Permalänk
Medlem

Klockning är ju som bekant inte någon enkel process för att uppnå optimalt resultat som vi alla vet. Vad man gör är att man använder de kunskaper man besitter så gott man kan, därefter söker hjälp och i slutändan får man helt enkelt testa sig fram.

Om man nu gör som man ska, dvs inget förhastat, dumdristigt eller korkat är ju riskerna relativt små att man tar sönder något. Om något mot förmodan skulle stryka med skulle åtminstone inte jag vilja att det var någon annan som förorsakade den utlösande incidenten. Vad jag menar är att om du tar sönder saker när du klockar kan det:

a) bero på en defekt komponent,
b) du har inte gjort din hemläxa eller
c) du tog en onödig risk

Oavsett hur duktig du är måste du ta dig igenom de här stegen och den enda direkta skillnaden är väl antagligen, att man kanske inte uppnår riktigt lika bra resultat. IM(H)O, om man inte är beredd att lära sig allt för att uppnå den ultimata överklockningen, så får man helt enkelt nöja sig med vad man själv kan åstadkomma utifrån sina egna förutsättningar. Iofs känns inte det särskilt rimligt på något sätt eftersom vi lever i ett smahälle där allt kan köpas

Slutsats: Jag tar helst sönder mina egna saker, av ren princip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
Vill inte vare glädjedödare men avatarer får inte vara animerade. §6

Mmm, märkte det, den blev borttagen av en en moderator Tog nu en annan, men hittar ingen bra, dagens i-lands problem

Citat:

Tillbaks med Bert krydda ffs Känner inte igen dig

Jao, vill ha honom tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Japp, jag tänkte väll det. Sen skulle jag inte våga löda på kort för 8k styck.
Men lycka till med moddningen. Nej nu ska jag tillbaka till födelsedagsfirandet

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=86948

Permalänk

AlienC:

När du får tid och fått ordning på ditt system, kan du inte köra ett RC5 test då så vi får se vad de presterar?
Vore spännande att få några siffror på propparna.

http://distributed.net/download/clients.php

Permalänk

nu får man hoppas att aliencobra är riktigt skillad spelare oxå, annars är det den mest onödiga och dyraste sparbössan jag sett....

men creds till dig alien.... fint system, säkerligen alla swecares drömmaskin!

Permalänk
Avstängd

idag kommer väl bilderna.

Visa signatur

komisk p4 på 3.6ghz x850xt (graffe) audigy 2 eller vad f*n det nu heter 2*250 hdd. etc etc.

Permalänk

Jag fick tag i några bilder, som togs för några dar sedan. VD'n för företaget har de nya bilderna, ska se om jag kan få tag på dom på Måndag.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Roliga bilder:D....*not*

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Jag fick tag i några bilder, som togs för några dar sedan. VD'n för företaget har de nya bilderna, ska se om jag kan få tag på dom på Måndag.

gammalt foto från 10/12-05

gammalt foto från 10/12-05

Hehehe, för några dagar sen..närmare bestämt 10 december ifjol..
Det är ju faen över en månad sen..
Vi vill ha förskare bilder juh..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

men snälla aliencobra..du lova ju bilder för flera veckor sen:O..va är det som inte går som det är tänkt sej..han kan ju inte glömt bilderna i en månad direkt.

Ps. Snälla krydda..ta tillbaka bert bilden..som sagt innan..ingen bert ingen äkta krydda..hehe:)

Permalänk
Medlem

Börjar bli för tjatigt iden här tråden även fast jag gett upp och kolla på den här tråden sen länge tittar in nån gång under sommaren och hoppas på att bilder finns på ditt "budget dator" då

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Hehehe, för några dagar sen..närmare bestämt 10 december ifjol..
Det är ju faen över en månad sen..
Vi vill ha förskare bilder juh..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan46
men snälla aliencobra..du lova ju bilder för flera veckor sen:O..va är det som inte går som det är tänkt sej..han kan ju inte glömt bilderna i en månad direkt.

Ps. Snälla krydda..ta tillbaka bert bilden..som sagt innan..ingen bert ingen äkta krydda..hehe:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Börjar bli för tjatigt iden här tråden även fast jag gett upp och kolla på den här tråden sen länge tittar in nån gång under sommaren och hoppas på att bilder finns på ditt "budget dator" då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
haha jag gråter, hälften av alla inlägg här handlar ju om dom där jäkla bilderna. Om du nu slängt ut 60k för en dator så köp en fatti digitalkamera o ta dom jäkla bilderna med. " jag lovar dom kommer imorgon" : p

Nu är jag så trött på allt gnäll, läs HELA tråden. Det finns orsaker till att saker sker och som jag inte kan påverka. Nu har tröttnat, jag lägger in dom här bilderna sen är det finito.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Ska du inte lägga upp bilderna vi tog idag Aliencobra?

Kanske stillar alla bildkåta lite iaf!

Permalänk
Medlem

Diablo/AlienC
vad har ni hittat på för kul tweaks idag då? Några bättre inställningar? Kört några bench prog?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är jag så trött på allt gnäll, läs HELA tråden. Det finns orsaker till att saker sker och som jag inte kan påverka. Nu har tröttnat, jag lägger in dom här bilderna sen är det finito.

Jo det är ju det jag menar, folk tjatar hela tiden och varje gång jag gick in förut så var det ingen update utan folk som klaga på att det ska komma bilder... därav skrev jag att jag kikar in då allt blir klart

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Aliencobra bry dej inte om idioterna som klagar osv, vi är många som följer den här tråden
med intresse så lägg upp lite när du har tid o lust.
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

hur funkar kompressorkylningen? Bara riktar man slangen mot grafikkorten så blåser den en massa luft på korten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jo det är ju det jag menar, folk tjatar hela tiden och varje gång jag gick in förut så var det ingen update utan folk som klaga på att det ska komma bilder... därav skrev jag att jag kikar in då allt blir klart

Hur ska du veta när allt är klart om du inte kikar inte varje dag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Bry dig inte om de personer som bara skriver skit, tänk på alla andra som inte skriver ngt, utan kikar in då och då för att kolla efter updates. Självklart är det fler som respekterar dig, än som inte gör det. Ignorera idioterna och va glad! Hoppas att du struntar i allt skitsnack och fortsätter beskriva vad som händer + fortsätta lägga ut bilder! Hoppas förövrigt att ngn moderator rensar i tråden + delar ut varningar för dåligt beteende!

Lycka till med datorn aliencobra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
hur funkar kompressorkylningen? Bara riktar man slangen mot grafikkorten så blåser den en massa luft på korten?

Alltså kompressorn på 180W, som sitter överst genererar kyla, precis som på ett kylskåp/frys. Den innehåller ett kylmedel-R508, som gör att den kan kyla ner till -44C. Kompressorkylningen används i 99%, till för att kyla processorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha så de funkar som ett kylskåp? Som riktas mot prollen? (röret) grymt ^^

Permalänk

Jag vill passa på att tacka Diablo för all hjälp och sin kunskap. Nu är det bara att byta ut minnena, till ett par 1024 stickor. Jag vill ha ett par OCZ EB DDR PC-4000 2x1024MB Platinum Edition Dual Channel Kit. Sen till sommaren så kommer jag att köpa till en ventilator, med 140mm fläkt till Zalman reserator 1+.

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025837.jpg

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025835.jpg

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025839.jpg

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025841.jpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill passa på att tacka Diablo för all hjälp och sin kunskap. Nu är det bara att byta ut minnena, till ett par 1024 stickor. Jag vill ha ett par OCZ EB DDR PC-4000 2x1024MB Platinum Edition Dual Channel Kit. Sen till sommaren så kommer jag att köpa till en ventilator, med 140mm fläkt till Zalman reserator 1+.

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025837.jpg

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025835.jpg

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025839.jpg

http://www.matbe.com/images/biblio/ces_2006/000000025841.jpg

Fina minnen det där! Btw kan du svara på mitt förra inlägg plz?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Mums Alien.. det är så en riktig dator ska se ut...

Nu kanske herr "jagändrarminsignengångiveckan" doodeley och Mr "Alienljugerbara" Wheeliee kan vara tysta....

Permalänk
Medlem

Ser fint ut med bilderna... Har du bara ett nätagg ?.. jag tror att det isf kan bli en flaskhals om du ska börja klocka ordentligt...

hur kall är cpun i full load ?

jag såg att du hade skrivit att du planerade att voltmodda grafikkorten.. är det för benchningen ? eller för att få bättre prestanda i spel ?... om du svarar för att få bättre prestande i spel så är det lite onödigt.. då grafikkorten redan klarar alla spel i original skick..

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bia
hur kall är cpun i full load ?

Enligt bios blir den runt -27C, men man får dra ifrån lite. Men säg runt -22C.

Nej då, jag ska inte voltmodda. Det lämnar jag till Kinc, Shamino och K|ingp|n mfl på Xtremsystems. När det gäller nätagget så räcker det för 24/7 bruk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har följt hela tråden utan att skriva in ett inlägg hittils, men satan vad vad tråkigt att det har vart så mkt problem. Men som alltid med klockning: man stöter alltid på någonting som inte är helt rätt som måste fixas
ska bli roligt att se den om den går över 3200mhz på coren och dina gtx kort får sig en rejäl omgång med klockning
åt er alla andra: vad spelar det för roll med alla j*vla bilder ?? så viktigt kan det inte vara att titta på grejjerna när dom ligger på arbetsbänken, låt det gå i sin takt och så får ni resultat snabbare om ni slutar klaga så han slipper sitta och läsa 300 inlägg av 600 som bara är klagomål.
@AlienCobra och Diablo: Jävligt kul att någon tar sig så mkt tid och framför allt... pengar till ett sånt här bygge ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jo, nog är det så..Men han har ju iaf antagligen datorn han påstår sej ha, + att han valt moderkort och grafikkort som skall lira bra med varandra, till skillnad från vissa andra..

Vadå påstår att jag har, är du riktigt frisk eller! Någon mer prestanda bench ger vi oss inte på.
Diablo fick stabilt då han körde 3120MHz på 1.726 volt, men det är ett väldigt farligt volttal. Vi kanske skulle kunna laborera, med timings och något högre volttal och nå 3200MHz stabilt. När det gäller 3DMark06 skulle vi kunna gå över 7000 poäng, men på 05 finns det någon bugg, så vi får inte ett reultat med SLI. Jag är nöjd med vad vi åstadkommit, jag har lärt mig jättemycket under den här tiden.

Jag kommer att köra 3.0Ghz på prollen till vardags, med DDR500Mhz på ramminnena och köra graffekorten på 600/1750MHz. Senast Onsdag, tror jag att riggen kommer att rulla här hemma.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vadå påstår att jag har, är du riktigt frisk eller! Någon mer prestanda bench ger vi oss inte på.
Diablo fick stabilt då han körde 3120MHz på 1.726 volt, men det är ett väldigt farligt volttal. Vi kanske skulle kunna laborera, med timings och något högre volttal och nå 3200MHz stabilt. När det gäller 3DMark06 skulle vi kunna gå över 7000 poäng, men på 05 finns det någon bugg, så vi får inte ett reultat med SLI. Jag är nöjd med vad vi åstadkommit, jag har lärt mig jättemycket under den här tiden.

Jag kommer att köra 3.0Ghz på prollen till vardags, med DDR500Mhz på ramminnena och köra graffekorten på 600/1750MHz.

"Men han har ju iaf antagligen datorn han påstår sej ha"= Med stor sannolikhet..
Jag betvivlar inte att du har den riggen..
Fan vad du hugger då, lägger man ut klockresultat på sin inte ens ännu ihopsatta burk och dessutom lovar bilder inom viss tid så får man väl tåla lite galla..
För inte alltför länge sedan såg din sig. ut så här:
Vapochill XE II|DFI Expert|AMD 4800+ 2400@3240GHz|2st XFX 7800 GTX 512MB XXX~611MHz/1799GHz|

Väx upp..

*Edit*
Vad kör du minnena och FSB (HT) i på då??
Får du upp nån bandbredd?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

AlienCobra jag fattar inte hur du orkar med skolpojkarna,,,Låt dom vara avundsjuka det kommer dom långt med här i livet.
Supernice Rigg föresten,,Lycka till!!!!! Påminner lite om en jag känner till!!!! LOL

Visa signatur

Lian LI PC767,DFI Lanparty UT SLI-DR EXPERT,OCZ PC 4000 2Gig Platinum,XFX 7900GTX 512Mb,Amd FX-60+.Raptor 74G X2,WD 400gig X2,Fatality1,