk

Jag lever hellre i ett samhälle där jag inte alltid är övervakad och blir sprängd i luften, än tvärt om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trädgårdssmurfen
Jag lever hellre i ett samhälle där jag inte alltid är övervakad och blir sprängd i luften, än tvärt om.

Javisst

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

vi kommer snart att veta mer om detta innom kort, tills dess kör jag Low Profile

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

man kanske skulle ta på sig en sådan där väst med sprängdeg när polisen o media bolagen knackar på för att statuera exempel om att man inte accepterar dom..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

HAHA media bolagen är TAME FAN inte nöjda innan vi lever i en polisstat!

Orwells 1984 here we come!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niagi
fildelare eller inte... asså detta blir mer o mer som dåliga framtidsfilmer, där alla människor e mer som robotar och har inga liv!!!

ha ha du börjar fatta????!!! Det börjar småskaligt, sen ökar det successivt, lite åt gången så att medborgarna inte tycker att det är så farligt. Problemet är bara det att små bäckar blir till stora hav till slut.. Det vet vad de sysslar med, fortsätter det så här så kommer Orson Welles framtids skräckscenario bli verklighet den är på god väg. Det blir en polisstat där alla ska kontrolleras och förtryckas till varje pris. Satanas perkele säger jag:mad: Ha "tavlan" inplanterade chips har de redan börjat att ta fram, de säger att det är bra för då slipper man ha kontanter på sig och massa annat skit, visst det är väl bra men det är bara halva sanningen.!!

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Lady: HAHa det vore nått de.

Tavlan: Visst jag hänger på din raket, vart ska vi?

Visa signatur

.

Permalänk

Hoppas alla sjuka personer som vill sätta fildelare bakom lås och bom går o dör eller nåt (skoja bara)

Permalänk
Medlem

Sjuk Sjuk sjuk.... hoppas samtliga av bolagen som stödjer detta går i konkurs. Alla ledamöten i eu-parlamentet som rösta för detta förslag ska när det är valdag röstas bort

Permalänk
Medlem

snart så vet dom när man går och pissar..

Permalänk
Medlem

ifall det går igenom har jag ett par frågor:
1: var i helvete hade dom tänkt lagra alla dessa petabytes som skickas varje dag runtom i europa?
2: folk kommer ju börja kryptera. var i helvete hade dom tänkt skaffa processorkraft för att bryta upp 100 000st olika 2045bitars krypton i timmen?
3: vem skulle kolla all data?

jag ser detta som omöjligt sålänge inte varannan människa eller nåt hjälper dom. eller dom skaffar en riktigt riktigt smart AI som sköter det åt dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trädgårdssmurfen
Jag lever hellre i ett samhälle där jag inte alltid är övervakad och blir sprängd i luften, än tvärt om.

Samma här. Var är liberalerna när man behöver dem?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
ifall det går igenom har jag ett par frågor:
1: var i helvete hade dom tänkt lagra alla dessa petabytes som skickas varje dag runtom i europa?
2: folk kommer ju börja kryptera. var i helvete hade dom tänkt skaffa processorkraft för att bryta upp 100 000st olika 2045bitars krypton i timmen?
3: vem skulle kolla all data?

jag ser detta som omöjligt sålänge inte varannan människa eller nåt hjälper dom. eller dom skaffar en riktigt riktigt smart AI som sköter det åt dom.

Kanske ett sätt att bli av med arbetslösheten

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

So what... börjar de spåra de internettrafiken så får man väl surfa anonymt med 3G kontantkort eller något liknande. Vem vet, snart kanske man kan fildela trådlöst mellan mp3 spelare ute på stan eller när man sitter på bussen. För varje möjlighet som blockeras så står det tusen nya möjligheter. Resultatet blir bara att de plöjer ner en massa stålar på meningslösa processer och gör det ännu svårare att jaga det riktigt stora förbrytarna.

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Medlem

Vissa verkar inte ha förstått att detta inte bara handlar om att man inte kommer kunna piratkoiera filmer mm.
De är inte så noga. Det man verkligen bör vara orolig för är att världen snart styrs av storföretagen och inte av folkvalda ledare. Demokratin är snart ett minne blott. DET är den stora faran, inte att du måste betala för att se en flm.

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett argt mail till alla Parlamentsledamöter. Gör det ni också! Deras mailadresser finns på första sidan (nån postade en fil med mera info om det här och adresser)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

HAHAHA, fattar dom inte att det kommer bli mer zipCD igen... zipDVD kanske.

Då börjar ju filderna tjäna pengar så in i helvete

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det finns ju inspelningsbara dvd/video spelare så varför ta bort fildelningen?

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

detta är så jefla sjukt, jakten på fildelare har gått överstyr. Alla lagar tycker de ska ändras bara för att företagen ska kunna hova in mer pengar. Världen tar ett steg mot equilbirum samhälle varje dag. USCH

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
Vissa verkar inte ha förstått att detta inte bara handlar om att man inte kommer kunna piratkoiera filmer mm.
De är inte så noga. Det man verkligen bör vara orolig för är att världen snart styrs av storföretagen och inte av folkvalda ledare. Demokratin är snart ett minne blott. DET är den stora faran, inte att du måste betala för att se en flm.

Fullständigt rätt. Stora sammanslagningar underlättar detta bolagsstyrande. Jag tänker då på EU. Där sitter vi med mössan i hand och tar vad vi får. Vi kan inte påverka vår vardag utan får hoppas att andra länder tycker samma sak. Och lobbyverksamheten är enorm i EU. Skärp konkurrenslagarna och hjälp småföretag att växa. Stifta lagar mot företagsstyre. Idag kan dom stora köpa sig rättigheter i samhället som inte är demokratiskt. Stora företag suger. Dom tar statsbidrag så länge dom kan sedan flyttar dom tillverkningen utomlands så dom kan sänka priserna och krossa småföretagarna här hemma. Blää! Ställ politikerna som valtalar mot väggen när ni är ute på stan nästa år.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem

Det här kommer de inte att få igenom. Men att förslaget bara väcks är förstås helt uppåt väggarna. Det är illa nog att polisen ska kunna kolla upp vem jag pratar med i telefon eller vad jag skriver för mail, men att privata företag ska kunna göra det är horribelt. Vem vet vad den informationen kan användas till senare?

Det är precis det här som är anledningen till att vi borde ha mindre övervakning i samhället. Fenomenet kallas ändamålsglidning. Man samlar in och registrerar någon sorts data, säg DNA-prover, för något ändamål, säg att underlätta upptäckten av sjukdomar. Sen blir man misstänkt för ett brott, säg mordet på utrikesministern, och åker dit för att polisen har tillgång till DNA-registret.

Nu tycker nog de flesta att ändamålsglidningen i just det här fallet var helt OK, eftersom man ogärna vill att mördare ska slippa straff. Men det läskiga är att det inte finns något regelverk för hur diverse register får användas. Och i det nu aktuella exemplet om lagring av datatrafik försöker diverse grupper få rätt till informationen av en eller annan anledning. Förr eller senare lyckas de säkert.

Det ska också poängteras att även om man fastställer exakt för vilka misstänkta brott den lagrade informationen får användas, så finns det inga som helst garantier för att senare beslut kan ändra på ändamålet. Och låt oss säga så här: utvecklingen går sällan åt det mer restriktiva hållet.

Vi behöver alltså:

- Så få registrerade uppgifter som möjligt
- Klara regler för hur ovanstående uppgifter får användas
- Lagar som förhindrar beslut om att ändra tillgängligheten i befintliga register

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

för dom som vill dela ut saker kommer det väl bli vanligt med krypterade FTP ringar igen.

Förövrig var det skrämmande likt 1984 och Kina. det liknar dock samma sak som project echlon som NSA har i USA.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Men nu får dom väl för tusan ge sig, är ju så att man blir äcklad av vilka jävla hitlerfasoner industrin tar till när det ändå bara kommer skada de själva i slutändan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
ifall det går igenom har jag ett par frågor:
1: var i helvete hade dom tänkt lagra alla dessa petabytes som skickas varje dag runtom i europa?
2: folk kommer ju börja kryptera. var i helvete hade dom tänkt skaffa processorkraft för att bryta upp 100 000st olika 2045bitars krypton i timmen?
3: vem skulle kolla all data?

jag ser detta som omöjligt sålänge inte varannan människa eller nåt hjälper dom. eller dom skaffar en riktigt riktigt smart AI som sköter det åt dom.

Tidigare det här var uppe var det tal om att bara logga e-mail-trafiken vilket låter troligare men rätt konstigt (alla terrorister med lite vett byter väl bara sätt att kommunicera på då, finns många sätt att kommunicera på över internet som inte involverar e-mail ).

Det var på förslag att ISParna ska vara ansvariga för att lagra all data en viss tid för att sedan överlämna datan om den efterfrågas. Vilket förstås skrämde slag på alla ISPer Lär ju trissa upp månadskostnaderna betydligt.

Flatrate blir ett minne blott och inget över 1 mbit

3.
Du kan lätt skriva program som kollar exakt vad folk laddar ner på i ex. DC i hela sverige med sådana resurser, rent teoretiskt då. Det lär ju inte gå juridiskt (till en början i alla fall, att sånt här ens kommer på förslag gör ju en lite småskakis). Bortsett från automatiska program som det så är det ju främst misstänkta som kommer kollas.

Permalänk
Medlem

[terrorism]Batman.Begins.2005.DVDRiP.AFGHANSUB.SVCD-ALLAH-AKBAR[/terrorism]