Hurra för Komplett och posten!

Permalänk
Medlem

Hurra för Komplett och posten!

Blev inte lite förvånad att allt gick så fort och smidigt när jag beställde från komplett!
Beställde i tisdags kväll, onsdag så hade dom skickat iväg paketet och på onsdagskvällen så började posten behandla paketet och idag(torsdag) hade jag paketet hemma i min famn vid 16.00!
Imponerande!

Från att tidigare beställt ifrån DB och andra sidor så gick det här ruskigt fort och posten har sällan velat samarbeta med mig...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Från tex Dustin kan du beställa mitt i natten dag 1. (efter 00). Ordern är oftast packad kl 8 på morgonen och skickad kort där efter. Man brukar alltså ha ordern hemma dag 2. Bättre har jag aldrig stött på.
Det förutsätter då att man hämtar på kolli-id.

Skönt att se att andra också är snabba.:)

Permalänk
Medlem

Tog en dag för mej och få alla prylar från JME Data.. men då hade dom allt hemma också..

Visa signatur

System: AMD 3500+ @2409Mhz . Asus A8N SLI . Club 3D Geforce 6600GT . 1024 MB Kingmax . Raptor 74Gb + WD 160Gb . Chieftec Mesh Fulltower .
Kylning: Zalman 7000Alcu . Zalman VF700Alcu . Zalman NB47J . Zalman HDDCooler x 2 . Coolermaster 120mm x 2 . Titan 120mm x2
Mods: ChieftecBTX-Layout - Routen Yrke: Elektriker

Permalänk
Medlem

Dustin brukar vara lite dyra, men jag blir bara glad när jag på deras service. Jag går alltid in å kolla om dom har den produkt jag letar efter på dustin. Love Dustin <3

Komplett är ju som alla andra, okej. Aldrig krånglat för mig när jag beställt från komplett.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort på Komplett för någon vecka sedan, beställde det på onsdagen och kunde hämta ut det dagen efter.
Får klaga lite på Posten, en jävla rörig väg de kör paketen, från Komplett i Norge till Örebro till Göteborg och sen till postcentralen där jag bor. Tog sedan mer än 3 timmar för levereras till uthämtningstället (ställena ligger på någon kilometers avstånd).

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Beställde ett grafikkort på Komplett för någon vecka sedan, beställde det på onsdagen och kunde hämta ut det dagen efter.
Får klaga lite på Posten, en jävla rörig väg de kör paketen, från Komplett i Norge till Örebro till Göteborg och sen till postcentralen där jag bor. Tog sedan mer än 3 timmar för levereras till uthämtningstället (ställena ligger på någon kilometers avstånd).

Inget mot vad posten gjorde med mitt kolli:

2006-01-05 15:08 xxxxxxxxx Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.

2006-01-05 10:46 xxxxxxxxx Försändelsen har passerat ett Postcenter för vidare transport till mottagarens serviceställe. En utlämningavi har skickats till mottagaren.

2006-01-04 12:31 xxxxxxxxx Försändelsen överlämnad för hantering via lantbrevbärare.

2006-01-04 10:26 xxxxxxxxx Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.

2006-01-04 10:06 xxxxxxxxx Försändelsen är på väg till mottagaren.

2006-01-04 08:18 xxxxxxxxx Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.

2006-01-04 02:27 Örebro Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Godsterminalen.

2006-01-03 13:51 Malmö Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen

Permalänk
Medlem

Men shit. Vaf*n höll dom på med?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig glömma den lilla incidenten dom hade med ett paket förut, stod att det varit i sthlm för att sedan skickas till uppsala(där jag bor) men sen står det att det inte kunde leveras och att posten åtgärdar det, ngn dag senare så skickas det från umeå(!?!) till uppsala... umeå, vad in i hela gjorde mitt paket i umeå? Lilla omvägen för mitt lilla paket...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Re: Hurra för Komplett och posten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Blev inte lite förvånad att allt gick så fort och smidigt när jag beställde från komplett!
Beställde i tisdags kväll, onsdag så hade dom skickat iväg paketet och på onsdagskvällen så började posten behandla paketet och idag(torsdag) hade jag paketet hemma i min famn vid 16.00!
Imponerande!

Från att tidigare beställt ifrån DB och andra sidor så gick det här ruskigt fort och posten har sällan velat samarbeta med mig...

Så snabbt? Själv har jag beställt ett grafikkort för snart 2 veckor sen. Men fortfarande inte fått det från komplett, eller har de brist på transport så de dresserar sköldpaddor att leverera varan?

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Om det har tagit så lång tid beror det nog garanterat inte på att komplett bara är sega. Då finns det nog inte i lager eller så kanske din beställning inte ens kommit fram.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Kolla om varan finns i lager.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hurra för Komplett och posten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus

Så snabbt? Själv har jag beställt ett grafikkort för snart 2 veckor sen. Men fortfarande inte fått det från komplett, eller har de brist på transport så de dresserar sköldpaddor att leverera varan?

Har du fått någon bekräftelse på din beställning? Testa att logga in på deras hemsida och kontrollera statusen på ordern där, det kanske blev något fel när du gjorde din beställning?

/MrP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Från tex Dustin kan du beställa mitt i natten dag 1. (efter 00). Ordern är oftast packad kl 8 på morgonen och skickad kort där efter. Man brukar alltså ha ordern hemma dag 2. Bättre har jag aldrig stött på.
Det förutsätter då att man hämtar på kolli-id.

Skönt att se att andra också är snabba.:)

ja dustin e också väldigt bra tycker jag!

jag beställde på torsdagen och så fick jag ett mejl på lördags morgonen om att varan hade kommit till posten.
men jag hade inte fått nåt brev från posten men jag skrev ut mejlet och gick till posten och vips så fick jag datorn

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100