Permalänk

Webhallen har varit riktigt jävla bra.
De ordnade fram saker på ett par dagar och hade skitbra service.
Nu får man vara glad om man får mailsvar inom 2 veckor verkar det som.

Sitter själv och väntar på en drös med saker.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Själv brukar jag få svar på mail samma/nästa vardag strax innan 16.00, verkar som att dom läser mailen omkring den tiden. Men dom kanske gillar mig mer än er

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Själv brukar jag få svar på mail samma/nästa vardag strax innan 16.00, verkar som att dom läser mailen omkring den tiden. Men dom kanske gillar mig mer än er

Ha mailat dem ett par gånger om min inneliggande beställning. Efter 4-5 dagar brukar jag tröttna och försöker ringa till dem istället.

Visa signatur

PC: Antec P180 | i5 2500K | 8GB Corsair Vengence | Corsair 520W | ATI HD3850 | Corsair SSD | Samsung T240
HTPC: | C2D E4500 | 2GB Corsair DHX | 750GB HDD | Radeon X800 GTO | Panasonic PV60 42"
Bärbar: Acer TM

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på att de ska svara på ett RMA-mejl jag skickade i söndags, för tre dagar sedan. En del mejl jag skickat till dem förut har jag inte fått svar på alls.

Efter att jag läst vad andra skrivit här verkar det som att jag också kommer att få vänta i någon månad på att få mitt trasiga moderkort utbytt. Allt som behövs är att titta i en av PCI-portarna för att se att det är trasigt, jag hade förhoppningar om att bytet skulle gå snabbt, men nu är de förhoppningarna borta. Går det att häva köpet och tvinga dem att betala frakten tillbaka tro? Jag kommer ju fortfarande att få betala frakt hos något annat företag som jag får köpa moderkortet hos istället.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

min lokala "turk affär?" tar 16kr extra varje gång man köper med kort!

fick mina 4 hellraiser filmer av wehallen idag. beställde i förrgår!

online köp verkar bra om man köper få saker men ska man handla en ny dator med massor av delar brukar det bli strul att nått saknas eller dylikt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Jag sitter och väntar på att de ska svara på ett RMA-mejl jag skickade i söndags, för tre dagar sedan. En del mejl jag skickat till dem förut har jag inte fått svar på alls.

Efter att jag läst vad andra skrivit här verkar det som att jag också kommer att få vänta i någon månad på att få mitt trasiga moderkort utbytt. Allt som behövs är att titta i en av PCI-portarna för att se att det är trasigt, jag hade förhoppningar om att bytet skulle gå snabbt, men nu är de förhoppningarna borta. Går det att häva köpet och tvinga dem att betala frakten tillbaka tro? Jag kommer ju fortfarande att få betala frakt hos något annat företag som jag får köpa moderkortet hos istället.

Inte ska du behöva vänta flera månader utan max en månad skulle jag tolerera och sedan skulle jag citera konsumentköplagen för affären och länk till den finns i min sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryguy

lite off topic: kortavgifter som 5:- för att betala med kort i butiker är olagliga att ta ut, bankerna tillåter inte att enskillda handlare tar ut extra avgifter vid kortköp..

Där har du helt fel.
Det är inte alls olagligt att ta ut avgift för kort.
Däremot har VISA lyckas få godkänt att tvinga via avtal att handlare inte får särskilja mellan olika kort, dvs. bankkort som kostar ca 4 kr eller kreditkort som kostar 4 kr + 3% av köpesumman. (moms inräknat, dock så tillkommer avgifter för terminaler etc.)

Med andra ord så om butiken inte har ett tvingande avtal har de rätt att ta ut avgift.
När det gäller mastercard så har de gått ut med information om att man får ta ut kortavgift om det specificeras på kvittot.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Jag har beställt produkter från Webhallen i 2 olika omgångar.
Båda grejorna står på "Under behandling" varav den ena beställdes för 10 dagar sedan.
Kan sakerna trots att det står "Under behandling" vara skickade?

Permalänk

Har tidigare sysslat med inköp av datorprylar på ett företag och då till stor del (cirka 95%) av inköpen gått via Dustin och några till Inwarehouse.

Visst är Dustin något dyrare, men oj, vilken service det är, man får veta exakt när grejor finns hemma eller inte, oftast det tar inte mer än max 3 dagar att få hem icke lagervaror, samt att det är alltid snyggt och prydligt levererat.
Detta gäller iofs för Dustin och inte Dustin Home (som är för konsument). Som sagt, något dyrare men mycket bättre service.

Har på senare tid använt både datorbutiken, jme data, komplett m.m....de har verkligen mycket att lära från de stora pojkarna som kan hantera sin logistik.

Permalänk
Medlem

Beställde en burk i delar från DUSTIN på Tisdag morgon fick grejerna levererade till dörren samma dag på eftermidagen utan att det kostade extra i frakt . Det är service DUSTIN har fått en till kund som kommer att handla där regelbundet .

Permalänk
Medlem

Dustin har jag handlat mest av dessa år. Får varorna på någon timme. Men det är för farsan har företag och köper massa där. Då blir frakten 400 men men det är han som betalar

Permalänk
Medlem

Beställde dvd-skivor från dvd99.info i tisdags, fick ett mail om att det var skickat på onsdag förmiddag.

Beställde två hårddiskar från jmedata också i tisdags och alla grejor var inte i lager. Fick ett mail om att det var skickat i torsdags.

Beställde en fjärr och en kabel från webhallen i tisdags, allt i lager. Inget har hänt där.

Seriöst om grejor är i lager så måste man ju skicka ut det på en dag eller två. Man kan givetvis uräktas om man har förbannat bra priser men det har dom ju inte direkt. Nu är vi ju bara inne på fredag samma vecka men iaf jag har blivit mer restriktiv att handla på butiker som är sega, man vill ju ha grejorna snabbt. Är ju oftast inte snabbare att köpa grejorna här i stan för likt förbannat måste dom beställa hem grejor eller alternativt är svindyra på grejorna.

Edit: Fortfarande inget som har hänt förutom att grejorna inte längre finns i postorderlagret. Börjar bli lite sne, man förväntar sig ju att då alla grejor finns i lager i ett antal exemplar att dom ska lyckas få fram grejorna på mindre än en vecka. Antar att dom missat min order på något sätt.....jobbigt, speciellt eftersom alla är så postiiva angående att få tag i dom via mail och telefon. Synd att man betalt redan, nåja, bara en vecka än.....

Permalänk
Medlem

Webhallen är bra jävla sega!!

Permalänk
Medlem

Tja beställde ett moderkort igår som ersättare för ett som gått sönder och det kortet fanns på centrallagret så jag räknade med att det skulle ta nån dag men det finns redan för avhämtning så i morgon åker jag och hämtar det.