vilken är den bästa jogging-mp3-spelaren och hörlurar?

Permalänk
Medlem

vilken är den bästa jogging-mp3-spelaren och hörlurar?

Hej!

Just nu har precis min mp3-spelare gått sönder och jag vill ha tips på någon att jogga mp3-spelare med, som gärna spelar högt som fan.

vad gäller lurar måste de sitta fast ordentligt kunna spela högt.

Bra om prylarna inte är för kännsliga, kan ju bli lite stötar och svett.

Tacksam för tips

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Varför ska den spela högt som fan? Vill du ha tinitus?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag gick i samma tankar som du, mitt val blev koss the plugg och en iRiver T10.

Jag måste säga att jag är djupt besviken på spelaren, står att det ska vara för aktiva människor osv, ergonomin på spelaren när man springer är värdelös, ljudet är spärrat pga eu restriktioner. Och hanteringen är jäkligt slö.

Där finns plus sidor på den också, den drivs av ett vanligt AA batteri som ger i dryga slängar 60 timmar spelande, vilket är den bäst ajag haft på nån av mina spelare, det andra är att det tål det mesta, och att där finns en litet fäste, som du kan sätta fast spelaren på diverse ställen.

Visa signatur

Main: Asus Zpehyrus G14; 6800HS, RX6800s, 48gb ram
Server: B460m, 10600K, 64gb ram, P2000, 2x14TB, 2x1TB NVME

Permalänk
Medlem

En ipod shuffle borde vara rätt tålig, med tanke på hur lite komponenter den består av. Dessutom borde det enkla handhavandet passa när man joggar.

Eventuellt så kan det vara bra att även köpa till ett vattentätt sportfodral.

Permalänk

ehh... det behövs inte någon speciel mp3 eller hörlurar för jogging.

Jag har en Ipod G5 och två par hörlurar till den, ena är standrad snäckorna och den andra är ett par sony som går backom nacke(kommer inte ihåg namnet).
Båda funkar bra, visserligen bättre ljud i sony lurarna.
Kanske inte ska köpa billigaste skit snäckorna men de flesta funkar nog.

Permalänk
Medlem

In-ear lurar borde väl vara rätt bra när man joggar, de sitter ju bra i örat.
Testa creative ep-630! Kostar ungefär 300kr..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Ett problem med in-ear lurar är att de dämpar så mycket att andetag och rörelser en egna steg kan bli väldigt störande när man springer.

Permalänk
Medlem

hur bra sitter koss porta pro?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Apple Shuffle. Använder den själv. Ingen extra bara trycka på knappen och springa. Tål en hel del, och har simpel konstruktion. Sjyst ljud oxå, högre än du någonsin behöver

http://www.apple.com/se/ipodshuffle/

Även dessa. Det är både inear för att dämpa ljud o sitter bra med bygel runt örat. Det är nog det bästa ljud du kan få i joggingväg(dvs med bygel då)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=46509

Båda är vita också. passar najs ihop

Visa signatur

=Chieftec Mesh Tower= =CPU: 3.2 Ghz LGA775= =GPU: X800XT= =HD: 500GB= =RAM: 2048 MG= =Ljudkort: Audigy 2 Platinum Ex= =Högtalare: z-5500= =Kylning: Zalman 7700CU + AC Silencer=

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tycker det är lite obehagligt att jogga med in-ear, de isolerar ljudet för bra. Med vanliga snäckor hör man åtminstone om det kommer en bil om man inte drar på för fullt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Ur ren joggningssynpunkt torde ju Shuffle vara en hit. Den är ju jävligt lätt också.