Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

IRC server i windows

Hur gör man för att starta en IRC server i windows? Om man vill ha en @quakenet sever måste man göra på nått specielt sätt då? :/

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du menar att du vill ha en kanal, det behöver du inte en server för.. för att skapa en IRC-kanal är det bara att joina.

...
Om du nu inte mot att förmodan menar att du vill skapa en officiell quakenet-server

Permalänk
Medlem

Jag tror att han menar en egen server. Att starta en egen kanal är ju inga svårigheter alls...

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Jag tror att han menar en egen server. Att starta en egen kanal är ju inga svårigheter alls...

MrRunaway

Joo, visst, det kan man tycka, men jag har sett flera trådar om detta faktiskt, tro det eller ej..
EDIT: för att inte göra mitt inlägg totalt värdelöst: http://www.irchelp.org/irchelp/ircd/ kanske?

Permalänk
Medlem

Jag har ytterst svårt att tro att Quakenet skulle acceptera någon ircd som är körd på Windows. Dessutom har dem sin egna söndermoddade ircd som gör lite som den själv vill....

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Folk som ställer frågan om hur man gör är antagligen inte rätt människor att köra IRC servrar.

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Korsordsguru

Re: IRC server i windows

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jadyy
Hur gör man för att starta en IRC server i windows? Om man vill ha en @quakenet sever måste man göra på nått specielt sätt då? :/

QuakeNet, och alla andra nät, har nog ganska hårda krav på hårdvara, internet och uptime. Och om du inte vet hur man sätter upp en IRC-server finns det ingen chans i världen att QuakeNet ens skulle fundera på att acceptera din server. Och även om du skall sätta upp ett nät som dina vänner bara är på så "måste" du ju ha servern på ett sånt sätt att den i princip aldrig gå ner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok men jag har väll inte riktigt fattat detta rätt då Jag vill bara ha en kanal som är öppen dyngnet runt måste man då ha en server eller är det bara att starta en kanal ock sedna låta den vara igång :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jadyy
Ok men jag har väll inte riktigt fattat detta rätt då Jag vill bara ha en kanal som är öppen dyngnet runt måste man då ha en server eller är det bara att starta en kanal ock sedna låta den vara igång :/

haha precis som Erik sade, joina en kanal så är den din, förutsatt att den är tom, och 0om ni är tillräckligt många får ni in en bot eller två som håller reda på er kanal så ingen annan kan ta över den.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.