Permalänk
Medlem

dra kablar bakom mobo?

funkar det bra? jag tänkte mest för kortslutning för men vet ju inte hur det är med kabelstrumpan om man säger så... jag funderar på att dra vissa kablar, dels p4 kontakten o även den molexkontakten vid chipset på baksidan moderkortet för det är inte så lätt att göra en snygg kabeldragning i en stacker för allting är så öppet där o ingen stans man kan gömma det tycker inte jag. jag undrar även om ngn kan ge lite almänna tips på kabeldragning i en stacker o gärna bilder om ni har lyckats

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Då kablarna (förhoppningsvis) är isolerade så är det ju inga problem..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Orkar inte ta bilder på min stacker men för mig funkar det utmärkt med att dra kablarna bakom mobot.

Har en tangentialfläkt, drog sata kablarna vi den.

Men nu satte jag in en massa dämmpmattor så jag kan inte dra dem så längre.

Permalänk
Medlem

Nyrostad: men tänke man vet ju inte med den plasten dom kör med att den kanske leder liiite ström ändå o går den emot 2 lödpunkter knappt 1 mm från varandra så.. de jag menade.

Visa signatur

:)

Permalänk

jag har iaf kört ljudskadden till ljudkortet-cd/dvd och de kablarna i fronten bakom modekortet ( så som du menar) och lite små stumpar av fläktsladdar och p4 kontakten lite.. de går .. se bara till att du inte lägger de under NB o Prollen bara för där kan de vara värmare.. jag har bara lagt mina under pci minne slotar och i alla ytrekaneter

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om isoleringen leder liite ström så är det ju ingen isolering, eller hur?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

menade inte isoleringen utan kabelstrumpan

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Har dragit alla mina kablar på baksidan av moderkortsplåten, funkar super och döljer det bra Är ett stort skatbo där nu, men vem ser det?
Se bara till att inte ha några oisolerade skarvsladdar där, eller nån annan stans heller för den delen.
Hade skarvat och slarvat med isoleringen till fläktkontrollern min för ett bra tag sen nu, det rykte och luktade INTE bra Inget som gick sönder som tur var, men att dra om allting var drygt som attan. Halva kablaget brann/smalt ihop.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Norbius: jag menade inte bakom moderkortsplåten utan mellan moderkortet och moderkortsplåten

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
Norbius: jag menade inte bakom moderkortsplåten utan mellan moderkortet och moderkortsplåten

Jo, vet det. Men jag har dragit bra mkt kablar bakom moderkortet med, utan problem

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Om du känner dig duktig o så på att löda kan du ju löda fast alla kablar på baksidan. Såg en mod en kille gjort och det var riktigt nice.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loop
Om du känner dig duktig o så på att löda kan du ju löda fast alla kablar på baksidan. Såg en mod en kille gjort och det var riktigt nice.

afan, måste vara klöddigt. Bilder?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kommer ja inte ihåg vart jag såg den.. MSN har ju ingen history så.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loop
Om du känner dig duktig o så på att löda kan du ju löda fast alla kablar på baksidan. Såg en mod en kille gjort och det var riktigt nice.

Hmm, kanske ge sig på nåt gamalt p3 eller socketA mobo för skoj skull och göra detta.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

han gör ju inte lite sjuka moddar liksom! vore nice om man hade såna jäkla skills

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

De blir ju så grymt snyggare utan alla sladdar..

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

njae.. tycker det blev lite överdrivet i slutet för de blev lite väl mkt gröngult plexi.. dessutom är de nog lite jobbigt för kylningen o ha så..

Visa signatur

:)

Permalänk
Proffsmoddare

jag drog kablarna idag bakom moderkortet å de vart mkt nice... tog dremeln å gjorde ett rektangulärt hål vid kontakterna å de vart mkt gött

... jo ...btw har en chieftec mesh om du undrar :D..de är ganska trång där bakom kan jag säga ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok.. det är det inte på min stacker.. distanserna där på baksidan ä mkt längre än vanligt så man kan säkert dra atx kabeln där

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Läste en review på Antec P180 där kablarna inte räckte så de drog kablarna under moderkortet vilket resulterade i att de lyckades bränna det.
Dock verkar det ju ha funkat för majoriteten här så.
Jag hade ju inte chansat på nya grejjer iaf, bättre att köpa förlägningskablar och sätta lite snyggt.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

De e ganska svårt att få de snyggt om man inte drar de bakom moderkortet. jag va visserligen tvungen o förlänga p4 kontakten en del men de gick.

Visa signatur

:)

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

tycker han pajjade hela moboet ner han målade det

Visa signatur

LOL är det fattigaste ordet i välden

Permalänk

tycker de var rätt fränt dock blir de nog bättre när de e klart fast han ökar risken för att de ska gå sönder för färg kan leda ström

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det borde väl inte vara så svårt att löda om kablarna så att de sitter på baksidan, visst det lär ta en jävla tid, men om man bara tar sin tid och gör det rätt så lär det ju int eva så svårt.

Visa signatur

C2D E6600 - ASUS P5W-DH - 2048MB Corsair XMS2 Xtreme CL5 - Club3D X1950XTX - 1483 GB HDD - Chieftech Mesh - be quiet! Straight Power 700w - Eizo FlexScan S1931 - Eizo FlexScan L768 http://www.epenis.eu/show/5570/epenis.png

Permalänk
Medlem

om man ändå inte har garanti kvar o råkat ha ett mobo i reserv så vore de ngt o testa. det enda är det att moderkort är gjorda i lager med ledarbanor som går över och under varandra o vissa kontakter har stift som bara sitter på ytan och inte går rakt igenom vilket gör att man då såklart inte kan fästa den på baksidan

jag är då ganska nöjd med min provisoriska kabeldragning:

nu ser de illa ut med de blåa slangarna och ide kablarna då men dom ska jag fixa på ngt snyggt sätt. satakabeln vore även nice om man kunde kapa av den för det va ändå den kortaste jag hade här på lagret hemma.

Visa signatur

:)