Permalänk

Töntigt, t.ex. fps i BF2 är ganska så svåra att "fuska fram". Där märker man tydligt att X1900XTX är överlägest det bästa single gk. Så 3dmark06 resulten är imho ganska så ovidkommande om man tittar efter lite mer noggrant.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Det hade varit ett rimligt antagande om ATi på nått sätt försökt dölja sanningen eller om man kunde visa att dom på något sätt gjorde modifieringar i sin drivrutin när 3Dmark kördes... nu är ju så inte fallet.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Om man vill vara säker på att det inte finns något fuffens i drivrutinerna så rekommenderas den senaste versionen som är godkänd av 3DMark teamet.

Permalänk

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Att säga att 3dmark poängen ska tas med en STOR nypa salt tycker jag lite att ta i. Vi får väl helt enkelt vänta och se vad som händer.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Discokungen

Om man jämför ett nVidia och X1900 i samma inställningar i spel så ska det ju se likadant ut? Bara skilja FPS?

Rätt/fel?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Om man jämför ett nVidia och X1900 i samma inställningar i spel så ska det ju se likadant ut? Bara skilja FPS?

Rätt/fel?

Fel, det skiljer (nästan) alltid mellan korten och det är helt naturligt. Skillnaderna är dock mycket små normalt sett.

Permalänk
Medlem

Att båda tillverkarna FUSKAT medvetet tidigare är ingen hemlighet. det behöver vi inte ens diskutera. Därimot tror jag knappast dom är så dumma att dom gör det medvetet igen, speciellt inte när man upptäcker det så här enkelt.
Eller så är det tvärt om, på grund av att det är lätt att upptäcka så går det alltid att skylla på en bug. Vem vet.
Det är säkert en bug. ATI brukar ju göra så bra och problemfria drivrutiner som fungerar till alla spel ^^.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Fel, det skiljer (nästan) alltid mellan korten och det är helt naturligt. Skillnaderna är dock mycket små normalt sett.

Varför klagar de över det här då? I don't get it

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte att det är ett misstag direkt. Hur kommer det sig då att det bara buggar på ett disktret ställe som knappt går att upptäcka tack vare mörkret?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Discokungen

Men för helvete SweC! Går det inte att vara objektiv?

Tog mig tid att läsa igenom länken och för de som inte gör det så är ju faktiskt nyheten jävligt missvisande.

Jag tror på Atis förklaring, ändras det och bli bra igen och det testas och det är samma prestanda så är det ingen tvekan.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

jag är aldrig på djupt vatten, det är bara ni som är fanboyismer som tycker det, ingen annan bryr sig

och du Alban vem är du som tror att du kan lägga dig i hur som helstnär som helst, e du Tempels svans eller ?
håller i hans ficka kanske så ingen kan skada dig.

säg inte till mig vad jag är och inte är.

ge mig en anledning till varför jag är ute på djupt vatten/hal is ?

för att ATI fuskade ?, det är la inte mitt problem.

BTW, du svarade aldrig på min förra fråga i nån annan tråd, varför heter du alban ? inte albán utan alban, alltså albanien, nåt du är, Alban.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Intressant att se, om detta "fusk" nu var medvetet, hur långt företagen vågar gå för att locka kunderna. Aja, vi kan alla tacka konkurrensen

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk

Men sluta med erat jävla fanboy-stämplande. Jag spyr, jag spyr, jag spyr.
Vad håller på att hända med forumet?

Alla dessa tragiska inlägg drar ner nivån till CS-chat.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

jo det är ju inte jag direct som skriver att folk går på djuptvatten eller hal is, det är väl samma sak antar ja, jag skrev ba att ati fuskade, so woot men det kunde inte 2 st ta här inne blir ett jävla gnäll.

sen spelar de väl ingen roll om "fusket" var medvetet eller inte, fusk e fusk då får dom fixa till de, senär allt ur världen. och både Nvidia och ati är likadana där så.. menska alltid va nån som gnäller emot så fort man nämner ATI.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
menska alltid va nån som gnäller emot så fort man nämner ATI.

Jag instämmer.

Det är därför man ska försöka hålla en låg nivå i såna diskutioner, annars får man massa skit över sig.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det är väl en jävla skillnad om man medvetet fuskar eller inte eller om det faktiskt bara är en bugg. Uppsåt heter det då. Sen är ju frågan om den här buggen påverkar prestandan öht vilket inte har kunnat visas än.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det är väl en jävla skillnad om man medvetet fuskar eller inte eller om det faktiskt bara är en bugg. Uppsåt heter det då. Sen är ju frågan om den här buggen påverkar prestandan öht vilket inte har kunnat visas än.

Visste du inte om att världen var svartvit? Inte jag heller... men det verkar som man kan lära sig mycket av "eliten" här på Sweclockers!

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det är väl en jävla skillnad om man medvetet fuskar eller inte eller om det faktiskt bara är en bugg. Uppsåt heter det då. Sen är ju frågan om den här buggen påverkar prestandan öht vilket inte har kunnat visas än.

vad spelar de för roll om dom fuskade med vilje eller inte, saken handlar väl om att dom måste åtgärda det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det spelar all roll, är det en bugg som dom inte kunnat förutse (dessutom vet vi förtfarande inte huruvida det påverkar prestandan) eller om det är ett medvetet fusk för att få bättre resultat där man enkelt kan få fram sanningen och rätt resultat genom att döpa om .exe:n

Du ser alltså ingen som helst skillnad på detta?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

klart jag gör, men du wajnade om när jag skrev att dom fuskade, det är ju fusk vare sig dom gör det med vilje eller inte.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
jag är aldrig på djupt vatten, det är bara ni som är fanboyismer som tycker det, ingen annan bryr sig

och du Alban vem är du som tror att du kan lägga dig i hur som helstnär som helst, e du Tempels svans eller ?
håller i hans ficka kanske så ingen kan skada dig.

säg inte till mig vad jag är och inte är.

ge mig en anledning till varför jag är ute på djupt vatten/hal is ?

för att ATI fuskade ?, det är la inte mitt problem.

BTW, du svarade aldrig på min förra fråga i nån annan tråd, varför heter du alban ? inte albán utan alban, alltså albanien, nåt du är, Alban.

Kanske för att jag valde alban som nick när jag registrerade på sweclockers för 5 år sen eller?

Men det kanske är orimligt för dig för du verkar störa dig väldigt mycket på det?

Och kanske för att jag har fått höra alban som ett smeknamn på jobbet sen den där dagen när jag råkade lyssna på Dr Alban för ehh 15 år sen om jag inte minns fel,är du nöjd?

Tyckte att det var ett bra nick helt enkelt:-)

P.S ska inte reta dig mer för du har ju uppenbarligen ett svårt humör:-)

MvH ALBAN......

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
klart jag gör, men du wajnade om när jag skrev att dom fuskade, det är ju fusk vare sig dom gör det med vilje eller inte.

Hahaha, ja jävlar. Slå upp "fusk" i en ordbok och begrunda definitionen.
Jag kan hjälpa dig på traven till och med. Saxat från Lexin, som är skolverkets onlineordbok (i alla fall det enda jag använder sidan för):

Citat:

Svenskt uppslagsord
fusk fusket subst.
användning av otillåtna metoder för att vinna fördelar

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Kanske för att jag valde alban som nick när jag registrerade på sweclockers för 5 år sen eller?

Men det kanske är orimligt för dig för du verkar störa dig väldigt mycket på det?

Och kanske för att jag har fått höra alban som ett smeknamn på jobbet sen den där dagen när jag råkade lyssna på Dr Alban för ehh 15 år sen om jag inte minns fel,är du nöjd?

Tyckte att det var ett bra nick helt enkelt:-)

P.S ska inte reta dig mer för du har ju uppenbarligen ett svårt humör:-)

MvH ALBAN......

k, ba undrade =). ne jag störde mig inte men jag frågade en sak på albanska i nån annan tråd hehe men du svarade aldrig så jag tänkte, nja du kan inte vara alban då, men så tänkte jag att du hette alban, och gjorde du de så ville jag vet isf vart du har fått namnet ifårn eftersom det är albanskt också. hehe. mitt humör är bäst nästan gämt. blir inte sur så lätt, visserligen har jag varmtblod, men de ligger i vår natur.

Friamannen: Ja bugg då, så det låter bättre, bugg. det var bara bugg oke bre ?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

alltid underhållande med nvidia vs ati. Varit rätt så tyst på ett tag efter att Ati fått ut crossfire. Jag vill ha nått nytt lågvattenmärke! Om inte en mindre skandal så iallafall en ball prvideo från Nvidiagänget där de driver med alltihop. Kanske när 7900 släppts, att det blir nya prskrammel då

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
k, ba undrade =). ne jag störde mig inte men jag frågade en sak på albanska i nån annan tråd hehe men du svarade aldrig så jag tänkte, nja du kan inte vara alban då, men så tänkte jag att du hette alban, och gjorde du de så ville jag vet isf vart du har fått namnet ifårn eftersom det är albanskt också. hehe. mitt humör är bäst nästan gämt. blir inte sur så lätt, visserligen har jag varmtblod, men de ligger i vår natur.

No offence at all:-)

MvH alban

Friamannen: Ja bugg då, så det låter bättre, bugg. det var bara bugg oke bre ?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate