Hej... min dator är trasig.. efter alla försök att laga den har jag bestämt mig för att köpa en ny,,
Min plånbok är inte tjock så jag skulle vilja att ni hjälper mig att ta fram det billigaste datorpaketet ni kan få fram som duger till bf2 o sånna spel utan att det laggar.. alltså.. det ska klara av nya spel bra men inte vara en monsterdator... tack så mkt
Det är tyvärr ett motsatsförhållande: "klara spel bra" och "billig" går inte ihop. Om du kan nöja dig med "klara spel hyggligt" så kanske AMD64 3200+ med 512 MB minne och ett 6600GT kan vara nåt? Se om du kan använda delar från din galma dator som låda osv. En HDD på c:a 200 GB?
Dessa delar går på runt 5500-6000, och då får du hyggliga resultat.
Ta ett uppgraderingspaket på komplett (3200+ s939, nForce3, 512MB), med ett 6600GT och en HDD på 200 så hamnar du på 5495:-
Det finns säkert andra varianter. Om du ska lägga till något på detta skulle jag ta mer minne, då just spel som BF2 är hungriga på minne.
Visa signatur
Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!