Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.skruvad.net/senaste.jpg

Inte mycke o hänga i granen, men jag är nöjd.

Ubuntu 5.10 som faktiskt fungerar bra

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

PekWM: Minimalist, javisst.

Eftersom detta är på min laptop så sköter jag så mycket som möjligt via tangentbordet, därav har jag inga fina taskbars osv. man kan klicka på.

PekWM-svn
Ubuntu 5.10
BeOS-temat från hewphoria.
vimrc, bashrc och Xdefaults från Lapse (förra sidan)
Bakgrunden hittade jag på deviantART om jag minns rätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE

Eftersom detta är på min laptop så sköter jag så mycket som möjligt via tangentbordet, därav har jag inga fina taskbars osv. man kan klicka på.

PekWM-svn
Ubuntu 5.10

Pöh! Det där är ju bloat, se på min laptop!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

PekWM-svn
Ubuntu 5.10

ahh, det där tänker jag sno rakt av.

kan man få automatisk tillagda länkar i rootmenyn (liknande ubuntu/gnomes 'orginal' main-meny) när man tex installerar saker via synaptic?

edit: äsch! pekwm fanns inte i mina repositories...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubgirl
ahh, det där tänker jag sno rakt av.

kan man få automatisk tillagda länkar i rootmenyn (liknande ubuntu/gnomes 'orginal' main-meny) när man tex installerar saker via synaptic?

edit: äsch! pekwm fanns inte i mina repositories...

http://www.pekwm.org

KTottE, nice, om du kör annan wallpaper.

Permalänk
Medlem

.debs för pekwm går att hitta här eller här.

Jag bygger själv från source, är enkelt och smidigt nog att göra det.

Jag vet inte riktigt hur synaptic fungerar vad gäller menylänkarna, men pekwm stödjer dynamiska menyer där man pekar ett meny-entry mot ett script som genererar innehållet. Det är så jag har gjort min "wallpapers" meny som syns där på screenen: När man går in i den undermenyn så laddas katalogerna/filerna från min wallpaper-katalog in och blir klickbara.

Det bör rimligtvis gå att fixa så att du gör ett liknande script som ersätter funktionaliteten i synaptic/gnome.

Lapse:
Annan wallpaper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet inte riktigt hur synaptic fungerar vad gäller menylänkarna, men pekwm stödjer dynamiska menyer där man pekar ett meny-entry mot ett script som genererar innehållet. Det är så jag har gjort min "wallpapers" meny som syns där på screenen: När man går in i den undermenyn så laddas katalogerna/filerna från min wallpaper-katalog in och blir klickbara.

Det bör rimligtvis gå att fixa så att du gör ett liknande script som ersätter funktionaliteten i synaptic/gnome.

Lapse:
Annan wallpaper.

Då är det väl att föredra den med svn.

Jodå, mycket bättre wallpaper.

Permalänk
Medlem

installera lösa paket...? jag vet inte riktigt om jag vågar...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Jupp, GDM. Klicka på Session där du loggar in.

OnT: Ubuntu Dapper Drake: www.ibisaeg.mine.nu/Screenshot.png
Michelle Trachtenberg som bakgrund

Lust att dela med dig av den bakgrunden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Lust att dela med dig av den bakgrunden?

Visst
http://www.ibisaeg.mine.nu/Salj/michelle-trachtenber_225492.j...

Permalänk

Ubuntu Dapper Drake 6.04
OpenBox
Gdesklets
Gaim
Gnome-terminal

http://reve.filserver.com/uploader1/images/11343236397.png

Permalänk
Medlem

http://eml.nu/eml.jpg dar har vi mitt
info finns pa torsmo-texten

smidigt att joba med imo

Visa signatur

Också känd som eml
* C99, OSX86, PHP, Python, Warsow

Permalänk
Medlem

http://www.onlinecenter.nu/?2841851136

måste säga att det var en jävligt skön bakgrundsbild ni kasta upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sami
http://www.onlinecenter.nu/?2841851136

måste säga att det var en jävligt skön bakgrundsbild ni kasta upp

Hehe, hon är förbaskat vacker Spelar med i EuroTrip om någon tyckte hon verkar bekant ut men inte visste just det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hehe, hon är förbaskat vacker Spelar med i EuroTrip om någon tyckte hon verkar bekant ut men inte visste just det.

tycker inte hon e så snygg bara ett väldigt passande wallpaper

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Citat:

Lapse:
Annan wallpaper.

wallpaper till http://kungtotte.homelinux.org/pekwm_ubuntu2.png

sami, vad har du för WM

Har ni några förslag på GKreLLm substituenter som är transparenta och lite snygga? Och gärna lite transparenta terminaler (utöver eterm)

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carbonara
wallpaper till http://kungtotte.homelinux.org/pekwm_ubuntu2.png

sami, vad har du för WM

Har ni några förslag på GKreLLm substituenter som är transparenta och lite snygga? Och gärna lite transparenta terminaler (utöver eterm)

hehe gamla goda pekwm 0.1.3 gillar inte dev så kör den gamla

Permalänk
Medlem

sami, kör du fortfarande lucidatypewriter 10px? Menar, om jag kör det så ser det ändå inte lika litet ut.

Permalänk
Medlem

Hur komplicerat är det med dessa grafiska teman för en nybörjare som jag sett vissa har mitt på desktopen? Som klocka, almanacka, spelare osv mitt på desktopen? Är det standard för alla typer av linux os och kallas det för något speciellt?

Permalänk
Medlem

Det varierar från Linux dist till Lonux dist, man behöver ju inte ha någon skrivbordsmiljö om man inte vill alls till linux, vissa distar är lättare än andra.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Det varierar från Linux dist till Lonux dist, man behöver ju inte ha någon skrivbordsmiljö om man inte vill alls till linux, vissa distar är lättare än andra.

Jag har bara provat ubuntu och suse live cd än så länge, så man har ju inte så mycket att uttala sig om det än, men som du nämner, vissa distar verkar ju vara lättare än andra

Som det ser ut nu lär jag nog prova på ubuntu

Permalänk
Medlem

Debian, tycker jag är väldigt lärorikt, man lär sig apt-get och allt vad det innebär. Men det är ju bara vad jag tycker.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5878670...
Jag uppdaterar den ibland lite då och då. Vad tycker ni om mitt nuvarande skogsaktiga tema?

Permalänk

Körde in Ubuntu 5.10 och struntade i XFCE den här gången och kör på gnome istället och nu undrar jag hur man får bort Ubuntuloggan och får dit Gnomeloggan istället (Gnome-menyn).
Den nere i hörnet

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Körde in Ubuntu 5.10 och struntade i XFCE den här gången och kör på gnome istället och nu undrar jag hur man får bort Ubuntuloggan och får dit Gnomeloggan istället (Gnome-menyn).
Den nere i hörnet

Tjaaa, jag använder GNOME men med en annan dist och jag kör stilen tryck på aset du vill radera (för att du inte vill att folk skall veta vilken dist du kör) huvudmenyn asså. Sen skrivbord inställningar och så tema. there you go man.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xuwqyz
Tjaaa, jag använder GNOME men med en annan dist och jag kör stilen tryck på aset du vill radera (för att du inte vill att folk skall veta vilken dist du kör) huvudmenyn asså. Sen skrivbord inställningar och så tema. there you go man.

Har varit in i "Tema" redan. Bytt ikoner för allt men Ubuntuloggan vägrar försvinna. Och ja, jag vill byta bort Ubuntuloggan för jag vill dölja vilken dist jag kör och inte för att den är så ful.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

tema >>> temadetaljer >>> ikoner. där är det för mig och de funkar. om det inte är så för dig så kan jag tyvärr ej hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

det går att radera en icon i iconmappen 44x44
jag kommer inte ihåg exakt var den ligger nu... men den heter "distributor-logo.png"
radera eller döp om den till något så får du stilig gnomefot istället för ful ubuntulogga.