Permalänk
Medlem

Återfå gamla sms?

Har funderat på en grej ett tag nu...
Kan man återfå gamla skickade och mottagna sms på nåt sätt?

Som jag förstår det så har inte telia nån logg med dessa? Men man borde väl kunna kontakta något sånt där hårddiskåterställar-företag, inte sant?

Eller finns det något annat sätt?

Detta gäller sms som jag skickade och mottog med min z600 i somras.

(om det finns flera företag som har denna tjänst så får ni gärna tipsa om den billigaste... jag har ju nämligen inte flashat om mobilen 10 ggr eller eldat upp dem )

Visa signatur

www.digitalunit.se
www.posen.se
"Lik kända moument har posen många vackra avbildningar."

Permalänk
Medlem

Ring pentagon, dom har dem

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Du kan nog glömma de där sms:en har jag en stark känsla av..

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Haha, Scorpius, det tror faktiskt jag också

awai-benda, alltså jo, det borde ju faen vara möjligt med tanke på vilken info man kan få ur hårddiskar numer..

Visa signatur

www.digitalunit.se
www.posen.se
"Lik kända moument har posen många vackra avbildningar."

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen aning om hur det fungerar med mobiler men kolla med hdiskakuten.se om dom kan hjälpa dig.

Permalänk

Nu vet jag inte hur minnet i telefoner funkar riktigt, men en sak är säker... har du skickat och tagit emot sms sen i somras går det inte att återställa från telefonens minne, och det utgår jag ifrån att du har gjort? En dators hårddisk går att återställa så länge informationen inte har skrivits över.

Om det nu skulle vara så att mobilen har legat på skrivbordet sen i somras så är dessa företag du pratar om sjukt dyra. Tror inte dina sms är värda det faktiskt.

Permalänk
Medlem

Dom har ju återställt sms ifrån Knutby-dramat däremot hur gamla dom sms:en var och hurvida dom sparat andra sms osv vet jag inte men möjligheten finns iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeEyes
En dators hårddisk går att återställa så länge informationen inte har skrivits över.

Tror faktiskt att det kan gå även om informationen är överskriven på hårddisken. Har iallafall läst om program som kan hitta informationen även fast man har använt andra program just för att skriva över informationen för dölja den. Stod i Datormagazin i samband med någon programmeringstävling för nåt år sedan om jag inte missminner mig.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

visste inte ens att sms sparas på andra ställen än mobilen, är det inte "hemligt matrial" och olagligt o läsa om man inte är polis med en bra andledning?

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
visste inte ens att sms sparas på andra ställen än mobilen, är det inte "hemligt matrial" och olagligt o läsa om man inte är polis med en bra andledning?

Om jag inte är helt ute och cyklar så sparas det inte nånstans förutom i mobilen, trådskaparen är alltså ute efter att återskapa SMS:en (som en gång i tiden fanns i mobilen) via mobilen och inte via någon operatör eller dylikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Tror faktiskt att det kan gå även om informationen är överskriven på hårddisken. Har iallafall läst om program som kan hitta informationen även fast man har använt andra program just för att skriva över informationen för dölja den. Stod i Datormagazin i samband med någon programmeringstävling för nåt år sedan om jag inte missminner mig.

Jo om informationen är överskriven enstaka gånger brukar det gå att plocka fram grejer, men har den blivit överskriven många gånger har jag svårt att tro att det går...