Permalänk
Hedersmedlem

Skrivare (laser)

vilken av dessa ska jag köpa? kommer i stort sett att skriva ut word dokument... det kanske är lättare att få tag på toner i framtiden till samsung skrivaren än brother?

Brother Laser HL-2030

http://www.webhallen.com/prod.php?id=37243

eller

Samsung Laser Printer ML-1610
http://www.webhallen.com/prod.php?id=43004

Permalänk
Medlem

Jag har också planer på att tjacka en laserskrivare dock en "nätverksskrivare" så jag kan koppla dne till min switch så att alla datorerna kan få tillgång till den. Har hört rätt bra om Brother skrivarna samt OKI.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Brother utan tvekan. Så skönt med ett riktigt pappersmagasin så att man slipper att skrivaren drar papper snett! Både Brother och Samsung hör till de som levererar högst byggkvalitet/hållbarhet i den lägsta prisklassen. Bra mycket bättre än mer kända märken som HP och Lexmark (de är däremot oslagbara om man går upp ett par prisklasser). Till dig Rolex säger jag bara HL-2070N. En Brotherskrivare med nätverksanslutning och PCL6.

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BennyBanjo
Brother utan tvekan. Så skönt med ett riktigt pappersmagasin så att man slipper att skrivaren drar papper snett! Både Brother och Samsung hör till de som levererar högst byggkvalitet/hållbarhet i den lägsta prisklassen. Bra mycket bättre än mer kända märken som HP och Lexmark (de är däremot oslagbara om man går upp ett par prisklasser). Till dig Rolex säger jag bara HL-2070N. En Brotherskrivare med nätverksanslutning och PCL6.

Jag har spanat på 2070N lite snabbt den verkar bra och nästan i rätt prisklass, När man kopplar skrivaren till switchen får den då ett internt ip ala 192.xx? eller ett public ip... Är ju inte roligt om den har en publik och kopplad direkt till nätet då kan ju vem som helst mata ut :).

edt: använder kabelmodem---gigaswitch, altså ingen router som kan hindra den

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

vi har samsung ml-1710.

Jag har formaterat morsans dator och hittar inte skivan med drivisar till skrivaren. samsung har typ alla drivrutiner på sin hemsida, UTOM DOM TILL ML-1710.

skrivaren funkar bra, men tonern som följde med räckte inte allt för länge, och en ny kostade sju hundra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotten
vi har samsung ml-1710.

Jag har formaterat morsans dator och hittar inte skivan med drivisar till skrivaren. samsung har typ alla drivrutiner på sin hemsida, UTOM DOM TILL ML-1710.

skrivaren funkar bra, men tonern som följde med räckte inte allt för länge, och en ny kostade sju hundra

Kanske är jag dum men http://www.samsung.com/support/productsupport/download/Model_...
Hoppas nu bara att länken funkar.