Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med om att sweclockers borde öka, det är ju för tusan bara 0,1 % av medlemmarna som är med

Kom igen nu, alla nissar (däribland jag ) som laddar ner på nätterna kör detta och bli en god människa

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

nu uppdaterade jag.
oj, vad vi har sjunkit bara 147 aktiva processorer de senaste 50 dagarna.

men vi har plockat 10 placeringar sen sist i alla fall

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

har joinat med en 500 mhz på 100% och en 3 Ghz på 70%

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

weee... 31a platsen! Känns bra att burken gör något nyttigt på dagarna. En outnyttjad processorcykel är en bortkastad processorcykel....

Visa signatur

- King Arthurs companion, Kei possesses a spear so sharp that it can draw blood from the wind...

Permalänk
Medlem

men iaf när börjar man komma med?

har Gundam som nick

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svaret finns redan i tråden men 9 sidor är ganska mycket

Du kommer med när du är färdig med 1 WU(Work Unit).
Om du inte är med efter det så är någonting fel och du borde kolla TeamNumber.

Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okay för jag har gjort 4000 nu

Visa signatur

Permalänk

Sådär nu är jag också med. Installerade det på filservern eftersom det är den enda jag kommer åt.
När jag kommer hem ska det upp på 2st A64 3200+ också. Så man kan göra lite nytta.

Permalänk

Själv sitter man med SETI =]

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som jag sagt tidigare i denna tråd så är det min personliga åsikt att SETI är ett totalt slöseri med tid pengar och datorkraft, men eftersom alla får göra vad dom vill så spelar min åsikt ingen roll.

Har någon mer än jag märkt att poängen för WU:s har minskat?
Iallafall för de jag får för tillfället, nu har jag mindre än 200PPD men tidigare låg den på klart mycket mer typ 400 PPD.

Jag behöver mer cpu kraft

MVH

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Har någon mer än jag märkt att poängen för WU:s har minskat?
Iallafall för de jag får för tillfället, nu har jag mindre än 200PPD men tidigare låg den på klart mycket mer typ 400 PPD.

njo, det stämmer, liten minskning verkar ske, men inte farligt och lika för alla

Citat:

Jag behöver mer cpu kraft

don't we all
sen har man problemet att hålla igång den då man väl skaffat sig hårdvaran

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

får låta min nyköpta powermac g4 jobba på lite här då ibooken var ingen höjdare för jobbet iaf så

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

japp, då har man installerat de på datorn och den jobbar som alldrig förr på dagarna ..

Visa signatur

<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
japp, då har man installerat de på datorn och den jobbar som alldrig förr på dagarna ..

bara dagtid?

snart kommer du nog till insikten att natten är lååång och är en ännu mera produktiv tid på dygnet än dagen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dessutom brukar el förbrukningen vara lägre på natten vilket ger billigare elpris om man har rörligt pris har jag för mig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
bara dagtid?

snart kommer du nog till insikten att natten är lååång och är en ännu mera produktiv tid på dygnet än dagen

har inte på datorn under nätterna då jag häldre vill sova.. men när jag har byggt klart min ljudisolerade låda så kommer den säkert vara uppe 24/7

Visa signatur

<3

Permalänk
Citat:

har inte på datorn under nätterna då jag häldre vill sova.. men när jag har byggt klart min ljudisolerade låda så kommer den säkert vara uppe 24/7

Jo, sova gott vill man också
jag hade mina burkar i klädkammaren brevid mitt rum (skärmsladdar genom ventilationen) tidigare men det blev vör högljut när dom blev flera efter ett tag, så det blev passiv vattenkylning på primärdatorn och utplacering av de rena "foldarna" hos kompisar (som surfburkar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur det funkar.. Vad är det som tar så jävla lång tid att "vika"??? Det kan man ju hålla på i oändlighet med??

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte skriva ner en fullständig förklaring men det dom simulerar är hur kroppen sätter ihop proteiner för olika syften, detta tar en enorm beräkningskapacitet för att beräkna bara några tusendelar av en sekund.

Här kommer texten som finns på f@h s hemsida:

"What is protein folding and how is folding linked to disease? Proteins are biology's workhorses -- its "nanomachines." Before proteins can carry out these important functions, they assemble themselves, or "fold." The process of protein folding, while critical and fundamental to virtually all of biology, in many ways remains a mystery.

Moreover, when proteins do not fold correctly (i.e. "misfold"), there can be serious consequences, including many well known diseases, such as Alzheimer's, Mad Cow (BSE), CJD, ALS, Huntington's, Parkinson's disease, and many Cancers and cancer-related syndromes.

You can help by simply running a piece of software. Folding@Home is a distributed computing project -- people from through out the world download and run software to band together to make one of the largest supercomputers in the world. Every computer makes the project closer to our goals.

Folding@Home uses novel computational methods coupled to distributed computing, to simulate problems thousands to millions of times more challenging than previously achieved. "

Om du vill ha mer info gå till folding.stanford.edu

MVH

Visa signatur

Permalänk

kopierar in det jag svarade igår om F@H:

Folding@Home är ett projekt med mål att kartlägga förändringar i proterinerna till följd av olika sjukdomar
man kan inte se vad ens specifika beräkningsresultat används till (iaf enkelt), men allt används som grund av vetenskapliga publikationer (man kan hitta mer exakt på stanfords hemsida)

För min del så ser jag det mer som en tävling "vem kan hjälpa med flest resultat" än för att jag finner intresse i att läsa artiklarna - målet är bra, detaljerna finner jag däremot tråkiga (heh).

Praktiskt är det ett program som antingen alltid kan vara igång i bakrunden och använda alla "överflödiga" cpucykler eller bara gå igång som skärmsläckare (eller alltid igång + visas som skärmsläckare), det laddar ner uppgifter från stanfords server och skickar tillbaka dom när dom är färdiga, sedan skrivs det ut ett erkännande för ditt bidrag i form poäng på en rankningstavla (storlek beroende på vilken uppgift man får)

Jag har ingen större koll nuförtiden vilka uppgifter man tilldelas och hur fort dom blir klara, man tappar koll efter ett tag när man kör det på flera burkar som dessutom har varierande uptime
skulle gissa på att om en 2,5GHz A64-dator är igång 24/7 med stort sett endast F@H så motsvarar det runt 200poäng per dygn (speltid och liknande försvinner)

Visa signatur

Permalänk

Så, nu arbetar även min dator!

Kan man vara inloggad med samma användarnamn på mer än en dator?

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

Ju fler datorer du kör desto bättre !
och desto fortare droppar poängen in för din räkning

på HT/flerkärninga/flerprocessorsmaskiner tjänar man dessutom på att köra flera konsoler samtidigt eftersom F@H är enkeltrådat (men man måste ändra MachineID på den andra konsolen vid instalationen, så dom inte blandar ihop uppgifterna)

Visa signatur

Permalänk

Så, nu kör jag på min andra burk också.. tyvärr bara en 400, men den gör i princip inget annat än delar ut internet, så nu får den jobba lite

Blev lite skum på programmet från början då det sa att min första WU skulle vara klar i Maj 2007, men nu har det dock ordnat upp sig..

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

Jodåsåatte....då var man med och vek lite då...:D

Visa signatur

Hellre två katter än ingen cigarr

Permalänk
Medlem

hrm, datorn där hemma foldar på dagarna men jag kommer fortfarande inte in på listorna på folding sidan. =/

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

hrm, datorn där hemma foldar på dagarna men jag kommer fortfarande inte in på listorna på folding sidan. =/

Den har blivit klar med en WU eller?

Kör du grafiska eller konsol varianten?

Om du kör grafiska får du kolla i logg filen som du öppnar genom att gå till appliktionen och högerklicka, sen status och sen log file.

Skriv sen in den här i tråden så ska vi hjälpa dig.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

får återkomma med de lite senare då man sitter i plugget för tillfället.
borde den inte ha hunnit göra en WU efter 1 dags arbete? :S

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

får återkomma med de lite senare då man sitter i plugget för tillfället.
borde den inte ha hunnit göra en WU efter 1 dags arbete? :S

Det beror helt på vad det är för WU, den jag kör på en av mina maskiner skulle enligt min uträkning ta 3 dar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nope, hade visst inte ens gjort 1 WU :/ men den kommer väll snart ^^ låter den arbete på bässt den vill ..

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

är det någon skillnad i prestanda mellan den grafiska och console??

och föresten, är med jag också nu med en2800+ och en P3 1200....

Visa signatur

Ignoscere divinum