Permalänk
Medlem

Maniac Manson? eller vad det nu heter

Permalänk
Medlem

Snake Rattle n' Roll till NES är riktigt jävla äckelsvårt.

Lolo3 till NES är också en stark kandidat.

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid på svårighetsgrad European Extreme var ju inte det lättaste att klara av direct. Jävla var skönt det var när man slaktat sista bossen

Permalänk
Medlem

Har inte spelat så många svåra spel, men imo så är nog thief 3 ett utav dom svårare

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Riven var verkligen så svårt att det blev tråkigt, tröttnade efter ett par timmar. Die hard trilogy och wild 9 till psx minns jag som helvetiskt svåra...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Fallout Tactics: Iron Man ( Alltså man kan bara spara i bunkrarna )

Var rätt svårt. En bana kunde lätt ta 1½ timma. Surt om man dör med någon snubbe man vill ha kvar i sluete Men de är ju när man har lite att förlora som man måste spela mer genomtänkt och de gillar jag

Quick save = fusk!

Permalänk
Avstängd

Svåraste spelet som jag klarat var väl Daggerfall

Permalänk
Medlem

Ninja Gaiden Black, på hard, kvalificerar sig nog också in här bland de svåraste spelen.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Dragon Lair till NES som många har sagt, jag kom inte ens över bryggan som är precis framför en när man startar spelet och jag gav väll upp efter en 10-15 försök. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Dogs of War till amiga är helt vansinnigt svårt.

Hitman (det första) orkade jag heller aldrig spela igenom, tog mig väldigt lång tid att komma till 6:e eller 7:e banan.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Ikaruga Tar ju bara 25 minuter att klara. Men några timmar spelade för att lyckas med det

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Maniac Manson? eller vad det nu heter

Det är väl inte så himla svårt heller! Har det på svenska helt original

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Fallout 2 Tactics

Tänkte bara säga att tactics är 3:an inte 2:an.

Ont: Battle toads till nes är väl rätt så svårt. Cobra triangel ar många år sedan man spela men då var det iaf omöjlgt! Gunsmoke blir nog mitt bidrag skit svårt ju!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

ja jag tänkte skriva Fallout 2 först sen ångrade jag mig

Permalänk
Medlem

Zak McKracken utan manualer

Tog mig 4 år att klara spelet... Det var innan internets glansdagar, så att hitta några manualer var uteslutet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Zak McKracken utan manualer

Tog mig 4 år att klara spelet... Det var innan internets glansdagar, så att hitta några manualer var uteslutet

Jag har inte klarat det än Kom inte längre än till det där stället där man skulle rita någon karta på en vägg, men jag kunde inte så himla mycket då!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

police quest 1 ...fan va svårt o hitta rätt commandon till allt

Visa signatur

asus A8V, amd64 +3500 venice(CNPS9500), 1024mb ddr 3200, leaktek 6800GT 256 mb AGP(vf700-cu)

Permalänk
Medlem

Shadow of the beast 1 till sega megadrive.

Jag och en kompis nötte detta spel i ett halvår innan vi klarade det.
Kom även ihåg att det fanns en guide till spelet i en datatidning där dom proklamerade spelet till århundradets svåraste spel

http://www.stageselect.com/games/GamePicture.aspx?picid=3772

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med ArneDas - Ghosts 'n Goblins. Har aldrig någonsin ens varit i närheten av att klara det. Ikari Warriors utan resurrect-fusket lär ju också vara rätt knepigt xD

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk

Elastomania:D

Ett av dom svåraste spelen genom tiderna är ju helt klart elastomania + 1000 levels..

Permalänk
Medlem

Shinobi på sega mastersystem, sista banorna i spelet var kriminellt svåra, fett med rambocutt direkt. Om det var svårt då när man var kung så lär man ju inte klara första banan nu hehe.

Visa signatur

7800gt, opteron 165@3060mhz, 1gb elixir......Asrock 939 dual sata förstås :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Om ni ska testa världens svåraste spel så prova dragons lair till nes..

Det är helt omöjligt, skulle inte förvåna mig om de inte finns nån som klarat det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima

Håller med helt och hållet, vet inte hur lång tid det tog innan man bara kom över den :S
Sedan så kom man inte så mycket längre heller...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Dragon Lair till NES som många har sagt, jag kom inte ens över bryggan som är precis framför en när man startar spelet och jag gav väll upp efter en 10-15 försök. :/

Det spelet är inhumant. En kompis till mig köpte spelet och vi satt och nötte i stort sett en hel dag, klarade väl att ens komma in i slottet typ två-tre gånger. Det är såna tillfällen som jag tycker det vore bra med hårdare åldersgränser på spel: barn ska inte behöva utsättas för sån psykisk terror.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Ghost and Goblins toppar nog ändå listan för svåraste spel, iallafall för mig. Kom nog aldrig ens till andra banan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArneDas
Ghosts'n Goblins - NES

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poppu-chan
Kan inte annat än hålla med ArneDas - Ghosts 'n Goblins. Har aldrig någonsin ens varit i närheten av att klara det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
To the earth, ett zapperpistol-spel till Nes. Helt omöjligt även om man håller pistolen mot tv:n.

Sen tycker jag att Ghost and Goblins också var riktigt svårt, jag har aldrig klarat mig igenom hela spelet.

Ghosts 'n Goblins är också riktigt svårt, men där känns det ändå som att man skulle kunna klara det med lite tur och skicklighet. Dragon's lair är bara ett hån mot din person. Jag gillar Ghosts 'n Goblins, det är ett riktigt coolt spel, men jag håller med om att de tog i lite väl mycket med svårighetsgraden även här.

To the Earth har jag också, och "helt omöjligt" är ingen överdrift. Jag har klarat det ett tjugotal gånger - med Game Genie -> oändligt med hälsa och liknande. Annars har jag nog aldrig tagit mig förbi första banan. Det här spelet är så taskigt att man blir av med en hyfsad del av in livmätare för varje missat skott. Och man behöver skjuta mycket, för det är en helt barock mängd fiender och bomber och grejer som alla brakar förbi alldeles för fort för att någon enkel männsika ska kunna klara det. På de sista banorna är det helt absurt när det kanske är sex-sju bomber på en gång som är på väg mot ens skepp och man har kanske en sekund på sig att skjuta alla, och det finns inget som heter autofire på Zappern heller. Alla jag pratat med som testat detta spelet har vittnat om ordentlig kramp i skjutarfingret, inklusive jag själv. Det går helt enkelt inte att spela genom hela spelet med samma finger, eller ens samma hand, + att de inte lagt in någon pausfunktion, så är man väl på väg så gäller det att köra. Jag kommer fortfarande ihåg ljudet av fjädern i Zapper-avtryckaren som fjädrar tillbaka efter varje avfyrning...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Snake Rattle n' Roll till NES är riktigt jävla äckelsvårt.

Jag har faktiskt klarat det, men det är inte lätt. Det fejkade 3D-perspektivet gör det ibland helt omöjligt att bedöma långa hopp, när man väl lärt sig att alla riktningar på styrkorset motsvarar en rörelseriktning förskjuten 45 grader medsols i spelet. Sen är det ganska taskiga tidsgränser på de flesta banorna också, och de sista banorna är bara taskiga överlag; is överallt och en massa halvomöjliga obligatoriska hopp. Ljuden man kommer ihåg från det här spelet är snärten från när man lapat (ja, jag stavade rätt) till en fiende och ljudet av ett försvinnande skrik när man trillar ner från en avsats. Men det är ett kul spel .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Metal Gear till NES. Jävligt svårt...

Grymt spel, men det kändes som, och detta har Kojima och gänget själva erkänt i en senare intervju, att många delar av spelet helt enkelt glömts bort. Ibland får man ingen som helst information om vart man ska och kan yra runt precis hur länge som helst. En personlig favorit är labyrintdjunglerna som man inte får någon som helst ledtråd till hur man ska gå för att komma vidare. Schysst, Konami. Det största problemet jag hade med hela detta spelet var dock att när man ska spränga superdatorn (av någon oförklarlig anledning bytte de ut Metal Gear-roboten mot en "superdator" när de konverterade från MSX till NES, även om de på vissa ställen glömde att översätta dialogen) så måste man ha snackat med killen som säger hur man gör det innan man kan göra det. Första gången vi spelade det så dog vi när vi skulle göra det, och andra gången så visste vi ju redan vad man skulle göra, så vi gick direkt dit och planterade sprängdeg, men datorn gick inte sönder, bara för att vi inte hade snackat med killen som sagt hur vi skulle göra det >_< .

Dialogen i spelet förvirrade ännu mer när den blandade klassisk engrish med komplett felaktiga översättningar och namn på personer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spookey123
police quest 1 ...fan va svårt o hitta rätt commandon till allt

Alla quest-spelen är ologiska och bygger bara de som spelar ska orka se "You were killed - Restore, Restart, Quit ?" femhundra gånger i varje spel, men det är ändå lite OK, för de är upplagda på det sättet och till slut letar man mest efter olika sätt att dö på för det är kul i sig. Fantastiska spel, men ofta föredrar jag Lucasarts spel där man inte behöver dö lika ofta, även om de är precis lika ologiska.

--

Ett annat spel som jag hade grymma problem med var Castlevania 1, men då var jag typ 4-5 år, så jag får väl skylla lite på det .

Vill nog lägga min slutgiltiga röst på Dragon's lair som knappt borde få kallas spel.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Jag har alldrig hört att nån har lyckas varva the sims

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Det är väl inte så himla svårt heller! Har det på svenska helt original

Tänkte bara säga att tactics är 3:an inte 2:an.

Ont: Battle toads till nes är väl rätt så svårt. Cobra triangel ar många år sedan man spela men då var det iaf omöjlgt! Gunsmoke blir nog mitt bidrag skit svårt ju!

fallout tactics är faktiskt helt fristående

trean är vad jag vet nedlagt för närvarande, men det finns lite info och (väldigt tidiga) screens ute

info:
http://www.nma-fallout.com/fallout3/
http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3/news_6085620.html

bilder:
http://www.nma-fallout.com/fallout3/fo3-vault1.jpg
http://www.nma-fallout.com/fallout3/fo3-ext1.jpg
http://www.nma-fallout.com/fallout3/fo3mm.png

OnT:
svåraste spelet.. hmm.. jag anser inte att ett spel som är skitsvårt på grund av värdelösa kontroller eller att det kommer saker snabbare än vad hjärnan hinner reagera på är värda att nämnas.
och NotPron kanske inte riktigt klassas som spel

då blir de skitsvåra spelen genast mycket färre nu när jag tänker efter så är det nästan bara äventyrsspel som blir kvar o_O

grim fandango - eller förresten - de flesta av lucasarts spel

och att få 100% på gran turismo 3. har tyvärr inte spelat de andra gran turismo-spelen, men jag kan tänka mig att det är lika omöjligt där tror att jag är en bit över 70% eller nåt sånt nu efter 4.5 år o_O

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
fallout tactics är faktiskt helt fristående

trean är vad jag vet nedlagt för närvarande, men det finns lite info och (väldigt tidiga) screens ute

Jo jag vet att det är fristående men jag menade att det är den tredje delen.

Ett annat spel som jag kom på är riktigt svårt är Kongo

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Permalänk

Var ju tvungen att kolla lite på Twin Galaxies om folk hade klarat av spelen.

  • - Snabbast genomfört: 10:34.

  • - Högst antal poäng: 20,300

Noterade dock att det inte fanns några rekord för Dragons Lair på NES, så det är bara att börja nöta gott folk.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

LEMMINGS!

Fyfan vad man satt och klickade.. ändå räckte aldrig parasollen till..

Visa signatur

E8500 @ 3.68ghz , 2gb Corsair PC6400, ASUS P5N-E SLI, 4870x2, SB X-fi Xtreme music

Permalänk

Dragon´s Lair (Amiga tror jag det var) var svårt för att det handlade om timing och rätt riktning men sånt kan man lära sig efter ett tag då varje omgång är likadan. Håller ändå med om att det inte var lätt.

Last ninja var grymt svårt på sina ställen (när man ska hoppa på stenarna vid bäcken) och det tillhör fortfarande ett av de svåraste jag spelat.

Alla sierra spel med en skriv parser var grymt svåra men dessa kom inte i närheten av spel som The Hulk (har jag för mig det hette) The Pawn eller Hitch Hikers Guide to the galaxy. Dagens adventure spel är inte lika svåra då de gamla inte bara handlade om att komma på vad man skulle göra utan man var även tvungen att hitta rätt ord för det. I space Quest 3 ska man smeta in sig med nåra bär och det enda som parsern fattade var rub allt annat var fel tog mig ganska lång tid att komma på det.

Dungeon Master var oxå rätt svårt och även Eye of the Beholder serien. Jag skulle nog vilja hävda (som vissa redan skrivit) att de äldre spelen var svårare.

Visa signatur

Jack of all trades