[WOW]Vilken server lirar ni på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Det är ett tredjepart program.
När man spelar så trycker man ju ändå bara på W, A, S, D, 1, 2, 3, 4 ungefär.
Ett macroprogram kan t.ex käka en potion om healthbaren är under 20%, trycka på vanish om man är rogue o.s.v.
Finns inte mycket man inte kan göra med macro, och om ingen anmäler dom så är dom svåra att hitta då det är som om dom spelar själva.

Det är mycket mer komplicerat än att bara trycka lite random på 10-15 olika knappar. Programmet måste ständigt veta vad som sker i milön och exakt kunna bedöma när och hur länge eller många gånger en specifik knapp skall tryckas ner. Samtidigt som det tar hänsyn till allt som rör karraktären, som hälsa, mana, buffs, curses, motståndare, etc. Det handlar om ett oändligt antal parametrar. Något som inte kan jämföras med ett simpelt macro som bevakar healthnivån. Jag säger inte att det inte finns eller inte går att göra, utan bara att det är otroligt mycket mer komplicerat än du ger sken av.

Sen lär Blizzard ha sina program som bevakar och scannar. De står knappast maktlösa mot olika fusk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det är mycket mer komplicerat än att bara trycka lite random på 10-15 olika knappar. Programmet måste ständigt veta vad som sker i milön och exakt kunna bedöma när och hur länge eller många gånger en specifik knapp skall tryckas ner. Samtidigt som det tar hänsyn till allt som rör karraktären, som hälsa, mana, buffs, curses, motståndare, etc. Det handlar om ett oändligt antal parametrar. Något som inte kan jämföras med ett simpelt macro som bevakar healthnivån. Jag säger inte att det inte finns eller inte går att göra, utan bara att det är otroligt mycket mer komplicerat än du ger sken av.

Sen lär Blizzard ha sina program som bevakar och scannar. De står knappast maktlösa mot olika fusk.

Finns en botvideo @ warcraftmovies.com iofs.

Fireball->Fireball->Fireblast->Blastwave->Fireball-> äta&dricka tills 100% av mana&health -> hitta nytt target och börja om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Finns en botvideo @ warcraftmovies.com iofs.

Fireball->Fireball->Fireblast->Blastwave->Fireball-> äta&dricka tills 100% av mana&health -> hitta nytt target och börja om.

Har du en direktlänk? Känns hopplöst att börja leta planlöst efter en specifik video utan mer info. Och skriver de att det är en bot som sköter allt?

Det kan kanske funka om varje monster ställer sig snällt på kö och inget oplanerat inträffar. Men vad händer om plötsligt två eller fler attackerar samtidigt? Om motstådaren rör sig på ett oväntat sätt i miljön? Om man dör om måste hämta sitt corpse? När man inte längre har något att äta/dricka, letar programmet upp en General store och handlar? Vad händer med looten? Med talentpoints vid level up? Etc. Jag har svårt att tro att ett program kan sköta allt som en människa kan och levla upp en gubbe medan man är i skolan eller jobbar. Fast man skall aldrig säga aldrig. Jag är bara skeptisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du en direktlänk? Känns hopplöst att börja leta planlöst efter en specifik video utan mer info. Och skriver de att det är en bot som sköter allt?

Det kan kanske funka om varje monster ställer sig snällt på kö och inget oplanerat inträffar. Men vad händer om plötsligt två eller fler attackerar samtidigt? Om motstådaren rör sig på ett oväntat sätt i miljön? Om man dör om måste hämta sitt corpse? När man inte längre har något att äta/dricka, letar programmet upp en General store och handlar? Vad händer med looten? Med talentpoints vid level up? Etc. Jag har svårt att tro att ett program kan sköta allt som en människa kan och levla upp en gubbe medan man är i skolan eller jobbar. Fast man skall aldrig säga aldrig. Jag är bara skeptisk.

Autohämtning av corpse, monster ställer sig i kö ja, monster har tragiskt enkelt AI.
Tror du det inte finns bots i WoW är du riktigt naiv...

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=3574

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Autohämtning av corpse, monster ställer sig i kö ja, monster har tragiskt enkelt AI.
Tror du det inte finns bots i WoW är du riktigt naiv...

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=3574

"Mirror not found". Måste tydligen vara "premium member".

Sen har jag upprepade gånger skrivit att jag inte säger att det inte finns, att jag bara är skeptisk att det finns så avancerade botar, aldrig säga aldrig, osv, eftersom jag vet hur utbrett fusk är. Men jag är heller inte så dum att jag sväljer alla möjliga lösa påståenden utan förklaring eller bevis. Men eftersom de skrev "Alliance Caught Using a Bot", så erkänner jag gärna att jag lärt mig något nytt. Synd bara att det inte gick att se den där filmen.

Sry att det blev lite OT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen har jag upprepade gånger skrivit att jag inte säger att det inte finns, att jag bara är skeptisk att det finns så avancerade botar, aldrig säga aldrig, osv, eftersom jag vet hur utbrett fusk är. Men jag är heller inte så dum att jag sväljer alla möjliga lösa påståenden utan förklaring eller bevis. Men eftersom de skrev "Alliance Caught Using a Bot", så erkänner jag gärna att jag lärt mig något nytt. Synd bara att det inte gick att se den där filmen.

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=6363

Rätt lättlurade är dom iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Blizzard scannar officiellt inte i klienten efter bots, däremot kan dom nog se på serveraktiviteten när nån blivit rapporterad om det rör sig om en bot.

Lättaste sättet att skapa en bot är att läsa ur minnet för wow, vilket är helt öppet. Oftast är karaktärer som blir botade mages, eftersom dom gör egen mat och dryck. Placerar man ut en bot tänker man efter var den bör ställas, lätta fienden, så att man inte behöver bry sig om all utrustning är trasig eller ej, oftast är det lättaste sättet att se en bot på dess skitequip, mycket trasig standard, dess "skumma rörelsemönster", den attakerar en mob i taget, tar det lugnt, rör sig aldrig i striden osv... saker kan ju iofs ändras i botkoden..

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Att hålla koll på mana och hp är inte så svårt.
Bara välja ett ställe som macrot ska kolla, är det rött så gör inget, är det svart så ta en potion.
|_.____| Pricken är stället macrot övervakar.
Och dom som bottar väljer oftast ställen där dom är en och en och oftast neutrala så dom inte anfaller utan anledning.
Gärna 5-6 levlar under dom själva också så dom dör lätt.

Vissa som kör warrior använder demoralizing shout, och då är dom lätta att få ner. Bara dra ett par monster, så när han gör sin shout så får han alla på sig.

Edit: Jag kan tillägga att jag har rapporterat ett par personer.
Bland annat en warrior på Frostwhisper som heter Hackerzoo.

Han var en sån som du beskriver. Dålig equipment ända fram till lvl 60.
Allt var grönt runt lvl 45-50, och syntes tydligt att han inte gjort en enda instans, eller ens hade questrewards.
Kunde döda sköldpaddor i timmar, var med i en guild med ett fåtal personer alla runt lvl 15 utan han själv som var 50.
Levlade upp till 60 fortare än fort, och skrev att han hade 800 runecloth när han väl blivit 60 och slutat botta och blev aktiv.

Tyvärr rapporterade jag honom för sent, och han hann lägga ner med bottandet innan dom upptäckte honom.

BTW: Han finns på forumet

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

Nu står det ju helt klart att det inte alls var frågan om den typen av helt autonom bot, som jag först fick intryck av. Jag föreställde mig en som rörde sig mellan olika platser på kartan, anpassade attackerna efter level, osv. och skötte det mesta av det en människa gör. Det som nu beskrivs är visserligen fortfarande fascinerande, men det låter ändå som något man får titta till ganska ofta.

Tack föresten för att ni förklarade det där med botar i wow.

Sen förstår jag inte varför man över huvud köper spelet och betalar månadsavgift, om man låter en bot sköta spelandet. Hur som helst hoppas jag verkligen att Blizzard gör vad det kan för att rensa bort sådana konton.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu står det ju helt klart att det inte alls var frågan om den typen av helt autonom bot, som jag först fick intryck av. Jag föreställde mig en som rörde sig mellan olika platser på kartan, anpassade attackerna efter level, osv. och skötte det mesta av det en människa gör. Det som nu beskrivs är visserligen fortfarande fascinerande, men det låter ändå som något man får titta till ganska ofta.

Sen förstår jag inte varför man över huvud köper spelet och betalar månadsavgift, om man låter en bot sköta spelandet. Hur som helst hoppas jag verkligen att Blizzard gör vad det kan för att rensa bort sådana konton.

simpelt, medan du lagar maten, dushar,shoppar osv så tjänar du automagiskt guld, du kan hitta riktigt bra items, flisen i fickorna ökar. Bottar av den typ vi beskrivit används vad jag förstår mest av de farmers som säljer guld till spelare för riktiga pengar.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag skapade nyss en rouge på dunemaul lvl 7 dom äger ju så hårt

tour heter den, jag skapade även tråden och min hunter heter också tour

Permalänk

lvl 27 dwarf paladin @ the maelstorm

Permalänk
Medlem

lvl 47 rogue @ Bladefist <---- Den heter Sexxy

lvl 22 mage @ Bladefist <---- Den heter Rragon

lvl 20 Druid @ Bladefist <---- Den heter Rragonian

Permalänk
Medlem

lvl 35 Human Warrior @ Spinebreaker (sämsta servern haha jävla spanska patrioter som vägrar snacka engelska och väldigt få svenskar )

lvl 12 Gnome Warlock @ Ragnaros

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

lvl 60 human paladin på al'akir
lvl 22 nightelf warrior på al'akir

Visa signatur

I reject to reality and substitue my own!

My computer is dead ='(

Permalänk
Medlem

lvl 30 orc warrior på Stormscale - vore kul att ha nån att köra med, spelar ensam annars (whisper Dreamweaver i så fall)

Permalänk
Medlem

lvl 32 undead priest på Bloodscalp.. heter Chiliroffe

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Irlut: 60 Human Paladin (guildlös, inaktiv) - Executus
Kireg: 24 Human Warlock (guildlös) - Executus
Torgny: 23 Human Priest (Acolytes of Razor, inaktiv) - Dragonmaw

Det är verkligen jättespännande att försöka hitta ett vettigt guild som paladin. Vilken tur att man har polare som gärna hjälper en att powerlevla en warlock

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Rhebb <Ascension>, 60 NE Warrior @ Bladefist EU

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Pallyn heter? Måste ju veta vem det är man dödar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaTron_X
lvl 60 human paladin på al'akir
lvl 22 nightelf warrior på al'akir

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxix
:D, sunstrider

vad heter din character? min heter Tobbe och är en Night elf rogue

Permalänk
Medlem

Stormscale

NE Hunter "Damped" <Eternal Fury>

Visa signatur

Dyng Dyng

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Stormreaver: Dormi, 60 dwarf hunter <Circle of the Apocalypse>

The Maelstrom: Hoofa, 53 tauren druid <DUSK Elite>

Hehe, er har man stött på lite överallt i blasted lands ett par gånger. *rodna*

The Maelstrom: Kokuchu, 60 druid <Apathy>

Permalänk
Medlem

WOw

60 NE warrior @ Executos
60 Dwarf priest @ Executos
60 Human pala @ Executos
60 Human warlock @ Executos

Visa signatur

Gainward 6800 GT 256 mb AGP, AMD Athlon XP 2800+ och 1024 mb RAM

Permalänk

lvl 48 human priest (Aerlyn) @ Darksorrow
lvl 14 human mage (Merewyn) @ Darksorrow
lvl 47 undead priest (Grimbone) @ Shattered Hand

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk

Börjat lire på Baltnazzar, har en lv 26 Shaman just nu.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

FatHans - lvl 30 Tauren Warrior @ stormscale

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Stormscale : 60 Human Paladin "Vengeance"
42 Night Elf Hunter "guildless"

Lightning's Blade : 31 Orc Hunter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Att hålla koll på mana och hp är inte så svårt.
Bara välja ett ställe som macrot ska kolla, är det rött så gör inget, är det svart så ta en potion.
|_.____| Pricken är stället macrot övervakar.
Och dom som bottar väljer oftast ställen där dom är en och en och oftast neutrala så dom inte anfaller utan anledning.
Gärna 5-6 levlar under dom själva också så dom dör lätt.

Vissa som kör warrior använder demoralizing shout, och då är dom lätta att få ner. Bara dra ett par monster, så när han gör sin shout så får han alla på sig.

Edit: Jag kan tillägga att jag har rapporterat ett par personer.
Bland annat en warrior på Frostwhisper som heter Hackerzoo.

Han var en sån som du beskriver. Dålig equipment ända fram till lvl 60.
Allt var grönt runt lvl 45-50, och syntes tydligt att han inte gjort en enda instans, eller ens hade questrewards.
Kunde döda sköldpaddor i timmar, var med i en guild med ett fåtal personer alla runt lvl 15 utan han själv som var 50.
Levlade upp till 60 fortare än fort, och skrev att han hade 800 runecloth när han väl blivit 60 och slutat botta och blev aktiv.

Tyvärr rapporterade jag honom för sent, och han hann lägga ner med bottandet innan dom upptäckte honom.

BTW: Han finns på forumet

OT vem äre på forumet som hadde macro bot , PMA mej

Permalänk

Jag hoppas verkligen inte att han menar mig

Tyvärr så kan det vara så

btw Masko im back! You´ll never find me though!

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550