Ytterligare radiator till Reseratorn? vilken?

Permalänk
Medlem

Ytterligare radiator till Reseratorn? vilken?

Har zalman reserator 1 plus. Fungerar väldigt bra, just nu kyler den gpu och cpu. Har planer på att kyla även hddiskar och göra ett vattenkylt nätaggregat och vill därför även kunna kyla vattnet mer. men vilken radiator skall jag köpa till. Det får bli en radiator för 1st 120mm fläkt eftersom jag har en sådant hål färdigt. Problemet är väl den att jag inte vet om jag ska köpa en radiator i koppar eller aluminum och så fall vilken?

Någon med erfarenheter?

mvh

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

Re: Ytterligare radiator till Reseratorn? vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av furan
Har zalman reserator 1 plus. Fungerar väldigt bra, just nu kyler den gpu och cpu. Har planer på att kyla även hddiskar och göra ett vattenkylt nätaggregat och vill därför även kunna kyla vattnet mer. men vilken radiator skall jag köpa till. Det får bli en radiator för 1st 120mm fläkt eftersom jag har en sådant hål färdigt. Problemet är väl den att jag inte vet om jag ska köpa en radiator i koppar eller aluminum och så fall vilken?

Någon med erfarenheter?

mvh

Jag har läst en väldans massa åsikter från olika människor och de flesta som har en Reserator + 1 radiator till säger att detta inte gav speciellt många grader i vinst. Jag vet inte om du överklockar men gör du det har du valt fel typ av vattenkylning. Zalmans lämpar sig bäst vid HTPC eller en dator som helt enkelt inte ska överklockas...

H2O FTW