Permalänk

Info om LCD-display????

Hej..
Funderar på att köpa denna LCD men vit inte riktigt säkert än.. tänkte höra om nån har erfarenhet om den eller ev. en liknande och om ni skulle rekomendera den.. om ni har en så undrar jag om hela är upplyst eller om det bara är tecknerna..

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=6471....

Permalänk
Avstängd

hela inte tecknen.... Köp en VFD eller OLED om du vill ha en aktiv display

finns åp factronics.com

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
hela inte tecknen.... Köp en VFD eller OLED om du vill ha en aktiv display

finns åp factronics.com

Men d e tyvärr, eller iaf så e d så att jag ha gratis frakt från elfa..

Men menar du att denna display e helt värdelös eller?

Permalänk
Avstängd

japp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den är ju knappast helt vädelös.

Permalänk

Ok. nu e inte jag så jäkla inne på det här med displayer men om du vill utveckla lite varför den e så dålig för den lilla summan.. (ca.90kr) Berätta gärna även varfön den andra skulla vara bättre..

Permalänk
Medlem

Vanlig

tyvärr vart det fel datablad på elfa.
Men verkar vara HD44780 kompatibel så den skall nog funka.
Den nedre har bakgrundsbelysning tyvärr så ser du inte hur den ser ut när den är på.

Permalänk

Vart får du priset 90:- ifrån? Vad jag kan se så kostar den du länkade till 234:- + moms. Och det utan frakt.

Permalänk
Avstängd

eftersom elfa är så dyrt så blir det endå billiga från fractronics med eller utan frakt

här har du en aktiv display för samma pris som den passiva på elfa

http://www.fractronics.com/2x20oled_new.shtml

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Vart får du priset 90:- ifrån? Vad jag kan se så kostar den du länkade till 234:- + moms. Och det utan frakt.

Ok.. 137 för den belysta.. vid antalö över 100 står d på internett men i kattalogen står det 137.. Frakten har jag gratis.. Men det är bara det att jag sammbeställer och därför vill jag ha en fungerande och hyfsad display för en rätt billig summa..

Cybervillain : Den på elfa har ju även 4x16 tecken.. den du skickade har bara 2x20.

Så om någon vet av nån bättre på Elfa som inte är allt för dyr så länka gärna..

Permalänk
Avstängd

kommer en 4x20 OLED snart till fraktronics.. tror de även ska få in en grafisk..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ofan, låter sjysst. En lite större OLED skulle man ju allt vilja ha

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

tycker 2x20 duger.. dock skulle det inte skada med lite större tecken...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CyberVillain

du verkar ha koll på det dära med Displayer, hur är den orangea som de har på fragtronics? Skulle den funka om man har en solfilmframför den?

Permalänk
Avstängd

har inge som helst koll på den.. den verkar ha nått interpoleringsfilter så enbart tecknen lyser.. vet dock ej hur effekten blir bakom solfilm.. sorry...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
den verkar ha nått interpoleringsfilter .. sorry...

bara det dära var mer än vad jag visste, förutom att det bara var tecknena som lyste;= tack ändp