Permalänk
Avstängd

Nått konstigt i tanken

Har nått gegg liknande grejs som flyter runt i tanken, tror att det är zerex racing coolant vätskan som har blivit konstig...alla vattenkylnings delar är bara några veckor gamla och jag har batterivatten,zerex och dye-lite blandat, det som flyter i tanken är röd till färgen och ser ut som nån slags "beläggning" som flyter runt, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Nån som har nått liknande problem eller nån som vet vad problemet är?

Visa signatur

CPU:C2D E6600, Moderkort:P5W DH Deluxe, Grafikkort: Gf 7950gx2,
Minne: 2gb geil,Hdd: WD Raptor 36gb, Nätagg: Ocz Powerstream 520w

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha vattenblock utav olika material? Dvs att du t.ex har blandat koppar, aluminium osv.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Avstängd

Nä har bara koppar, har en bix 3,dd nv78,dd tdx,hydor l30,dd dual 5 1/4" bay och dd tygon slang

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag fick samma skit med min TT bigwater pump/tank, förstår fortfarande inte vad skiten var men en sak vet jag: pumpen är stendöd efter detta :/ Eller hur ser det där röda ut? Som någon vätska som ligger och flyter på ytan eller i mer fast form?

Visa signatur

I7 4790K @ 4.7 | Fractal Kelvin s24 | Asus Z97-A | 32gb Vengeance CL9 1600MHz | KFA2 1070 Ti @ 2050 / 4500MHz | Corsair CX650M

Permalänk
Avstängd

exakt så ser det ut, ser ut som att zerexen har "stelnat" och flyter på ytan men det är inte så mycket utan det är som en "fläck" på ca 3-4cm i diam. När jag bytte radiator till en bix 3 så när jag tömde systemet så fastnade det lite gegg i en slang.
Gör det nått om man tömmer systemet och sedan lägger tillbaka samma vätske blandning?
har inget å göra med problemet för det var redan så innnan jag bytte radiator men orkade bara inte börja å blanda nytt medel.

*Edit*
Nu ligger det även nått på botten som ser ut som att man har skrapat rost från nått och hällt i tanken....är det verkligen ingen annan som har problem med zerex racing coolant? För det kan inte vara nått annat än den, eller?

Visa signatur