Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvark
Alltså i quake4 "out of the box" utan nåra mods så ser man så jävla dåligt det är verkligen mycket tråkigare än att lira Q4max och x-battle som alla lirar där det finns brightskins osv. Du kan ju ändå köra ultra snygg grafik och ha brightskins om du vill det, det är ingen direkt skillnad i visibility mot om man kör low grafik och brightskins.

Brightskins är inte så farligt, sålänge det håller en viss klass. Syftade mer på att göra spelet till ett shackbräde där spelare är som svarta prickar på en vit bakgrund. Uppmärksamhet är viktigt om man vill bli bra i Quake, därför anser jag att sådant är fusk för att lättare lägga märke till motståndare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Alltså i quake4 "out of the box" utan nåra mods så ser man så jävla dåligt det är verkligen mycket tråkigare än att lira Q4max och x-battle som alla lirar där det finns brightskins osv. Du kan ju ändå köra ultra snygg grafik och ha brightskins om du vill det, det är ingen direkt skillnad i visibility mot om man kör low grafik och brightskins.

Men för tusan, att man ser dåligt är ju en del av spelet. På så vis kan man vara lite taktisk och gömma sig på mörka ställen osv. Det hela faller ju på att folk "tweakar" bort detta och får en orättvis fördel mot oss andra. Väldigt konstigt att detta går bra, medans man tex. inte verkar kunna byta ut ljudeffekterna för vapnen utan att servern byter tillbaka.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Men för tusan, att man ser dåligt är ju en del av spelet. På så vis kan man vara lite taktisk och gömma sig på mörka ställen osv. Det hela faller ju på att folk "tweakar" bort detta och får en orättvis fördel mot oss andra.

Quake spelen är inga spel man gömmer sig i. Om man vill gömma sig och/eller campa så spelar man spel där det passar tex cs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men för tusan, att man ser dåligt är ju en del av spelet. På så vis kan man vara lite taktisk och gömma sig på mörka ställen osv. Det hela faller ju på att folk "tweakar" bort detta och får en orättvis fördel mot oss andra. Väldigt konstigt att detta går bra, medans man tex. inte verkar kunna byta ut ljudeffekterna för vapnen utan att servern byter tillbaka.

Tro mig det blir astråkigt om du ska springa omkring å leta din motståndare om han sitter å campar i nått hörn och väntar på att tiden ska ta slut. Det blir inte ett dugg mer taktiskt heller det blir bara mer tur. Om det inte skulle kommit nåra mods som ger brightskins och sånt så skulle typ 90% av alla som lirar nu inte lira för det är verkligen inte kul utan mods. Men om du lyckas hitta nån som vill lira vanliga q4 (chansen avrundas till 0%) så kan ni ju lira =]

Permalänk
Medlem

har en fråga: för nån som tyckte Quake 3 var ett 30min roligt spel,skulle det vara värt för en sån person att köpa Quake4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
har en fråga: för nån som tyckte Quake 3 var ett 30min roligt spel,skulle det vara värt för en sån person att köpa Quake4?

Quake4 har en riktigt grym singleplayerdel. Och för 150 kronor får du en SP-upplevelse i klass med FEAR. Lätt värt det bara för SPs skull om du inte gillar MP delen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider

Quake spelen är inga spel man gömmer sig i. Om man vill gömma sig och/eller campa så spelar man spel där det passar tex cs.

Det funkar inte att "campa" i quake iom att det är för högt tempo.. Men klart att man skall kunna gömma om rätt tillfälle dyker upp. Det är ju sådant som är roligt i spel, att överlista motståndaren. Behöver inte bli på bekostnad av tempot, tvärtom tycker jag det blir tröttsamt efter ett tag om det bara handlar om vem som träffar bäst och har störst bössa.

Citat:

Tro mig det blir astråkigt om du ska springa omkring å leta din motståndare om han sitter å campar i nått hörn och väntar på att tiden ska ta slut. Det blir inte ett dugg mer taktiskt heller det blir bara mer tur. Om det inte skulle kommit nåra mods som ger brightskins och sånt så skulle typ 90% av alla som lirar nu inte lira för det är verkligen inte kul utan mods. Men om du lyckas hitta nån som vill lira vanliga q4 (chansen avrundas till 0%) så kan ni ju lira =]

Vilkten tur då att Q4 inte körs med samma regler som i CS. Det finns ingen anledning att "campa" oavsett vilka textures du kör med. Du har inget att vinna på att vara passiv.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Står man still i valfritt quakespel är man ju död inom 2 sek räknat från när någon ser dig. Rocket Rail

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Quake4 har en riktigt grym singleplayerdel. Och för 150 kronor får du en SP-upplevelse i klass med FEAR. Lätt värt det bara för SPs skull om du inte gillar MP delen.

Personligen tycker jag att Q4 inte har en suck mot FEAR i singleplayer. Enda fördelen Q4 har är att det inte är lika tungrott som FEAR.

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Det funkar inte att "campa" i quake iom att det är för högt tempo.. Men klart att man skall kunna gömma om rätt tillfälle dyker upp. Det är ju sådant som är roligt i spel, att överlista motståndaren. Behöver inte bli på bekostnad av tempot, tvärtom tycker jag det blir tröttsamt efter ett tag om det bara handlar om vem som träffar bäst och har störst bössa.

[/B]
Quake4 1v1 handlar i högsta grad om att överlista motståndaren och spela smart, man kan ha världens bästa aim och ändå förlora hårt om man inte spelar taktiskt. Men jag fattar inte hur det blir skulle bli mer taktik om man skulle se dåligt det skulle ju bara suga.

Citat:

Vilkten tur då att Q4 inte körs med samma regler som i CS. Det finns ingen anledning att "campa" oavsett vilka textures du kör med. Du har inget att vinna på att vara passiv.

Klart det finns, om du leder med typ en frag i slutminuterna men motståndaren har kontroll över mapen så kan du gömma dig tills tiden tar slut.

Permalänk
Medlem

Campar du i Quake möts du av en snubbe med superhealth, som har tagit all rustning och quaden. Då är det godnatt. Har man dessutom rätt bra koll på banan och inte hittar motståndaren vet man snabbt var "gömställena" finns.

Permalänk
Medlem

Vad katten, heter det inte megahealth längre?

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Men jag fattar inte hur det blir skulle bli mer taktik om man skulle se dåligt det skulle ju bara suga.
[/B]

Det är en del av spelet. Som jag sa innan så ska omgivningen kännas hektisk och stressande. Är man då inte koncentrerad så blir man lätt distraherad och lägger inte märke till motståndaren lika lätt. Det är en stor del av skickligheten i spelet att vara uppmärksam.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dåligt att man inte ens kan spela mot varandra på själva konsolen xbox 360 dvs.

Visa signatur

pellea

Permalänk
Medlem

lirar q4 på xbox360..det har aldrig laggat..det enda jag har att klaga på är att man inte fäller någon skugga

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Startade detta spelet i veckan, grymt bra är det ju:)

Men när man tagit screenshots så sparas bilderna i TGA filer, lr nåt sånt kan inte öppna dom:(