Permalänk
Hjälpsam

De flesta träburkar man ser är med relativt hög ytfinish. Vad jag saknar är borstat trä, så man får fram ådringen ordentligt så det ser ut som gammal drivved ungefär.

Detta ett mycket nice bygge, kul att se lite bra kunskaper och riktiga verktyg än bara som vi flesta dnar gör, måttar på en höft och justerar och spacklar resten.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Tack för den goda kritiken.

Mjo det vore en coolt effekt. blir nog bäst med massivt trä runt om då fanéret bara är några 10ondelar tjockt när man är klar med det.

lägger upp lite mer bilder..på sånt som inte är så relevant.

img]http://img483.imageshack.us/img483/645/dscn17182oi.jpg[/img]

limmar fast toppen på lådan.

En fin processor..Amd dualcore 2*4000 mhz. :S

Permalänk
Medlem

Måste bara höra en sak till,
Är de svårt om man skulle göra något liknande t.ex. hemma?
Har hyffsat med verktyg tillgängliga.
Är de lätt att få allting rakt även utan alla special verktyg?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Måste bara höra en sak till,
Är de svårt om man skulle göra något liknande t.ex. hemma?
Har hyffsat med verktyg tillgängliga.
Är de lätt att få allting rakt även utan alla special verktyg?

Nja asså..det svåraste och viktigaste som måste bli rakt är väll sidorna och alla kanter som syns..

Ramen kan man ju skruva ihop hur man vill igentligen bara å kolla vinklar etc.

Fanéra är väll i storsätt mkt svårt om man inte har en hydraulpress..

Men jag tror du skulle lyckas..Vet ju att du kan om du vill

Ps när får jag min gravyr??

Permalänk
Avstängd

Glömde skriva något om lådan.

Den är jäkligt snygg

Men angående fräsningen, jag har aldrig fräst i träd så jag vet inte mycket om det, 40.000rpm lät tok för mycket... men vad vet jag då jag fräser bara i metall dagligen, och kugg. (vertygen väger 5-10kg och har en pris på 60-120.000kr)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

hehe jo det är lite skillnad på dom..vi fräste med 12 mm stål. Går utmärkt. Kanske vägde hmm 15 gram?

Permalänk
Medlem

Okey, Tack för det fina svaret =ezco=

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Okey, Tack för det fina svaret =ezco=

hmm va nog fel snubbe ja tänkte på? min kusin brukar hålla igång här..kallar sig för X-night kom ja på nu sorry

Permalänk

En fin processor..Amd dualcore 2*4000 mhz. :S

http://img399.imageshack.us/img399/6408/dscn16884he.jpg [/B][/QUOTE]

ööö? det är ju en intel prolle.. om du har lust så ge den till mig

snyggt än så länge.. rätt fränt med lysdioderna ochså..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Du tror inte att det var ett skämt

Permalänk
Medlem

ruskigt snyggt!

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet

ööö? det är ju en intel prolle.. om du har lust så ge den till mig

snyggt än så länge.. rätt fränt med lysdioderna ochså.. [/B]

Ironi grabben..

Permalänk
Medlem

Bra jobbat....det blev riktigt snyggt.

Jag skulle vilja bygga en datorlåda i björk, tycker det är det snyggaste träslaget.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk

haha vad fel av mig :S så går det när man inte kollar ordentligt. Men som sagt Ironi va ordet.

Prollen är tyvärr sönderslagen till 2002342304 bitar och ligger förmodligen i spåncontainern i skolan. Men visst gräv lite där så ska du nog finna den

Angående lysdioderna. DOm skall göras om. Vill ha en helt röd bit där istället.

Tanken var tänkt så men det vart aldeles för lite styrka i dioderna samt att man ser precis vart dom sitter. Tycker inte det vart så snyggt.

ska bara komma på en bra lösning på det hela. Någon som har lite tips ???

Permalänk
Medlem

Inga mer trächassin!

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
hmm va nog fel snubbe ja tänkte på? min kusin brukar hålla igång här..kallar sig för X-night kom ja på nu sorry

Hehe, de är sånt som händer

Visa signatur

Det räcker för mig...

Permalänk

Riktigt snyggt!!
Gillade speciellt fronten med ränderna:up: !!!

Var köpte du ljuddämpningen..... gärna länk.

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.

Permalänk
Medlem

Jvligt snyggt chassi!

Permalänk

Tack tack.. dämpningen är nått skit jag köpte på biltema. 85 spänn för hur mkt som hällst.

Det var tänkt att jag skulle göra det i björk först. Efftersom jag har ett slagbord,vitrinskåp,byrå i björk. Men var så sjukt trött på det och ville arbeta med nåt annat så det blev som det blev.

Och till sobe. Du kan ju skriva din skit någon anan stanns än här. visst alla tycker inte om samma grejjer men en sådan komentar var sjuk onödig.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge måste ju sägas! längter att se hur detta slutar =D

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

Måste fråga runt lite..jag tycker nått saknas men ved inte vad ?

Någon som har några tips??

Permalänk
Medlem

Du skulle gjort fler 5.25 platser, har gjort likadant på mitt chassie vilket är lite jobbigt nu

Dörren var ruskigt snygg! Synd att du inte fixade lika mycket med sidorna.

Blir avundsjuk på alla maskiner

Snyggt!

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem

nice

inte funderat på att göra nått flashigt med dioderna i fronten? typ vu-mätare?

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

jävligt fint, men vad är der med folk och extremt stora chassin? skulle vilja se ett trächassi i Ek, fyfan det hade varit fint

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
jävligt fint, men vad är der med folk och extremt stora chassin? skulle vilja se ett trächassi i Ek, fyfan det hade varit fint

bygg ett?

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sleaze
Du skulle gjort fler 5.25 platser, har gjort likadant på mitt chassie vilket är lite jobbigt nu

Dörren var ruskigt snygg! Synd att du inte fixade lika mycket med sidorna.

Blir avundsjuk på alla maskiner

Snyggt!

tack tack..men vad ska jag med mer 5,25 platser till ??

Nått ska göras på sidorna. Ska få min kusin att garvera lite speglar eller plexi.

VU mätare vore ju supercoolt någon som har nått shema eller nått sånt?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

haha vad fel av mig :S så går det när man inte kollar ordentligt. Men som sagt Ironi va ordet.

Prollen är tyvärr sönderslagen till 2002342304 bitar och ligger förmodligen i spåncontainern i skolan. Men visst gräv lite där så ska du nog finna den

Angående lysdioderna. DOm skall göras om. Vill ha en helt röd bit där istället.

Tanken var tänkt så men det vart aldeles för lite styrka i dioderna samt att man ser precis vart dom sitter. Tycker inte det vart så snyggt.

ska bara komma på en bra lösning på det hela. Någon som har lite tips ???

ett rött ccfl rör borde göra susen!

Permalänk

jo jag hade den idén i bakskallen..men ett 30 cm är för långt och ett 10 är för kort..men borde gå bra om man blästrar plexit som sitter ut mot fronten.

Permalänk
Medlem
Citat:

2002342304 bitars processor! Fina grejer det.

btw, snyggt byggt fräsig kärra som Mulle Meck säger.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

hehe det var fan sköjj tack för creedsen

Vad tror ni om diodrna fram? är det någon som har ett shema på VU mätare eller nått annat sköjj??

[EDIT]

här är några bilder som ligger uppe på metku.net

texten är på englelska men ni är ju "datornördar" så det ska nog inte vara några problem.

got some more pics so il jusst add them to..

Me and my friends case after CNC milling

some pic on the ehmm front of the case. note the small handle on the side.

here is my friend that i have known for 18 years now. he is realy in to firefighting and that kind of geeky things byt i love him anyhow. thanx M8.

some more pics on the front.

and some other things i have made.

my sterio amplifier and some garbage from the computer building all wires are messed up at the moment.

and the following pics are from Agnes as it is the name of the computer.

Tell me if there is som specifik pics ya guys want to see.

efftersom jag antar att någon kommer fråga vad ja har för sterio så lägger jag upp den också ..

HK 3380 förstärkare, Infinity alpha 10 talare (ska bytas ut) och en audiopro subba med 2 st 6,5 basar. behövs inte mer på mitt lilla rum. grymt rapp i basen samt att den kan gå lågt om den vill.

ena talaren och subban. (notera dom egendesignade ställen av min vän Linus Svensson. Tack till honom och "kulan i katrineholm" som stog för material samt lite lån av maskiner.

en till på stället.

Lite infällda spottar i taket samt min datorplats som alltid är stökig :S.

Fortfarande ingen som kan nått om VU mätare?? :D:D snälla ut med språket haha