AMD släpper duellfilm

Permalänk

ahhahah vilken humor AMD har:p Roligt var det;)
De förnedrar Intel genom det här sättet:p

Permalänk
Medlem

Som prestanda test är det tämligen värdelöst men roligt var det.

Bäst av allt var överfallet på dell som säkerligen gör en intel och låtsas som om duellen inte existerar.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

haha så skön film. Ser fram emot sun vs dell den 1:a februari :>

Permalänk
Medlem

men seröst, vad händer nu när AMD kommer ha en svacka (ja.. OM det händer en dag).
Är det moget att släppa sådana filmer?? Knappast att Intel gjorde sådan möda när de hade en bättre processor.. hur som helst.. har själv AMD, och bygger ett till system med en opeteron om den kommer.. dock tycker jag detta var en aning.. tja.. komiskt??

Permalänk
Medlem

AMD till president

nää diggade dom vid boxningsringen hehe

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

så länge man inte tar det för seriöst så är det ju hur kul som helst..
Flintisen har ju minspel som en teknad figur

och killen från sun...
"its every box for themselfs"... lol
låter som nått från southpark

Att sitta här och tycka det är illa av amd är ju bara synd, det är ju bra att de har lite humor, för hade de vart seriösa så skulle det knappast vara utformat såhär... och intel hade ju faktiskt chansen flera gånger att vara med själva...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

pinsamt gjort...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Haha, snacka om att AMD har självförtroende

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Tyckte den var skön... hårdvara kan vara så tråkigt ibland men detta livade ju upp stämningen

Permalänk
Medlem

Haha, klockren film!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

AMD tror verkligen att de alltid kommer vara på toppen... vilket är en orealitet.. dumt gjort att dra ut på det såhär mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
hakan på flintkillen hade en haka längre än Jay Lenos

Sh*t! Svårt att uppmärksamma nått annat.

Permalänk
Medlem

AMD är klart före Intel, dom borde mao plocka fler marknadsandelar än dom gjort... men pga konservativa inköpare på företag så regerar Intel fortfarande i serverrummen.

Den här filmen visar vilket självförtroende AMD har och den kan få inköparna att uppmärksamma AMD, hur framtiden ser ut är ju tämligen ointressant, AMD har en mycket bättre produkt och om dom inte kan sälja den nu så spelar det ingen roll hur prestandakriget går i framtiden.

Likaså har Dell en väldigt stor marknadsandel och den vill naturligtvis SUN åt och med AMD så har dom en bättre produkt som borde plocka betydligt mer av.

Sen är filmen humor, den som inte förstår det måste vara jävligt torr, det är grymt bra marknadsföring.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

faen va löjligt såg ungeför ut som nån kass tv-shop reklam.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Håller med. Tappade respekt hos mig nu ialla fall....

Säger han med Intel processor.

Permalänk

Skitlarvig men kul att se!
Läst tester om AMD vs. Intel dual-core innan och då piskar AMD intel rejält.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Från AMD:s sida

Men nu det är ju faktiskt betydligt mer oseriöst, ofattbart fjantigt uttalande om det verkligen kommer officiellt från AMD. Nog för att den är väldigt roligt och "right on" men det känns som att en kaxig 14-årig hårdvarunörd (plus fanboy ) har slängt ihop den texten istället för riktigt PR-folk =/ Men som sagt, antar att AMD är less på att ha den bättre processorn men inte få några creds för det, och tar därför till mer extrema medel för uppmärksamhet... Men att ha den där texten officiellt på sin hemsida, nej...

För min del spelar det väl ingen större roll hur de håller, är mest underhållade att se AMDs självförtroende. Men processorn är ju tänkt för serverar, servrar är till företag. Tänk dig en 50 årig VD eller någon äldre mer strikt IT-ansvarig som ska byta till nya servrar. Och från AMDs hemsida kan han läsa de otroligt seriösa argumenten som hunden citera.
Oj va seriöst han ska ta AMD som företag sen

Permalänk
Medlem

Klockren film

Vissa här är verkligen torra..

Permalänk
Medlem

Tycker det är jävligt moget gjort av AMD att göra denna film, för det kan ju faktiskt visa sig att Intel kommer få mycket bättre resultat än AMD.

Ne, creeds till AMD för denna filmen med tanke på att de faktiskt kan förlora i slutändan.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det bara är lågt att hålla på såhär. Men men de gör ju som de vill.

Permalänk
Medlem

tråkig film verkligen.. töntig.. lite småkaxigt av amd.. men riktigt tråkig film som sagt

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

LOL väärre än propagandafilmeran från WWII, väldigt underhållande dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
AMD tror verkligen att de alltid kommer vara på toppen... vilket är en orealitet.. dumt gjort att dra ut på det såhär mycket

Dom har ju vart på toppen sedan Thunderbirden så jag tror dom förtjänar sitt självförtroende.

Permalänk

jaa vad skriver man ?. suck på er endel. man märker ju ganska snabbt vilka som är torrisar och inte, jag skulle ju dock inte vilja sitta på lan med er iaf.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

ja allt kan inte vara dead serious, man måste ha lite humor också.
AMD visar att dom har det, och vågar visa det. bra och roligt.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Jag står på AMD's sida.. fast det här är väl lite töntigt ändå =).. Fast det är väl gjort med glimten i ögat..

Permalänk
Medlem

Intel Powned!!!

Visa signatur

"Im not strong because Im fearless, Im strong because I have someone precious to protect"

Permalänk

klart det är töntigt men det visar bara att dom helt plötsligt landar på folkets nivå. och inte är några "högre" makter vilket Intel har haft i "blodet" hur många år som helst. nu börjar amd slappna av lite. sen är det skit samma om intel kmr med en super processor och vill tävla med amd. lika skoj det isf och gör en film om det.

huvudsaken man ine förnedrar eller klankar ner som att "intel" är skit till och med *** är bättre. utan detta är faktiskt inom marginaler mellan de 2 största märk företagen i datorvärlden och där ska de vara humår. ex: alla kändisar, hur mycket jokes går det inte åt dom då ?. och nu menar jag inte att man skriver"Ricardo Collapseis var otrogen" för det är inte skoj utan mer åt humår hållet. ska man va poppis så får man räkna med sånna saker. sen är de roliga inte att AMD gör en film där dom "krossar" Intel, det roliga tycker jag är att intel vägrar att joina dem alltså vägrar att ställa upp, och för att dem är ett seriöst företag ? pff my ass. handlar inte om det tror ja.

sen är detta inget dåligt. 8/10 tycker det är roligt ?
det är förmodligen det som är tänkandet ifrån första början sen så klart är detta konkurrens fast på ett ganska coolt sätt.

sen tror jag inte det handlar om att 8/10 härinne har AMD, så ser jag inte på de iaf.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Skitlarvig men kul att se!
Läst tester om AMD vs. Intel dual-core innan och då piskar AMD intel rejält.

Toms?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

hehe nice film =)..
najs oxå att sun kom in o utmana dell i slutet..
ja ska maila dem och säga att ja vill utmana nån
av mina kompisar =)..

deras top 10 reason va rätt rolig =)..

Nämen det är ju så att Intel är så mycket större
på arbetsmarknaden. Det här är ett sätt för AMD
att marknadsföra sig själva..

Visa signatur

AMD64 3000+ Winchester, Zalman 7700-Cu, DFI LAN-Party SLI-D, 2x 512MB Twinmos Winbond Speed Premium, Leadtek 6800GT@Ultra, 2st 200GB Maxtor Diamonmax10, CM Stacker