Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Tyst kylning till Gainward GeForce 6600GT (AGP)

Permalänk
Medlem

Tyst kylning till Gainward GeForce 6600GT (AGP)

Som topic säger jag är ute efter någon riktigt tyst kylning till Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980"

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307193&cks=PLS

Före detta kortet hade jag ett Radeon 9800pro med Zalman ZM80C-HP, zalmans passiva kylare med en extra 80mm fläkt.. Jag är nu på jakt över någon annan kylning till mitt kort men vet inte vad jag ska ta och vad som passar.. Inte kul å köpa nått som inte passar...

Passar Thermaltake Schooner? Någon som har provat den på Gainward GeForce 6600GT (AGP versionen) ??

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308300&cks=PRL

Tacksam för hjälp/kommentarer.

Permalänk
Medlem

Arctic cooling NV silencer hade jag. Funkade kanon.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Permalänk
Medlem
Citat:

Är det någon här som provat just dom 2 grejerna på ett Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" .. Lite orolig att det itne ska passa... Har ett Antec P180 så det ska väl inte vara några problem eftersom det sticker ut 3cm fråpn kortet..

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Arctic cooling NV silencer hade jag. Funkade kanon.

Den passar väl bara till PCI-e och inte AGP.
Vad jag vet är VF700 en av de få kylare som funkar till 6600GT AGP (glöm inte HSI-kylning bara).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Den passar väl bara till PCI-e och inte AGP.
Vad jag vet är VF700 en av de få kylare som funkar till 6600GT AGP (glöm inte HSI-kylning bara).

Men ni är helt säkra på att VF700 passar på mitt gainward kort? kommer fungera bra om jag köper HSI-kylningen bara?... Har antec p180 så jag borde ju ha 30mm fritt så att fläkten kan sticka ut....

Permalänk
Medlem

Att HSI-kylningen och VF700 passar tillsammans är jag helt säker på eftersom jag hade exakt likadant. Möjligtvis att du får ta bort några minneskylare som hänger med VF700(alltså blå små flänsar som inte syns på bilden) men det gör kanske nån grad högre temp bara.
Om den passar i din låda vet jag ej men skulle tro att det går.

Visa signatur

Amd athlon 64 X2 4600+ | TwinMOS 2048 ddr | AXLe 8800GTS 640mb |
|MSI K8N NEO4-F | Samsung spinpoint 200gb | XP pro |
| Cooltek 600w | Samsung Syncmaster 940B | Extern HD: WD Dual-option 250gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheZork
Att HSI-kylningen och VF700 passar tillsammans är jag helt säker på eftersom jag hade exakt likadant. Möjligtvis att du får ta bort några minneskylare som hänger med VF700(alltså blå små flänsar som inte syns på bilden) men det gör kanske nån grad högre temp bara.
Om den passar i din låda vet jag ej men skulle tro att det går.

Hade du ett gainward 6600GT agp?

Permalänk
Medlem

Jepp.. Hade exakt dom där två. Både kortet och kylningen.

Visa signatur

Amd athlon 64 X2 4600+ | TwinMOS 2048 ddr | AXLe 8800GTS 640mb |
|MSI K8N NEO4-F | Samsung spinpoint 200gb | XP pro |
| Cooltek 600w | Samsung Syncmaster 940B | Extern HD: WD Dual-option 250gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheZork
Jepp.. Hade exakt dom där två. Både kortet och kylningen.

Okey är det värt pengarna för att få ner ljudnivån?.. Tycker den låter jobbigt mycket orginal. svår att montera?

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant kort fast pci-e och det passade ju hur bra som helst..Lite knepig montering bara kanske, eller egentligen mest tidskrävande, inte så svår..

Jag tyckte dock att min temp gick upp ganska mkt..den låg på 90*C efter 3DMark 2001. Fast det kan vara så att jag tog för lite kylpasta på gpu-n.

Men hur som helst så är det knäpptyst...kan det bli bättre? Hellre knäpptyst och köpa ett nytt graffkort oftare än ett som låter som en traktor som håller lite längre....=)