Beslutsångest - önska mig vad i julklapp?

Permalänk

Beslutsångest - önska mig vad i julklapp?

Tja, jag vet inte vad jag önskar mig i julklapp riktigt.

Det står mellan:

PSP+spel
Radeon x850xt AGP
Få min PS2 Chippad+minneskort 2x64mb och vertikalställ

Det är ingen idé att någon nämner Xbox 360 eller mp3-spelare.
Jag är inte intresserad av någon av dem. Jag har mp3 i mobilen

Kom gärna med andra förslag. Jag känner mig kluven..

Permalänk
Medlem

Gör en liten lista med frågor så kan du lättare se vad som är viktigast.
1. Hur stor användning kommer du ha av att ha en portabel konsoll?
2. Är det inte roligare att få lite bättre prestanda ur PC-spelen?
3. Använder du PS2an till att spela mer än PCn?

Lite förslag bara.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

Grafikkortet, snart kommer det grafiktunga spel till PC:n.

Permalänk

Chippat PS2 är väldigt underskattat.
Det ÄR mycket roligare att spela DE FLESTA (inte alla) spel på konsoll.

Jag tycker du ska satsa på konsollen, om du inte lirar så mycket t. ex. CS, WoW eller något annat internet lir!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

Nej, det är till PC:n som de riktiga guldklimparna kommer (t ex Deus ex och Fallout2).

Permalänk
Medlem

Jag får inga roliga julklappar langre, bara kaffeserviser, och grytor :/

Men min sambo kommer køpa ett hårt paket till mig! En extern hårddisk eller nåt sånt nice...hoppas jag

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Jag får inga roliga julklappar langre, bara kaffeserviser, och grytor :/

Men min sambo kommer køpa ett hårt paket till mig! En extern hårddisk eller nåt sånt nice...hoppas jag

Tryck på knappen till höger om å, och så trycker du på o

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

En Xbox 360 kanske? Eller varför inte en MP3-spelare?

PSP och lite spel hade jag nog önskat mig.

Permalänk

Allstå kommer du bergsäkert att få nåt av dom?

Får aldrig vad jag önskar mig bara mjuka paket

Permalänk

Man behöver ju inte chippa Ps2:an går att softmodda den oxå. Detta kräver en del tid i anspråk och att man har ett playstation spel (orginal) samt nåt sätt att kunna överföra från pc till Ps2 minne. Med ett action replay MAX och en kompatibel mp3 spelare kan man detta. Det finns både för och nackdelar med detta. Fördelen är att du slipper löda nåt i Ps2:an, nackdelen är att de kommer kräva en del tid som sagt. Jag har själv softmoddat min på detta vis. Men det är nog betydligt enklare att chippa den ändå.

Annars så gör ett nytt grafik kort underverk för spelen på pc och detta hade jag själv önskat mig om det var jag som skulle valt:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Jag spelar inte så mycket på min PC numera, har lagt ner Ragnarok Online verksamheten, liksom Guildwars verksamheten.

Köpte Counter-Strike: Source för några dagar sedan och får kraftiga FPS-drops på det ibland, så nytt graffe är viktigt. Ska ju skaffa BF2 också, testade demot och det kan behövas ett nytt graffe här också.

Jag har en PS2:a av det gamla slaget, men det känns som att den snart ger upp (köpte den på releasen)
Älskar att lira PSX och PS2 spel, speciellt med tanke på att det finns så otroligt många underbara rollspel som inte sett Europa, så är en chippning väldigt uppskattad av moi (ny PStwo+chip, hehe..)

PSP+ett par spel hade verkligen varit skoj.
Pro Evolution Soccer 5, samt Legend of Heroes skulle jag gilla. Efter ett tag skaffar man ju Burnout Legends och GTA: LCS, med mera

KLUVEN...

Behöver egentligen alla, men det lutar åt ett x850xt från webhallen... orkar ju inte uppgradera datorn helt för 10.000kr, eftersom min dator är ganska snabb, bara grafikkortet som är lite efter, hehe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Nej, det är till PC:n som de riktiga guldklimparna kommer (t ex Deus ex och Fallout2).

OMG dom två bästa spelen någonsin!

Alex del piero; Jag skulle ha chippat PS2an, och köpt en dvd-brännare om du inte har en redan

Permalänk

Graffe FTW!

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

Haha, har en DVDbrännare och 2 fulla HDD's om du vet vad jag menar allt är förberet, hihi

Permalänk

Asså, spelar du inte så mycket på datorn så klarar du dig ju hur bra som helst på den du har. BF2 går alldeles utmärkt på min för bövelen. Men visst, vill man nu "maxa" det så...

Permalänk
Medlem

Ta Grafikkortet nu, PS2an till födelsedagen (om den kommer inom fyra-fem månader) och PSP sist isf.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

En HD samt Nätverksadapter är perfekt, då det kostar lite och har ett gäng andra fördelar.

Skulle satsa på ett grafikort ifall du gillar PC spel.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Vänta med grafikkortet, det behövs inte än.
Behöver du verkligen PSP? Jag skulle endast använda en portabel konsoll när jag åker långa resor vilket inte är så ofta. Att få sitt PS2 chippat kändes inte heller så lockande.

Jag tycker du borde önska dig annat

Permalänk

Jag tror jag scratchar off PSP:n iafl eftersom det "bara" finns en handfull titlat som jag vill ha, sen är den lite för dyr än så länge.

Det blir nog HIS Radeon x850XT AGP från Webhallen, samt 2 lila UV rör till min datorlåda. Funderar på att börja använda min Antec Super Lanboy igen, man vill ju showa med innandömet

PS2:an fixar jag nog i februari när det blir dags för BLACK och Rogue Galaxy

PSP spel som intresserar mig:
-GTA:LCS
-Burnout Legends
-Lumines
-Wipeout
-Legend of Heroes
-Bleach Beat 'em up

Men det hela får vänta

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska tänka efter om du verkligen behöver PSP. Ska du sitta med den hemma och spela är det bara dumt. Vilket jag tror dom flesta gör också. Tex när man åker in till stan så kanske man byter buss lr tåg flera ggr. Känns bara löjligt å lira 10 min å sen ta upp det lite senare å lira lite till. Jag hade nog valt ps2 med chip. Gillar du RPG är det väl inget ens å tänka på. Är massa bra lir du kommer få spela då.

Permalänk
Medlem

Kläder

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Har rätt så mkt kläder nu inför vintern... köpte jacka, 3 par byxor och 3 tröjor, samt kängor och mössa, så jag klarar mig

EDIT: Det blir ett Radeon x850XT med BF2+SF och lila UV-rör

Är precis klar med att switcha låda, phew... LAN Boyen är väldigt trång.