Permalänk
Medlem

Konstig fil

Hej!

Idag upptäckte jag att det hamnar en konstig fil på skrivbordet hela tiden. Den kommer tillbaka efter ett tag om man tar bort den. Inte vid någon speciell tidpunkt eller för att jag använder ett speciellt program. Den heter ~. här är en bild:

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

och då återstår frågan nu då eller det kanske inte var någon?

Permalänk

Jag kan bistå med den borttappade frågan:

Är det någon som vet vad det här är för fil, och hur blir jag av med den?

Har du provat att öppna filen med en hex-editor för att undersöka den?

bra program för detta http://www.chmaas.handshake.de/delphi/freeware/xvi32/xvi32.ht...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Sorry Jag är lite trött. Jag vill gärna veta vad det är och hur man får bort den.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

Det här kan kanske kasta lite ljus över saken

http://castlecops.com/modules.php?&name=Forums&file=viewtopic...

Du kan ju alltid dölja den med XPs ikonrensningsguide

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Ajdå. Jag formaterade ju igår. Men jag kör inget antivirusprogram så det kan ju vara virus. Och när jag inte använder datorn så börjar den helt plötsligt jobba som tusan utan att något händer på skärmen. Jag öppnade den i det programet men jag fattar inte mycket Jag kör Windows ME p.g.a 2GB hårddisk just nu.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Zeecor:

Förvisso är det som står överst på sidan viktigt men det lär inte ha varit det som MadModder menade.

Läs istället något längre ned på sidan och du skall finna en forumtråd som troligen belyser ditt problem...

Permalänk

Ja, det var lite längre ner bland foruminläggen jag menade. Meddelandet längst upp är ett globalt meddelande på den sär sajten...

utdrag ur texten:

This is a backup of your Windows Address Book. It's appearing as a result of an OE patch (330994) which has a bug. When you make a change in your Windows Address Book file (*.wab file), Windows makes a backup of this file. Generally this backup is called uname.wa~ , however after the patch is installed the backup gets renamed to just ~ instead and saved in the directory where you start OE (usually your desktop), so the backup file gets placed there.

If you delete this file you wont have a backup of your Address Book if it gets corrupted or accidentally deleted. It's much wiser to rename and save the file in case it's needed again.

Right click on the file and choose Rename. Give the file a name and add the .wab extension to it, save it to a floppy disk. Each time you make a change to your address book, this file will reappear so its a good idea to back up to the floppy each time you make changes.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros