Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

x800gt + fläkt

Varför står nästan aldrig x800GT eller R423 med på specs. över vad fläktar passar till?
Är sugen på en ny tyst o fin fläkt till mitt x800, men går ju inte

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ifall 5an passar så får de bli den, är det tjorvigt att byta en GPU fläkt? nått att tänka på?

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Avstängd

Jag kör med Zalman VF 700-CU Led på mitt PowerColor X800GT och det funkar kanon !
Länk för den köpsugne:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2025&session=d63f75...

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wonka
Ifall 5an passar så får de bli den, är det tjorvigt att byta en GPU fläkt? nått att tänka på?

Nä, det brukar inte vara så blodigt. Den gamla kylaren kan sitta lite hårt, men om man kör en stund med grafikkortet så att det blir varmt brukar det mjuka upp kylpastan/kylmassan så att det går lättare.
Kör med de vanliga säkerhetsåtgärdena för att undvika statisk eketricitet (ESD-armband eller se till att hålla i chassit när du tar bort kortet)
Läs igenom bruksanvisningen noga och jobba lugnt och metodiskt.
Ta bort gammal kylpasta med kemiskt ren aceton eller liknande, läg på ett tunt lager kylpasta på GPU och minnen (om nu inte minneskylarna har sjävhäftande kyltejp)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar starkt ATI silencern 5, rev 2. Köpte en sådan förra veckan, den var väldigt enkel at montera, och den sänkte min idle temp med ca 16 Grader 50 till 34~35 och load med lika mycket! Otroligt nöjd.

/Hampa

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ @ 2595 MHz | Asus A8N5X | Powercolor X850XT PE @ 587 / 625 | 768 MB DDR PC2700 | 200gb hdd | 3Dmark05 - 7189

Permalänk

ATI Silencer är grym, dock gillar jag Zalman-VGA mer då den är tystare

Permalänk

finns på komplett för typ 250 kr.

Visa signatur

Fidde

Permalänk

Re: x800gt + fläkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wonka
Varför står nästan aldrig x800GT eller R423 med på specs. över vad fläktar passar till?
Är sugen på en ny tyst o fin fläkt till mitt x800, men går ju inte

så länge det står X*** serien så passar det om det tillhör X serien, t.ex Zalman VF700 passar till alla i X*** serien, därmed X800GT