Missa inte Amazon Prime Deal Days!

problem vid installtion av windows

Permalänk
Medlem

problem vid installtion av windows

har precis skaffa mig enny dator men installationen av windows går inte så bra

när man startar datorn så börjar den ladda från windows skivan som vanligt det går bra så långt att man kan formatera och flyttar filer mm men vid första omstarten av windows alltså när det ska komma upp fortsättningen på windows installationen (språkinställningar mm) så står det går inte att ladda operativsystemet

tacksam för svar

Visa signatur

Let the Slatte power be with you :-)

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men när du ställer in i bios att boota från cd:n och sedan installerar windows så startar sedan installationsprogrammet om efter ett tag, går du då in i bios och ställer in att det ska boota normalt? Luddig fråga kanske men du förstår nog vad jag menar om du installera win förut.
Pröva att formatera hårdisken (inte snabbformatering) och installera win som vanligt. När installationen startar om första gången så gå direkt in i bios och ändra till normala boot inställningar(floppy hd etc).
Hoppas att detta svar hjälper.
MVH
/Pekka

Visa signatur

AMD 64 Athlon 3400+ | Abit NF8 | Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB | Samsung SATA 160 GB | SoundBlaster Audigy 2 | Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR | Chieftec S564 Midi Tower ATX Svart

Permalänk
Avstängd

hejsan

titta efter på *bort*
det är en rätt så stor saite som tar upp det mesta om allt inom data värden.

Permalänk
Medlem

Jag har nu prövat att ställa in så att första boot alt är cdrom och resten har jag satt på disable. Sedan började jag installationen från skivan, formatering, kopiering av filer och alt som den nu gör. och den första automatiska omstarten gick jag in biosen igen och ställde in så att första boot alt hådisken andra cdrom och forstatte sedan omstarten. men då kommer då står det bara "Operativsystemet kan inte startas"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar konstigt.. Men booten börjar på floppyn (A:).
Jag kan inte inte förstå varför det är så här. Pröva att gå in i bios och välja "optimala inställningar" för din dator så ställs bios in automatiskt. Annars kanske något är defekt i din dator eller så är windows cd:n konstig..
Nån annan mer kunnig kanske kan svara?

Visa signatur

AMD 64 Athlon 3400+ | Abit NF8 | Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB | Samsung SATA 160 GB | SoundBlaster Audigy 2 | Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR | Chieftec S564 Midi Tower ATX Svart

Permalänk
Medlem

nu har jag hittat felet till sist det var ju helt enbart mitt eget fel att det blev som det blev anledningen var den att jag hade tagiten gammal ide kabel en 40 pins tillhårdisken istället för en 80 pinnare men det är gött att jag har kommit på det nu. om det är någon mer som får problem med detta i framtiden rekomenderar jag denna länken http://whocares.de/archive/000682.php

Visa signatur