Kan man lägga över spel till xboxen?

Permalänk
Medlem

Kan man lägga över spel till xboxen?

Hej!
Jag har en den äldre xboxen. Min mamma håller på och blir tokig för att jag har spelen (fodralen) liggandes vid tvn/tv bordet. Om jag chippar min xbox och skaffar en hårddisk, kan jag flytta över spelen till hårddisken då?

Permalänk
Medlem

Ja
Men du bör nog köpa till en större hårddisk också, annars går det inte in speciellt många spel.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Re: Kan man lägga över spel till xboxen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Hej!
Jag har en den äldre xboxen. Min mamma håller på och blir tokig för att jag har spelen (fodralen) liggandes vid tvn/tv bordet. Om jag chippar min xbox och skaffar en hårddisk, kan jag flytta över spelen till hårddisken då?

Jepp det går kolla in Xbox-Scene

Permalänk
Medlem

Köp ett CD-ställ eller en förvaringslåda.

Visa signatur
Permalänk

*host*§7*host*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
*host*§7*host*

Vadå? Jag äger ju redan spelen. Privatkopierna är väl inte olagligt ännu?

När jag stoppar in skivan kommer det finnas något alternativ som säger typ "kopiera skiva till hdd?"?

Permalänk

Jo.. men du pratar om att chippa din xbox och det är olagligt.

Permalänk
Testpilot

Att chippa är inte olagligt, det är olagliga är alla BIOS som gör att man kan spela piratspel och sånt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Nej, det olagliga är att byta ut Microsofts BIOS mot något annat. Har inget att göra med att andvända det nya bioset till olagligheter.

Hur som helst, Ja, det går. Ett Xbox-spel ligger antagligen mellan 4-8GB, normalt ca 8. Så du får in minst 20 spel på en hårddisk på 200GB.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hur kan det var olagligt. Det är ju inte precis Microsofts sak vad jag gör med min xbox efter att jag har betalat för den. Vilket skämt... Chippa på

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuker
Hur kan det var olagligt. Det är ju inte precis Microsofts sak vad jag gör med min xbox efter att jag har betalat för den. Vilket skämt... Chippa på

Ehm, det är ungefär som att säga "det är jag som har fött mitt barn, alltså kan jag döda det när jag vill!".

Nej, du väljer inte precis vad du vill göra med din konsol. Du får inte modifiera innehållet, vilket du i högsta grad gör genom att byta BIOS.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ehm, det är ungefär som att säga "det är jag som har fött mitt barn, alltså kan jag döda det när jag vill!".

Nej, du väljer inte precis vad du vill göra med din konsol. Du får inte modifiera innehållet, vilket du i högsta grad gör genom att byta BIOS.

Man får modifiera den precis hur man vill och det är inte det minsta olagligt att chippa den, däremot är i princip alla bios hackade verisioner av MS bios och därmed olagliga att ladda hem, bios för att ladda linux och sånt är helt lagligt.

Permalänk
Medlem

hej!! vilket chip skall man köpa som är lätt att fixa dit själv..och som är ganska billigt??

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

största spelen ligger på 4,7 gb eftersom det är skivans max kapacitet så på en 200 gb så får du MINST plats med 40 spel men räkna mellan runt kanske 50 spel om du inte har några applicationer lr film/muisk osv.

du kan föra över spelen med ett program som heter dvd2disc. läs lite på xboxscene så du lär dig koppla xboxen via ett FTP program så går allt mkt lättare. där igenom för du över alla applicationer osv.

good luck

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
största spelen ligger på 4,7 gb eftersom det är skivans max kapacitet så på en 200 gb så får du MINST plats med 40 spel men räkna mellan runt kanske 50 spel om du inte har några applicationer lr film/muisk osv.

4.7GB är maxstorleken på en skiva med ett lager, finns spel som använde två lager och då får man plats med det dubbla.

Själv har jag en 80GB-disk i mitt Xbox och tycker det räcker utmärkt. Har bara spel lagrade på disken, alla filmer och sånt streamar jag från datorn, bara onödigt att lägga över dom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
största spelen ligger på 4,7 gb eftersom det är skivans max kapacitet så på en 200 gb så får du MINST plats med 40 spel men räkna mellan runt kanske 50 spel om du inte har några applicationer lr film/muisk osv.

du kan föra över spelen med ett program som heter dvd2disc. läs lite på xboxscene så du lär dig koppla xboxen via ett FTP program så går allt mkt lättare. där igenom för du över alla applicationer osv.

good luck

här har vi en oerfaren hemmabrännare

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ehm, det är ungefär som att säga "det är jag som har fött mitt barn, alltså kan jag döda det när jag vill!".

Dagens sämsta liknelse, du jämför en levande människa med en konsoll. Lyckat.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
Dagens sämsta liknelse, du jämför en levande människa med en konsoll. Lyckat.

Seså, alla har vi inte alla hästar i stallet!

För att svara på din fråga: "Kan man lägga över spel till xboxen? "

Jo, det går! Iallafall som jag förstått det!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
För att svara på din fråga: "Kan man lägga över spel till xboxen? "

Jo, det går! Iallafall som jag förstått det!

På två olika sätt dessutom, antingen för man över från datorn (hur man nu fått spelet till datorn är en annan sak) eller så kopierar man det direkt från skivan när den sitter i xboxet med programmet DVD2XBOX

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]