Bilder: SnusMus v.1 (Datormus i snusdosa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
vad är det för mus du slaktat och användt?

Det är musen som syns på 2st bilder - HP Optical USB Travel Mouse:

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010042841

Visa signatur

| P4 2.6@3.2 | Abit IC7max-3 | 2x512MB + 2x256MB ddrram | 300gb + 150gb + 120gb HDD | Radeon 9800pro 256mb |
| P4 2.4@2.6 | P4T533-C | 4x512MB rdram kingston | 120gb | PowerColor 9800XT 256mb | 3DMark05: 4170 |3DMark06: 1300 |
| XBOX | SmartXX v2 "halloween edition" | 120gb HDD | OLED display |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Bygg in den i lagom stor modell/leksaks-bil? Med lite dioder osv så kan du ju få både strålkastare fram, brom-ljus och blinkers.

Jo de hade vart tufft. Men det är inte värt att förstöra en utav mina kära bilar på de. Jag är motorentusiast. Dessutom har jag inte turen att kunna korta av mitt ketskort. För dioden sitter på ena änden och knapparna på andra.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

haha ovanligt modd

Visa signatur

Anton

Permalänk
Medlem

Den var nice
Nu fattas bara att klistra på sånnadär glid-plattor/tejp på undersidan oxå

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

haha snusmus FTW! naer fyfan den var klockren, måste säga du gjorde bra med lödningen och fick till det att funka, grymt snygg, påminer om mac musen den lilla gröna runda bara att detta är en snusdosa hur är det att hålla i den obekvämt eller funkar det bra för handen?

Offt: Riktiga män snusar general, fjortisar håller sig till skruf och skogsmullar till Rapé.. rätt val av snus dosa iaf^^

Edit: du har ingen bild på kretskortet när det är helt så man kan se lite hur mycket du fick slipa bort?

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk

Jag vet exakt va ja ska göra nu, jag sätter ihop två dosor så att kretskortet får plats och dessutom blir den nog mer behaglig att hålla i..

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
Offt: Riktiga män snusar general, fjortisar håller sig till skruf och skogsmullar till Rapé.. rätt val av snus dosa iaf^^

indeed. General FTW.

Permalänk
Medlem

LoL världens mest onödiga bygge som bara har sådan hög "måste ha" faktor. Trodde det fan var ett skämt men när man börjar se bilderna så höjs ju klart ena ögon brynet ^
Kanske inte världen mest ergonomiska mus men fan vad cool den var. Skulle ju inte bli sämra om du lyckades får tag i en billig trådlös mus att stoppa i istället
Tummarna upp för ett anorlunda bygga!

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
LoL världens mest onödiga bygge som bara har sådan hög "måste ha" faktor. Trodde det fan var ett skämt men när man börjar se bilderna så höjs ju klart ena ögon brynet ^
Kanske inte världen mest ergonomiska mus men fan vad cool den var. Skulle ju inte bli sämra om du lyckades får tag i en billig trådlös mus att stoppa i istället
Tummarna upp för ett anorlunda bygga!

Får han tag i nått trådlöst så MÅSTE ju neonet bort. Förslagsvis bör man dessutom försöka göra knapparna så osynliga som möjligt. Snacka om kul trick att bara ta snusdosan och köra runt muspekaren på skärmen med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Får han tag i nått trådlöst så MÅSTE ju neonet bort. Förslagsvis bör man dessutom försöka göra knapparna så osynliga som möjligt. Snacka om kul trick att bara ta snusdosan och köra runt muspekaren på skärmen med.

neon? vad snackar du om?
det är lysdioden till optiken som lyser

Edit:
Glömde nästan
Coolt bygge, tummen upp
Skulle dock inte vilja ha en själv, men för dom som snusar kan det ju vara en kul grej.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Haha, fint jobbat.:)

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
neon? vad snackar du om?
det är lysdioden till optiken som lyser

Neon i min deffintion är allt sånt där onödigt trams som lyser... Dvs, bort med skiten!
Seriöst dock... Personligen tycker det är fult, och klarar mig utan onödiga lampor så långt det är möjligt. Men tycker man om sånt så gör man, och då ska man väl få ha sånt i sin dator, mus, tangentbord, hårblås eller snusdosa.
Det jag menar dock, när det gäller den här modden, är att om den blir trådlös, så varför ha något som röjjer att det är en mus och inte en helt vanlig snusdosa.

//Kaptens

Permalänk
Medlem

Grym modd, grymt snus!!

Snusade faktiskt general i typ 2-3 år innan men har nu gått över till LD, den röda färgen. Tycker att dom smakar precis som general med fördelen att dom kostar 15 istället för 26:- som en generaldosa går på.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Neon i min deffintion är allt sånt där onödigt trams som lyser... Dvs, bort med skiten!
Seriöst dock... Personligen tycker det är fult, och klarar mig utan onödiga lampor så långt det är möjligt. Men tycker man om sånt så gör man, och då ska man väl få ha sånt i sin dator, mus, tangentbord, hårblås eller snusdosa.
Det jag menar dock, när det gäller den här modden, är att om den blir trådlös, så varför ha något som röjjer att det är en mus och inte en helt vanlig snusdosa.

//Kaptens

men om man tar bort lysdioden kommer ju musen inte att fungera

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

ingen som har nämnt Grov original än?

då tar jag mig rätten att säga: Grov FTW FFS ^^

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
men om man tar bort lysdioden kommer ju musen inte att fungera

Äääh... petitesser.
Ska erkänna att jag inte tänkte på det. My bad.

//Kaptens

Permalänk
Medlem
Citat:

Äääh... petitesser.
Ska erkänna att jag inte tänkte på det. My bad.

//Kaptens

Laser är osynligt...

Permalänk

Har ni sett vad dem gjort med generaldosan eller? De har satt dit ett highteclock på locket. Den var ju lätt mycket snyggare från början. Aja ja har typ att en kompisar har kvar en stock av orginal generaldosan.

jag fattar inte va de håller på med, generaldosan ahr sett likadan ut i typ 100 år

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du skulle ha tagit en dosa granit istället. Skönare att hålla i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Laser är osynligt...

Det beror ju på om lasern är inom det synliga spektrumet eller inte. Går antagligen byta ut dioden mot en IR-diod om man inte vill att det skall synas, det beror ju på sensorn. Razer Diamondback plasma och Razer Pro 1.6 använder IR-dioder te.x.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Mjo förvisso, men man ser ju ett litet svagt rödlysande i musen (pro 1.6) Har en sådan själv, och visst ljuset syns inte under, men om man kollar in där som den sitter så syns den.

Permalänk

I want a Snusmus!
Riktigt fint, har funderat på att göra en sån ett längre tag, men lat som man är så..

Visa signatur

AMD64 4000+ | 2048MB Corsair Value Select | Geforce 7800GTX 256MB | Asus A8N-SLI Premium

Permalänk
Medlem

Om detta var SnusMus v.1.... När kommer v.2? Rhiktit kul lösning!

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort. Men det var inte den första, fanns en i galleriet för något år sedan.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Mjo förvisso, men man ser ju ett litet svagt rödlysande i musen (pro 1.6) Har en sådan själv, och visst ljuset syns inte under, men om man kollar in där som den sitter så syns den.

Ja, det har du tusan rätt i, lurigt.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

i min mx 1000 syns det ibland en liten röd prick om man tittar noga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect

MX1000 har ju osynlig laser. Om man kollar in lite snett så kan man dock se ljuset från batteriindikatorlysdioderna.

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Grymt!
Men den skulle ha varit trådlös!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect

Fråga: Varför sitter man och tittar in i en lasermus för att se om det lyser? Lite OffT, var bara tvungen att fråga.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

För att folk skriver att det inte går att se