Permalänk

hittade tillslut en 2.00 version och lämnade tillbaka mina andra 2 PSPn. Fick igång homebrew och allt på den och var super glad tills... jag upptäckte att mitt styrkors är väldigt trögt upp och ner. Är det vanligt? finns det nått sätt att åtgärda det på, kommer det att gå att köpa nya knappar till den eller är det nått med min konsoll? /Johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Styrkorset och knapparna är generellt sett rätt dåliga på PSP. Capcom kommer att släppa ett styrkors som man sätter ovanför det befintliga styrkorset i samband med Street Fighter liret som de skall släppa. Det kommer säkerligen att hjälpa rätt mycket.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet om dom jobbar på en downgrader till 2.6 ?

Permalänk
Avstängd

Kommer du inte se förrens om 3 månader minst

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon64 3500+, ABiT AV8 3RD Eye K8T800, 1024 Mb PC3200 DDR RAM, NVidia 6800NU 128Mb DDR, 200 Gb IDE HDD, 300 Gb S-ATA HDD
Bärbar: AMD Sempron 3000+, 512 Mb ram, ATi Radeon X200 128mb, 40 Gb HDD, DVD Brännare
Reserv dator: Pentium 3 500MHz, 192 Mb sdram, Matrox MGA G200, 4 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag har psp 2.0. Nån som vet om Sony har förbättrat webläsaren i de nyare firmware'sen någe från 2.0 ? Suger ju i 2.0.

Permalänk
Medlem

skulle också vilja veta om det är någon form avv uppgradering till webläsaren på gång. är lite less på den låga cacheminnet

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
skulle också vilja veta om det är någon form avv uppgradering till webläsaren på gång. är lite less på den låga cacheminnet

Man kan ju höja cache-minnets storlek?
Hittills har man bara hittat en exploit via GTA:LCS, och man tror att man kommer att kunna utnyttja den för att kunna köra homebrew på 2.01, 2.5 och 2.6. Det ger dock inte kernel-mode, så samma funktioner som på 1.50 kommer man inte att kunna få genom den här upptäckten. Det kräver ju också att man har ett ex av GTA.

Men tillsvidare så fungerar bara Tetris och Hello World på 2.01.

Jag fick min PSP med 2.0 idag, så jag är nöjd

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

jodå jag är medveten om att man kan höja cache minnet men det är fortfarande lågt även om man ställer in den på det högsta

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag tror att cacheminnet har ökat i 2.50 alternativt 2.60.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

med hur mkt isåfall?

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Splinter Cell 4 till PSP ser riktigt snyggt ut.
http://pspupdates.qj.net/2006/01/splinter-cell-4-for-psp-new-...

Förhoppningsvis så kommer kontrollerna att vara hyffsade samt att det kommer att flyta. Portar utav konsolspel till bärbart brukar inte bli några höjdare.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem

Jo, jag undrar också hur kontrollen kommer att bli. Problemet jämfört med stationära konsoler är att det är färre knappar. Vi får hoppas att ubisoft kommer på en bra lösning till det hela.

Permalänk
Medlem

ja hoppas det flyter på bra , GTA LCS kan vara lite hackigt i bland .. (jobbigt!)

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

läste nånstans att sc4 inte riktigt kommer vara samma spel på psp som på stationära konsoller. har för mig att det skulle vara en salig blandning av det bästa från splintercell spelen förenat med grafik och en anpassad kontroll för psp

Visa signatur

0100
0010

Permalänk

Stoppa pressarna!

Johnny har släppt sin PMP MOD 1.0
http://forums.ps2dev.org/viewtopic.php?t=4528&sid=fd79b587e72...

samt, http://jonny.leffe.dnsalias.com/

Sirenerna lär ju ljuda fint borta i Sonys högkvarter nu, finns ingen anledning att köpa UMD Video längre och därmed förlorar Sony stora pengar.

Skall väl nämnas att detta är för FW 1.5

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Att man dock måste muxa om ljudet och sedan slänga in det i en PMP container är aningen irriterande.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk

Bi99uy: Onekligen men ha i åtanke att PMP MOD 1.0 är open source så det tar nog ingen vidare lång tid innan det skall vara åtgärdat.

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Lite nytt om Splinter Cell: Essentials till PSP.
http://www.gamespot.com/pages/news/story.php?sid=6141827

Permalänk
Medlem

Min PSP vägrar ladda batteriet, tar ja ut batteriet funkar den men kan inte ladda.. Och ja kan inte spela nå förrens ja lagt in uppdateringen som följde me på demo skivan, och dom uppdateringarna går inte att köra om ja inte laddar batteriet *suck*

Permalänk

Någon fler som har problem med EBOOT loader v0.9? PSP hänger sig när man ska öppna "loadern". http://www.fanjita.org/psp.html Har testat det de föreslagit.

Permalänk
Medlem

äntligen fått min PSP och har kollat igenom på forumet men undrar vad man ska döpa Musik o photo mapen samt vart man lägger filmerna ...

Tex J:\photo ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
äntligen fått min PSP och har kollat igenom på forumet men undrar vad man ska döpa Musik o photo mapen samt vart man lägger filmerna ...

ska vara j:\PSP\PHOTO (för bilder) j:\PSP\MUSIC (för musik)
Filmer ska ligga i j:\MP_ROOT\100MNV01

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre

om du formaterar minneskortet så får du fram mapparna (läs manualen )

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
om du formaterar minneskortet så får du fram mapparna (läs manualen )

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dräparen
Hur gör man det?

Läser manualen eller formaterar minneskortet?

Gå in under System Settings och sedan Format Memorystick.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen ... fixade det .... måste bara tipsa om ett grymt bra spel, Pro Evolution soccer 5. grymt bra spel

Permalänk
Avstängd

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze. Regel §1.[/SIZE]

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Eller så har man jobbat och tjänat pengar?
Dessutom är det inte ens samma företag som tillverkar PSP som har hand om musiken.
Likadant med Yamaha, de som gör förstärkare och högtalare har inget med motorcykel delen att göra.

Svensk avundsjuka visar sig igen...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Sony BMG och Sony Computer Entertainment är inte samma företag, dock må de vara en del av samma concern.

Och din pappa betalar dina underkläder eller?
Kom tillbaka när du mognat.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB