Wobbles giganto Chassi ala DHW05
Ja hade planer innan DH att bygga ett eget chassi.
Resultatet blev rätt sagt maffigt :).
Chassit är byggt i MDF [ hoppas detta va rätt stavat ].
Chassit är protoypen för nästa version jag bygger på redan nu
Mitt mål att uppnå är total kylning på HDD samt på moderkortet samt bra ventilation inne i lådan.
På lådan jag har på bilderna här nedan så blåser den stora fläkten endas ut luften. Körde med termometer inne i chassit
på 2 ställen långt ner och hög upp. Hade vid full load efter 1 timme bara 27 grader varmt inne i chassit. Vilket jag tycker är rätt bra. Mitt mål är dock att komma ännu längre ner.
Vilket jag kommer uppnå på chassit jag bygger nu.
På det nya chassit som kommmer vara 15cm lägre annars ingen skillnad i storlek så kommer det vara 2 fläktar vid fronten nere vid "golvet" . Då snackar vi inte klena 80mm fläktar utan vi snackar badrumsfläktar som används till att suga ut värme ur rum. 2st som vadera har en kapacitet att sänka värmen i ett rum på 15kvm på 1 timme med 15 grader, Föreställ er då vilket genomflödande av kall luft på hårddiskarna.
På ovansidan kommer det sitta en 250mm fläkt som på detta chassit dock detta kommer att blåsa in luft istället för ut.
Ne nu får det vara nog med mitt tjat här.
Hoppas bilderna smakar och det vore bra med lite positiv feedback och frågor och förslag. Dock på bilderna så e inte sido dörren ordnad ännu detta pga tidsbrist innan DH.
Enjoy

Och avslutningsvis ett lagfoto med jag o klanen :).
Jag längst ner liggandes till höger

För er som undrar system etc etc så e det följande
CPU
Name: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Speed: 2211MHz
Identifier: x86 Family 15 Model 7 Stepping 10
OS
5.1.2600 SP: 2
Platform: Win32 NT Type: Workstation
Memory
Physical memory: 2,00 GiB DDR 400mhz 3200 Crossair
Så enjoy ännu en gång