Tanka från BBB. 120kb/sec hastighetsspärr?

Permalänk

Tanka från BBB. 120kb/sec hastighetsspärr?

Har ett ett konstigt problem. Varje gång jag försöker tanka något från någon med BBB 10/10 eller 100/100 Mbit (ej provat annat) så kommer jag max upp i en fart på 120kb/sec.

Har Netatonce ADSL 8mbit. Får ut ca 6mbit och tankar i hastigheter som ca 730k/sec som max från t ex sunet eller fragzone. Hastigheten ligger stabilt på 120k/sec.

Har min dator för tillfället hos en polare med BBB 100/100 mbit och tänkte dra hem några filer till min surfdator här hemma men nu trötnade jag riktigt ordentligt på hastigheten. Har även en polare med 2 mbit som max kommer upp i 120kb/sec.

Kan alltid vara något felinställt men tycker det är konstigt då jag upplevt problemet då jag använt mig av flera datorer och från olika personer med BBB.

Någon som vet hur jag kan råda bot på detta problem? Och om det är någon hastighestspärr eller vad det möjligen kan vara som är fel?

Tack på förhand!

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Har du provat dra hem via fler sessioner samtidigt?

Permalänk
Medlem

citat "Har min dator för tillfället hos en polare med BBB 100/100 mbit " men nu är det så att BBB har 100/10 då dom tog bort 100/100

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Har du provat dra hem via fler sessioner samtidigt?

Nej, använder mig av wincmd för överföring via FTP. Hur ska jag gå till väga? Tror jag vet vad du syftar på men förstår inte riktigt.

Tacksam för svar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
citat "Har min dator för tillfället hos en polare med BBB 100/100 mbit " men nu är det så att BBB har 100/10 då dom tog bort 100/100

Konstigt för han ska ha 100/100 Mbit. Händer att folk tankar i flera Mb/sec ivf och mellan en annan polare som har BBB 100/100 Mbit går det tokfort

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prince of Leah
Nej, använder mig av wincmd för överföring via FTP. Hur ska jag gå till väga? Tror jag vet vad du syftar på men förstår inte riktigt.

Tacksam för svar!

Nja vet inte riktigt hur det går till i wincmd, det är kanske bara att starta ett till fönster och logga in som vanligt? Det du ska göra är alltså att ladda hem 2 filer samtidigt från din polare. Dom kan ju ha strypt per session, så att du isf totalt kommer upp i 240 kB/sek.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem. Verkar dock som att det för mig bara går slött till folk som har någon annan ISP än BBB. Och detta är då oberoende av vilket protokoll man använder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
citat "Har min dator för tillfället hos en polare med BBB 100/100 mbit " men nu är det så att BBB har 100/10 då dom tog bort 100/100

100/10 är den nya "vanliga" abbonemangsformen hos BBB.
Men de som hade/har o vill kunna få 100/100 så finns den/går fortfarande att få.
Men då på samma premisser som förut max 300GB/mån o 595Kr/mån...
Så har några av minna vänner iaf...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
citat "Har min dator för tillfället hos en polare med BBB 100/100 mbit " men nu är det så att BBB har 100/10 då dom tog bort 100/100

Om du går in på bbb´s hemsida så kan du se att uppdatering och neddatering inte e färdigt i hela landet.

Permalänk
Medlem

BBB har begränsat sin hastighet till andra ISP än BBB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
BBB har begränsat sin hastighet till andra ISP än BBB.

Instämmer. Med BBBs löjligt låga priser för den hastighet dem erbjuder så krävs det inte heller något snille för att räkna ut att det inte håller om ingenting begränsas.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Sötast

Samma händer mig med VISSA vänner som har BBB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
100/10 är den nya "vanliga" abbonemangsformen hos BBB.
Men de som hade/har o vill kunna få 100/100 så finns den/går fortfarande att få.
Men då på samma premisser som förut max 300GB/mån o 595Kr/mån...
Så har några av minna vänner iaf...

Enligt BBBs kundtjänst finns inte något 100/100-abonnemang längre, med eller utan trafikgräns. Var bor dina kompisar och hur ar de fått detta erbjudande?

Permalänk
Medlem

Bah... om ni kan ladda ner filer i flera sessioner med samma hastighet på samma session så är det TCPwindowsize som harvar. Skulle bli förvånad om det handlade om något annat.

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk

100/100 finns (också 10/10). Om du har bindningstid kvar Sedan får du automatiskt nedgraderat. Jag säljer BBB bredband så jag vet.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
100/100 finns (också 10/10). Om du har bindningstid kvar Sedan får du automatiskt nedgraderat. Jag säljer BBB bredband så jag vet.

Ja, jag har fortfarande 100/100. Men det finns enligt BBB ingen möjlighet att behålla det. Om man skall tro Homer_S1 så finns det tydligen det. Isåfall vill jag gärna veta hur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serenzei
Bah... om ni kan ladda ner filer i flera sessioner med samma hastighet på samma session så är det TCPwindowsize som harvar. Skulle bli förvånad om det handlade om något annat.

Då kan du gott göra dig redo att bli förvånad.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>