Permalänk
Medlem

Ska köpa i6000 idag, lite frågor!

Köpte som jag skrivit i ett gäng trådar en Medion modell budget i måndags, men är inte nöjd och ska byta.

Blir en dell i6000, ska prata med säljaren 17.30 så då ska jag ha bestämt mig angående konfiguration..

Ska jag ta 64 el 128mb grafik? Hur stor är skillnaden?

Några tips angående konfig annars?

Är inställd på att ta tre års service-grejen. Vill dock komma så billigt som möjligt undan.

Hur pass tyst är den? Hört att fläkten går jämt.

Alla tips är grymt välkomna! Hinner knappt hem från jobbet innan den ska köpas..

Permalänk
Medlem

Jag beställde 64 MB grafiken.. men fick 128 MB.. eller så visar min dator fel. :>
Fläkten är lite konstig tycker jag, går lite då och då. Svårt att förklara.

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

men det fanns ett prgram som löste fläktroblemen men dell i6000, Om du har råd ta en Pentium M, Annars får väll celeron M duga ?

Det är mycket prestanda skillnad mellan dom båda.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

så länge du inte gör något tungt så är fläkten väldigt tyst... men om du t ex spelar eller kollar DVD så drar den igång på högsta och då hörs den verkligen... fläkten har typ 3 olika lägen eller nåt... alla utom det "högsta" är hyfsat diskreta...

för övrigt skulle jag säga att 1680x1050 är den ultimata upplösningen på en 15,4" skärm!

Permalänk
Medlem

Var tvungen att betala en avgift på 10% av priset för att lämna tillbaks den gamla, så jag behåller den.

Ringde kundtjänsten igår och frågade specifikt om den kostnaden, vilken jag enligt henne inte skulle behöva betala.

Nån mod kan radera tråden om ni har lust, annars kan den ju användas för i6000-köpråd..