Feedback : EMC Elitemodds multimedia center 2006

Permalänk
Medlem

By the way.. det stod nånstans att heatpipekylare funkar bara i tower-lådor, och det var nog tamigtusan i ett test här på sweclockers.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
By the way.. det stod nånstans att heatpipekylare funkar bara i tower-lådor, och det var nog tamigtusan i ett test här på sweclockers.

Ja, de måste vara på sättet det är tänkt. Annars går det åt lite fel håll när det förångas och sånt ^^

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt och "cleant".. men jag måste fråga: Har du fått något hårt i huvet? ;D du brukar väll bygga enorma lådor till datorer.. typ det där chassit du murade på (hoppas det var du, så jag inte gjort bort mig nu)

anyway.. keep up the good work!

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Avstängd
Citat:

vad är det för trams?

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
vad är det för trams?

http://www.atechfabrication.com/images/htpc/products/Atech_60...

Det chassit är ju å andra sida byggt för att ligga ner. Prova att ställa den upp och se hur bra den kyler

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Det är nåt med heatpipes-vätskan som gör att den måste stiga för att kunna transportera värme bäst. Tror jag läste det nånstans.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Egentligen är det riktigt enkelt...
för att heatpipe ska funka måste den del som skall kylas vara på en lägre nivå än den del som sprider värmen (kyler). Varför kan enkelt uttryckas som en lava-lampa... En lavalampa funkar ju så att vax (eller vad det nu är) värms upp av lampan, stiger, och när det kommer upp så har det svalnat igen och sjunker. En lava-lampa funkar inte om man sätter lampan i toppen, och precis samma sak gäller heatpipes. Sen hur man vinklar alltihopa spelar ingen roll, så länge värmekällan är lägre än kylningen.

det är iallafall teorin, grovt förenklat om jag inte har helt fel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

var det så ni menade.. jo om chassit är konstruerat för att stå måste den stå.. Min om man kollar på tillexempel Zalmans passiva GPU kylare så är den så smart konstruerad att den gåt att montera i chassin som står och ligger ned och kyla optimalt i båda fallen. Men till exempel går det ju inte med chassit jag länka till då heatpipsen går åt båda hållen. Men vem skulle vilja ställa det chassit på högkant?

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
var det så ni menade.. jo om chassit är konstruerat för att stå måste den stå.. Min om man kollar på tillexempel Zalmans passiva GPU kylare så är den så smart konstruerad att den gåt att montera i chassin som står och ligger ned och kyla optimalt i båda fallen. Men till exempel går det ju inte med chassit jag länka till då heatpipsen går åt båda hållen. Men vem skulle vilja ställa det chassit på högkant?

Man kan ju vilja det om man vill överhetta grafikkortet och processorn

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Har ett par synpunkter:

1. Lär inte flänsarna kyla enormt dåligt när de går från framsidan till baksidan istället från botten till toppen?
SVAR: Nej

2. Fläktgallerna lär skapa ganska mycket ljud.
SVAR:Har haft dom förut utan oljud

3. Hårddiskupphängningen lär skapa rätt mycket ljud
SVAR:Nej det tror jag inte

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

anågende 1) så stämmer det ju faktiskt.. men med tanke på storleken på flänsen så kan den nog kyla en del endå...

Visa signatur
Permalänk

Så äntligen fick jag hem mitt nätagg som Dark_luna hjälpte till att löda om:).Här kommer det lite bilder på hur det kommer att bli.(Har testat agget det startar å verkar må bra):)

Som ni ser så kapade jag av nästan 5cm på höjden,för att den skulle passa in bättre

Så ser det ut just nu när burken står som den ska

Skruvade fast en plxiskiva över kontakterna(?)Så att man inte råkar pilla där:)

Kontakterna bak fastskruvade

Bygglogg

Visa signatur
Permalänk

nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fiiint

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Jäkla nice, tycker din byggen ökar i kvalité hela tiden, det här är nog det snyggaste du byggt då de andra blivit lite för överflödiga, de har dock varit ordentligt byggda.

:thumbsup:

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

vart ju riktigt bra!
nu är det bara cpu kylningen kvar, vad säger du
ska vi beställa heatpipes å dela på?

Permalänk

snyggt.. kanske du ska ta bort lite tyg vid kontakten på baksidan så att det inte finns risk förkortslutning eller glapp..

dock så kanske inte ditt tyg leder något.. men jag vet iaf att glitter gör det

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
snyggt.. kanske du ska ta bort lite tyg vid kontakten på baksidan så att det inte finns risk förkortslutning eller glapp..

dock så kanske inte ditt tyg leder något.. men jag vet iaf att glitter gör det

Men det är ju inte klart:rolleyes:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Starkt jobbat kompis!!
Ser bra ut:D
Bygger du en åt mig oxå sen (^^,)

Visa signatur

hmm aj hävv ölått ovf probläms med maj compjuter

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt det där Blir ju inspirerad att passiv-kyla sitt eget nätagg när man ser det där, men jag är lite skraj... Kanske får världens chock, så var det slut med det livet

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Citat:

Riktigt snyggt det där Blir ju inspirerad att passiv-kyla sitt eget nätagg när man ser det där, men jag är lite skraj... Kanske får världens chock, så var det slut med det livet

Nja det var jag oxå när jag satte in kontakten i väggen,men är man noga med isolator så skall det inte vara nogon fara:rolleyes:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Nja det var jag oxå när jag satte in kontakten i väggen,men är man noga med isolator så skall det inte vara nogon fara:rolleyes:

Jag menar mer att man råkar ta nånstans där man inte ska pilla på nätagget, så poff och det luktar grillat kött i rummet

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Ja, det är allt jobbigt med matos i rummet

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Ja, det är allt jobbigt med matos i rummet

Precis

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Hej
Nu är det inte mycket kvar på EMC bygget:)
Har sleevat lite kablar

Så här kommer den att se ut när den är uppkopplad är klar(Har testat kört funkar kanon)

Lite taskig bild, men jag har på winamp på lilla skärmen:)

Här står den jämte min widescreen tv 32"

Testade även att köra med hemmbyggda vga-scart kabeln,funkade utan problem

Lite blått ljus som jag kan stänga av.(Har inte på hela tiden)

Kommer lite mer bilder när jag har skaffat annan kylning till grafik och cpu:)

Byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

FAN VA NICE

Tempesen då?

Visa signatur

Permalänk

snygggtt.. dock

vilket graffe har du? och vilken storlek på kabelstrumpan och krympslangen körde du till ATX kablen?

edit: blir flänsarna varma då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
snygggtt.. dock

vilket graffe har du? och vilken storlek på kabelstrumpan och krympslangen körde du till ATX kablen?

edit: blir flänsarna varma då?

SVAR:Kabelstrumpa inte en aning hade lite skit hemma

SVAR:ati 9800 pro

SVAR:Nej ,bara lite ljumen efter 1 dags andvändning

SVAR:Temspen ligger på ca 40 grader När man slår på en film så hamnar den på ca 44-47 grader

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför har du suddat över "Days of our lives" på teven?

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/