Permalänk
Medlem

Polering av aluminium

Ska börja modda min lilla lian li låda, och jag vill ha innandömmet så blankt som det bara går. Därför gjorde ja en liten uträkning på skoj:
Småblank aluminium + Autosol och polergrej för borrmaskin och lite arbete = Jätteblank aluminium

Hur pass bra stämmer min uträkning? Borde jag göra på något annat sätt?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Jag tror på att det är någon slags klarlack på chassit, men testa.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Möjligtvis utsidan, men insidan är det nog inte, skulle jag iaf tro

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Re: Polering av aluminium

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Småblank aluminium + Autosol och polergrej för borrmaskin och lite arbete = Jätteblank aluminium

Hur pass bra stämmer min uträkning?

byt ut "lite arbete" mot "mycket arbete" och lägg till polering för hand så stämmer den bättre

slipning med fint våtslippapper är förmodligen nödvändig innan poleringen om det inte är en himla fin yta från början..

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem

prova de

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem

Ytan är hyffsad från början, men den kan bli mycket bättre. Får ta och testa lite

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

För hand tror jag att det är svårt att få bra finish på chasiet! Tror att en polermaskin med lämpliga poler medel ger bäst resultat! Sedan fins det ju en anledning varför man inte ofta har ren metall som yta. Risken är att du måste fortsätta att polera i framtiden för att det skall se bra ut!

Permalänk

Varför vill man ha en blank insida? Inte för att det spelar särskilt stor roll, men en svartmålad insida tar upp värmen i chassit bättre

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif

Permalänk
Medlem

bling bling ^^

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

glöm inte att lägga nån slags klarlack på sen ... för annars kommer det oxidera typ ...

Edit : Prövade på ett chassie jag hadde i garaget, insidan funkar finfint å "Autosola" man behöver inte änns slipa P.G.A det är ingen Klarlack på insidan så då går det bra ... du slipper alla små repor som blir av att SandPappra !!!

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

Så här blev mitt resultat med autosol och polermaskin.
http://tinypic.com/view/?pic=oiwv2w

blev en väldit stor bild och dålig kvalite ber om ursäkt för det

Permalänk
Medlem

vädigt nice (upplösning också)
jag blir aldrig nöjd med mina resultat ... asså man ska ju kunna se sig själv i den ... man ser ju i princip saker som ligger ...

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag vill polera insidan är för att jag vill att möjligt ljus i lådan senare ska ge fina effekter. Förvisso funderar jag på att anodisera skiten svart istället (Som jag ska göra med utsidan av lådan)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB