Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Wobbles giganto Chassi ala DHW05

Ja hade planer innan DH att bygga ett eget chassi.

Resultatet blev rätt sagt maffigt :).

Chassit är byggt i MDF [ hoppas detta va rätt stavat ].

Chassit är protoypen för nästa version jag bygger på redan nu
Mitt mål att uppnå är total kylning på HDD samt på moderkortet samt bra ventilation inne i lådan.
På lådan jag har på bilderna här nedan så blåser den stora fläkten endas ut luften. Körde med termometer inne i chassit
på 2 ställen långt ner och hög upp. Hade vid full load efter 1 timme bara 27 grader varmt inne i chassit. Vilket jag tycker är rätt bra. Mitt mål är dock att komma ännu längre ner.
Vilket jag kommer uppnå på chassit jag bygger nu.

På det nya chassit som kommmer vara 15cm lägre annars ingen skillnad i storlek så kommer det vara 2 fläktar vid fronten nere vid "golvet" . Då snackar vi inte klena 80mm fläktar utan vi snackar badrumsfläktar som används till att suga ut värme ur rum. 2st som vadera har en kapacitet att sänka värmen i ett rum på 15kvm på 1 timme med 15 grader, Föreställ er då vilket genomflödande av kall luft på hårddiskarna.
På ovansidan kommer det sitta en 250mm fläkt som på detta chassit dock detta kommer att blåsa in luft istället för ut.

Ne nu får det vara nog med mitt tjat här.

Hoppas bilderna smakar och det vore bra med lite positiv feedback och frågor och förslag. Dock på bilderna så e inte sido dörren ordnad ännu detta pga tidsbrist innan DH.

Enjoy

Och avslutningsvis ett lagfoto med jag o klanen :).
Jag längst ner liggandes till höger

För er som undrar system etc etc så e det följande

CPU
Name: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Speed: 2211MHz
Identifier: x86 Family 15 Model 7 Stepping 10

OS
5.1.2600 SP: 2
Platform: Win32 NT Type: Workstation

Memory
Physical memory: 2,00 GiB DDR 400mhz 3200 Crossair

Så enjoy ännu en gång

Permalänk
Medlem

Om du inte planerar på att fylla den så är det väl onödigt att släpa runt på?
Ganska skrymmande, men mest luftvolym som sagt.
Men, men ... Orkar man släpa runt på det så får man väl det.

Kabeldragningen borde väl i alla fall kunna bli snyggare med så mycket plats?

Permalänk
Medlem

Håller med, kabeldragningen borde verkligen vara snyggare med så mycket plats, antagligen lathet som förstörde detta chassit.

Rolig idé att gå emot mainstream och bygga ett enormt chassi, tyvärr förlorar det all sin charm då det ser rent ut sagt för djävligt ut.
Själva chassit är väl okej, men lösningarna är ju idiotiska.

Det rosa var dock fint.

Edit: Stava

Permalänk
Medlem

Såg inte så stabilt ut på den placeringen där uppe!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Såg inte så stabilt ut på den placeringen där uppe!

Nej, såg ut som om den skulle braka när som helst XD

Vad spelar ni för spel? Såg inte riktigt på fotot.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Hehe ja ställningen den stog på va la inte världens mest stabila.
Men om herr o fru smarta Danko och Drenmi läste allt jag skrev så skrev jag med att det sista stressade jag igenom bara för att hinna bli klar till dh.

Detta är numera fixat och ligger nu gömt bakom lister samt målade.. smälter in.

Angående storleken så e detta ju som jag också har skrivit prototypen.
Uppföljaren till detta chassit kommer om några veckor då detta kommer
undvika alla barnsjukdomar detta chassit fick.

Har dock endas fått positiv kritik sen jag byggde den och på DH så va folk mer än prat och frågesjuka. Så pratglada att en utvecklare för Cheiftec kom fram o snacka med mig och frågade lite om hur mina kylösningar va samt så visade jag han lite bilder på föregående projekt samt kommande o ja vi får la se om det kan bli nått intressant där.

Skrev ju så fint innan med om man kunde få lite positiv kritik samt lite förslag på förbättningar eller saker som skall ändras etc etc.

Sen angående stavningen så kan jag la inte säga så mycket mer än stressad jäkel som har för många järn i elden

Keep it comming ...

Permalänk
Medlem

Var är bilderna på det färdiga chassit då?

Lycka till med samarbetet med Chieftec förresten!

Permalänk
Medlem

Tjodd bilder på detta chassit när det är "klart" kommer på fredag har jag planerat :). Är lite smått inne i mitt nya projekt samt kameran e inte hemma så hehe .. 2 problem att lösa

tack btw

Permalänk
Medlem

Wobble:

ironi, i allmänt språkbruk term för yttrande eller framställning där upphovsmannen säger motsatsen till vad han verkligen menar men med avsikten att åhörare eller läsare skall inse detta.

Permalänk
Medlem

sov du i den också eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Nej, såg ut som om den skulle braka när som helst XD

Vad spelar ni för spel? Såg inte riktigt på fotot.

Ser ut som WoW...

Fint gjort men jobbigt o bära?

Permalänk
Medlem

De spelar battlefield 2 om jag inte känner min gode vän ernst fel...

http://tfv.se/

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Det ser verkligen ut som att killen i röd mössa spelar WoW.

Blir kul om vi får lite mer aktuella bilder sen, samt bilder på nästa.

Personligen dras jag nog mer till small form factor, men smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

Killen i röd mössa spelar WoW också. Han nickar ReD i BF2 och något annat i WoW som jag inte riktigt vet...

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

ez, du satt på rad 9 ^^ satt snett bakom dig.

Visa signatur

!

Permalänk
Medlem

Jag hade ljugit om jag sagt att den var snygg.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danko
...med avsikten att åhörare eller läsare skall inse detta.

Ja det var ju inte bara Wobble isåfall som inte förstod att det var ironi. För att underlätta ironi i forumtext är det ju bra mycket lättare att bara peta in en smiley istället för att kopiera det från svenska akademins ordbok bara för att man ska förstå att det var just ironi du menade. Så det så.

Ja det är ett trevligt chassi wobble, jag tycker bara att du ska ha en mer TFV rosa till ditt nästa ;]] Eller så är din kamera bara dålig på att återge färger.

BTW, är det HKI i mitten där eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Var är bilderna på det färdiga chassit då?

Lycka till med samarbetet med Chieftec förresten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob

Ja det var ju inte bara Wobble isåfall som inte förstod att det var ironi. För att underlätta ironi i forumtext är det ju bra mycket lättare att bara peta in en smiley istället för att kopiera det från svenska akademins ordbok bara för att man ska förstå att det var just ironi du menade. Så det så.

Gissar att han syftade på mitt inlägg. Det kanske blev lite avancerat men Danko förstod åtminstone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob

Som Tjodd sade, det var inte mitt egna inlägg som var ironiskt, det var Tjodds.
Det gäller att vara på hugget om man skall förstå.
Och förövrigt så kom det från ne.se inte SA.

Permalänk
Medlem

roob japp den gamle saken det är HKI.. gammal o luktar gammal mögelost.. annars helt normal