Permalänk
Medlem

Långsamt VDSL, BBB

Hej,

Jag har problem med min "VDSL" tjänst från BBB. Tidigare hade jag äkta VDSL från Bostream, men blivit tvingad på mig Bredbandsbolagets LRE tjänst i stället.

Vad jag förstått använder VDSL och LRE samma teknologi, därför har jag svårt att förstå varför plötsligt min telefonlina blivit "väldigt dålig" enligt kundtjänst.
Tidigare hade jag 26/13, nu synkar modemet inte över 9/6 (och det knappt).

Modemet (Cisco 576) sitter i samma kontakt som tidigare, bara modemet är utbytt ingen annan utrustning är annorlunda.

Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel?

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Re: Långsamt VDSL, BBB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Hej,

Jag har problem med min "VDSL" tjänst från BBB. Tidigare hade jag äkta VDSL från Bostream, men blivit tvingad på mig Bredbandsbolagets LRE tjänst i stället.

Vad jag förstått använder VDSL och LRE samma teknologi, därför har jag svårt att förstå varför plötsligt min telefonlina blivit "väldigt dålig" enligt kundtjänst.
Tidigare hade jag 26/13, nu synkar modemet inte över 9/6 (och det knappt).

Modemet (Cisco 576) sitter i samma kontakt som tidigare, bara modemet är utbytt ingen annan utrustning är annorlunda.

Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel?

Kanske liknande problem som jag hade en gång i tiden med skiten?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5434948...

Visa signatur

Cartman: You seem a little irritable, Kyle. You got some sand in your vagina?
Kyle: There's no sand in my vagina!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Långsamt VDSL, BBB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xips
Kanske liknande problem som jag hade en gång i tiden med skiten?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5434948...

Fick du någon lösning på problemet?

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Långsamt VDSL, BBB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Fick du någon lösning på problemet?

Jag skulle ändå flytta och därmed bli tvungen att byta ISP, så jag lade inte ner någon energi på att få det ordnat. Men i den tråden jag visade, så var det ju flera som hade ringt in till supporten och bett de ändra något och sedan var det återställt.

Visa signatur

Cartman: You seem a little irritable, Kyle. You got some sand in your vagina?
Kyle: There's no sand in my vagina!

Permalänk
Medlem

Själv har jag problemet att mitt syncar till 6/6mbit sen typ 3v tillbaka, någon mer som har det problemet ? Brukar alltid gå fint i 12/9 annars..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broix
Själv har jag problemet att mitt syncar till 6/6mbit sen typ 3v tillbaka, någon mer som har det problemet ? Brukar alltid gå fint i 12/9 annars..

6/6 är inte fyskam det heller...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Långsamt VDSL, BBB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xips

Jag skulle ändå flytta och därmed bli tvungen att byta ISP, så jag lade inte ner någon energi på att få det ordnat. Men i den tråden jag visade, så var det ju flera som hade ringt in till supporten och bett de ändra något och sedan var det återställt.

Kollade tråden och har pratat med kundtjänsten, men kundtjänsten hävdar att det är fel på linan. (Vilket jag iofs har svårt att tro).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av broix
Själv har jag problemet att mitt syncar till 6/6mbit sen typ 3v tillbaka, någon mer som har det problemet ? Brukar alltid gå fint i 12/9 annars..

Har aldrig kommit över 9/6... Men vem vet felen kan vara relaterade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe

6/6 är inte fyskam det heller...

Nej, det är klart, men det beror på vad man jämför med. Om det är mat för dagen eller bredband väljer jag nog mat för dagen. Men i detta fall pratar vi om från 26/13 -> 9/6 i mitt fall, och i broix fall 12/9 -> 6/6..

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

fy fan vad jag skulle vart sur om jag haft 26/13 i en stabil uppkoppling och sedan kommer rövhölen på bbb och sabbar skiten så att jag skulle fått 9/6 >:( tyckte jag läste att bbb "garanterade" att de som haft en bostream lina (snabbare än 12mbit, alltså vdsl) INTE skulle bli nergraderade... det var tydligen bara skitsnack..

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag har runt 4/4 med mitt vdsl ifrån bbb. Cisco 576 modem.

Permalänk
Medlem

Mitt flyter på bra... 12/9

Permalänk

mitt går på full profil 12/9 med 1160m(+/- 10%) /1200m Max...klockrent!

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
fy fan vad jag skulle vart sur om jag haft 26/13 i en stabil uppkoppling och sedan kommer rövhölen på bbb och sabbar skiten så att jag skulle fått 9/6 >:( tyckte jag läste att bbb "garanterade" att de som haft en bostream lina (snabbare än 12mbit, alltså vdsl) INTE skulle bli nergraderade... det var tydligen bara skitsnack..

Skulle inte rövhålen på BBB köpt upp bostream så skulle de som hade bostream VDSL ha ADSL från en annan leverantör nu. Om det nu är till någon tröst.

Permalänk

På hur många olika ställen kör dom VDSL då?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850