Hjälp med ny komplett dator, budget: 15k

Permalänk
Medlem

Hjälp med ny komplett dator, budget: 15k

Ska köpa ny dator, ska köpa i princip allt. Det ska vara en stationär dator, med en 20" TFT skärm.

Behöver inte vara en monster skärm med 2ms responstid. 5.1 högtalar system ska jag ha, mus behövs EJ, men tangentbordet ska vara en Logitech UltraX Flat. Vore riktigt trevligt att se vad man kan få fär bästa prestanda för 15500, inte mer. OS behövs ej, och plocka ihop den kan jag göra själv. Gjärna 512mb graffe om det går. Samt SLi förbered.

Tack i förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade valt ett lite billigare moderkort och ist lagt de pengarna på CPU och ta en 3700+

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du har länkat till samma kundvagn 2ggr...

Detta moderkort tex: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GIGK8N-SLI

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Försökte länka till det. Tack då!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

byt cpu kör inte 3500+ helt onödigt då du kan spara pengar genom att köpa 3200+ å klocka eller en opteron 144 me 1mb chache som du klockar lät till en 3700+ sandiego.
sen om du kollar igen har du lagt in en 3500+bulk å du har inte valt till nån kylning heller så kylningen kommer öka priset nått yttligare ifall du ska ha den.

Visa signatur

AMD Opteron 165 | Asus A8n32SLI-deluxe nForce4 ultra | PNY GF7900GT | Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB | Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM | NorthQ ATX 500W Silent|

Permalänk
Medlem

Mm.. Såg att det inte var kylning på den. Pillar en stund till...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad ska du med en widescreen till? film eller, har inte de flesta spel 4:3 nuförtiden?
sen föreslår jag att du tar ett 7900 gt kort med 512mb minne istället och en skärm med DVI ingång...

Permalänk
Medlem

Kan du köpa den utan moms? Annars har du ju grejer för över 16k. Du kanske vill ha dvi på skärmen med. Den du valt har bara d-sub. Eftersom jag är ett asus fan skulle jag tagit det dyrare moderkortet.

Permalänk

Tänk att skulle ha så mycket pengar att spendera. Fan, måste skärpa mig i plugget, och bli rik

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Tänk att skulle ha så mycket pengar att spendera. Fan, måste skärpa mig i plugget, och bli rik

Morsan betalar.. ^^

Byggde ny burk. Den ända frågan nu är nätagget, håller det måttet för dom komponenter jag plockat ihop?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=171141

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Personligen hade jag inte köpt ett nätagg för 500 spänn för att driva ett system med den prestandan. Dessutom tror jag inte att 400W räcker för att driva ett sånt system, en tusenlapp får du nog lägga på ett agg med uppåt 500W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thex
Personligen hade jag inte köpt ett nätagg för 500 spänn för att driva ett system med den prestandan. Dessutom tror jag inte att 400W räcker för att driva ett sånt system, en tusenlapp får du nog lägga på ett agg med uppåt 500W.

Aww.. Då överskrider jag min budget..

Visa signatur
Permalänk

gå på 7900GT och köp bättre netagg + lite bättre moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Tänk att skulle ha så mycket pengar att spendera. Fan, måste skärpa mig i plugget, och bli rik

Du också? Går i 9an nu och ska köra värsta slut ruschen!
Jag vill ha ny dator, även fast denna är 4 månader gamal men ändå

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Du också? Går i 9an nu och ska köra värsta slut ruschen!
Jag vill ha ny dator, även fast denna är 4 månader gamal men ändå

Är din dator 4 månader gammal och du har ett Geforce FX5500?

...Great.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Du också? Går i 9an nu och ska köra värsta slut ruschen!
Jag vill ha ny dator, även fast denna är 4 månader gamal men ändå

Ska du inte gå i gymnasiet?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Ska du inte gå i gymnasiet?

Tjenare gammal tråd... No, ska inte det. Ska gå IV, av vissa stjäl..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd

skäl heter det.. men jag förstår vad du menar. lite tråkigt att vissa har problem med skolan.. :/ men till din fördel så skiter typ 90% av arbetsplatserna vad du hade för betyg utan går på personlig kemi + kunskap & intressen, samt då erfarenhet väger in störst av allt... tro mig.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
skäl heter det.. men jag förstår vad du menar. lite tråkigt att vissa har problem med skolan.. :/ men till din fördel så skiter typ 90% av arbetsplatserna vad du hade för betyg utan går på personlig kemi + kunskap & intressen, samt då erfarenhet väger in störst av allt... tro mig.

Tack för rättstavningen :).. Jag skyller inte ifrån mig, men att ha 10 personer hängande efter sig som ska vara taskiga i skolan varje dag, och att vakna upp på morgonen och tänka "jag vill inte" är så j*vla jobbigt, jag är inte rädd för det, men 60p gick jag ut med till slut.. Hade 0p i vintras, detta pga depprition i mitt irl liv..

Dock ska vi inte göra detta till en chatt. Är det någon som undrar mig nått får den väll senda ett PM

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.