The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
Ohden: var köper man såna stavar? i empire city kanske? hade en innan men den sålde jag...

Rindirs' Staffs i Imperial City Market District, alternativt sno en av en Mage (tror Mage-ledaren har en vid sin säng i Arcane University), alternativt joina Mage's Guild och du kommer att tilldelas en egen (och får till och med välja vad den ska ha för krafter!)

Permalänk
Medlem

Hömm..

Detta känns lite konstigt när jag slåss på arenan får jag runt 2000 gold.
Stängde en oblivion gate på ett ställe och skulle få en belöning.
Blir överlycklig när han säger att den blir i guld.
Vad får jag? 375g för att ha stängt en gate och så får jag över 2000 utav att slåss mot lite monster. Känns lite fel.

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeoRinr
Hömm..

Detta känns lite konstigt när jag slåss på arenan får jag runt 2000 gold.
Stängde en oblivion gate på ett ställe och skulle få en belöning.
Blir överlycklig när han säger att den blir i guld.
Vad får jag? 375g för att ha stängt en gate och så får jag över 2000 utav att slåss mot lite monster. Känns lite fel.

Mmm, påminner mig om när countessan i Bruma "mutade" mig för ett privat möte, och skickade en snubbe som erbjöd mig..... typ 75 gold för att komma...

HMMPFF, min tid är värd LIIITE mer än så, tänkte jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Mmm, påminner mig om när countessan i Bruma "mutade" mig för ett privat möte, och skickade en snubbe som erbjöd mig..... typ 75 gold för att komma...

HMMPFF, min tid är värd LIIITE mer än så, tänkte jag

Girigt, jag fick bara 25 och jag var nöjd

Permalänk
Medlem

Hittade en mysig stav av ett random-monster, Staff of Greater Storms. Gör 40 shock damage i 2s i 10 feet radius, går att mölja ur blixtar helt stört snabbt. Bara att peka på något så dör det. Så länge man kommer ihåg att soultrappa för att få souls att ladda om den med är det bara att cruisa igenom grottorna utan problem med den.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får min health boosdad till skyarna när jag tvättar av mig efter en gladiatormatch? Jag får över 500 när jag gjort det, har vanligtvis ca 220. Matchen efter känns inte lika ärofylld då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Girigt, jag fick bara 25 och jag var nöjd

Pfffff, 25 gold lägger jag på tiggare på en dag

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chains
Efter att ha förstört en obliviongate så kan du högerklicka på Sigil-stenen och sen är det bara att välja item
Tråkigt om man enchantar vapen bara, då måste man "fylla" på ibland för att magin ska fungera. Man fyller på med soulstones så man hittar lite här och där, men det måste finnas en soul i soulstonen för att den ska gå att fylla på med.

eehh ja du fattar nog kanske

Okej, tack för hjälpen, så jag stänger en oblivion-gate också får jag en sten eller något? Går det att enchanta saker fler gånger?

edit: Var nog inte helt klar där, men kan jag enchanta flera olika saker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Pfffff, 25 gold lägger jag på tiggare på en dag

passerar du 25 varje dag? eller står du och grindar "Thank you kind sir!" -fraser hela dagarna?

Permalänk
Medlem

Re: Någon som vet var man köper summons?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quillrat
Jag har letat mig omkring men hittar inga nya häftiga spells till conjuration, inte i arcane university eller någon av guildsen. Någon som kan hjälpa mig?

Har för mig att Mages Guild i Chorrol, av han som är en Bosmer, han säljer alla möjliga roliga conjuration spells. bl.a. hela tunga armorn som man kan frammana och Skeleton Champion o.s.v.

är lvl 7 med min magiker och där säljs det sånna åt mig i alla fall, du kanske tänker på värre saker ändå?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Stulit från Fighters Guild?

mja.... mera "trigger happy" xD

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Är en Imperial med Endurance och Str samt Blade, Blunt, Marksman, Armor, Speek, Athlectics, Heavy armor en bra bulid är lvl 5 nu har tagit mest på str och Endurance och Agility är endast Sword/Bow bra dåligt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

vart är arenan ?

Jag vill få lockpicks så jävla dyra. kör upp 14st på ett svårt lås

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
vart är arenan ?

Jag vill få lockpicks så jävla dyra. kör upp 14st på ett svårt lås

lär dig använda F5 = quicksave, F9 = load

Permalänk
Hedersmedlem

Arenan ligger i imperial city. Du kan köra fast travel via kartan så du bör klara av att hitta dit.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag har enchantat ett "blades" svärd med en sigil stone ( från en stängd oblivion port ) men nu har den tagit slut med charges. Hur får man tillbaka dem? har prövat att be vid kapellet i chorrol, men det funkar inte...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

du laddar om ditt svärd antingen genom att be nån i mages guild göra det för pengar eller genom att själv fylla soulstones. För att fylla soulstones måste du först ha en tom sådan och sedan kasta trollformeln "soultap" (eller liknande) på en fiende som du sen dödar. Om du dödar den innan trollformeln tagit slut hamnar hans själ i din soulstone och då kan du klicka på den och välja att att rechargea ditt vapen.

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem, jag sov i mitt ny inköpta hus i Anvil och det var ju som synes hemsökt av vampyrer vilket resulterade i att jag blev biten när jag sov.

Dock funkar det inte att få bort det, jag har kört cure disease och bett i ett tempel, funkar inte ändå. Ska man få upp nån bild längst upp på skärmen när man är vampyr, precis som när man är påverkade av någon magi eller liknande? För det får inte jag.

Vill inte köra hela den där vampyr quest grejen för att bli av med det. Jag har ju inte ens varit vampyr i en dag, tycker att ajg borde kunna få bort det med cure disease

Permalänk
Medlem

1, Vampyr"ism" är en 3 dagars gång, Du blir biten/slagen, 3 dagar går(ingame dagar, Under denna tiden är det dispellable med Cure Disease.)går, efter det blir du vampyr.
Så jag tror inte att du hade vampyrer i Anvil huset, har aldrig jag haft, köpt det 3 gånger, bara haft spöken.
2, När du väl blivit vampyr, så är det ända sättet att ta bort det, att göra questet, även om du bara har varit det en dag.
Jag Tror att det finns ett fusk för det dock, Vet dock inte vad det är.

Permalänk
Medlem

Spöken, vampyrer, spela roll det slutade ändå med att något bet mig och när jag vaknade så var jag vampyr, "Days as a vampire 1" Så jag kan inte använda cure disease osv då? måste jag göra hela den där questen?

Permalänk

Halvspoiler---

Hur gör man för att klara questen med den stulna tavlan i Corrol? Jag har hittat penslarna i den där tjejens rum, men det står att jag ska hitta flera ledtrådar. Kommer ingenstans nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Spöken, vampyrer, spela roll det slutade ändå med att något bet mig och när jag vaknade så var jag vampyr, "Days as a vampire 1" Så jag kan inte använda cure disease osv då? måste jag göra hela den där questen?

Ja, Du måste göra questet för att bli av med det.

Randomname: Du har ett PM liggandes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Halvspoiler---

Hur gör man för att klara questen med den stulna tavlan i Corrol? Jag har hittat penslarna i den där tjejens rum, men det står att jag ska hitta flera ledtrådar. Kommer ingenstans nu.

gå in i västra tornet (tror jag) sen kolla gå golvet för en lucka. där nere bör en tavla finnas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Spöken, vampyrer, spela roll det slutade ändå med att något bet mig och när jag vaknade så var jag vampyr, "Days as a vampire 1" Så jag kan inte använda cure disease osv då? måste jag göra hela den där questen?

Det tar 3 dagar innan du blir en full vampyr, du kan ha blivit smittad i en fight, det är lätt att missa det om man inte tänker på det. Enlast att se om du är en riktig vampyr är att kolla hur du ser ut(visst ser man normal ut i de 3 dagar man har på sig) och att solljus gör ont.
Du kan fuska fram ett elixir, tror det står i faqen, allt detta står föresten i faqen...
Men om du är fullfjädrad vampyr och inte vill fuska så, ja, du måste göra hela questen.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
gå in i västra tornet (tror jag) sen kolla gå golvet för en lucka. där nere bör en tavla finnas

Får man nått skoj av den questen??

Försvann när jag gjorde en annan...

Edit: Behöver hjälp med ett quest...

HalvSPOILER..

Mages Gulid...

Necromancer´s moon

Har gått till dark fissure. Vad ska jag göra där? GÅtt in lite och dödat några.. Men enligt questenpilen ska man stanna kvar

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Halvspoiler---

"Text"

Fortsatt Spoiler

Jag har också fastnat på det questet. Fast jag har även hittat en mystisk tavla nere i det västra tornet. Har sökt efter budkillen men hittar honom inte.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

en rätt intressant prestanda-guide till OB

http://www.gamespot.com/features/6147127/index.html

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Halvspoiler---

Hur gör man för att klara questen med den stulna tavlan i Corrol? Jag har hittat penslarna i den där tjejens rum, men det står att jag ska hitta flera ledtrådar. Kommer ingenstans nu.

Hitta tavlan i västra(?) tornet och färget på golvet i matsalen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hej, har ett litet problem.. Behöver lockpicks men kan dessvärre inte hitta några. Är med i Thiefs Guild men var hittar man snubben man kan köpa lockpicks av? Hjälp uppskattas =).

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Hej, har ett litet problem.. Behöver lockpicks men kan dessvärre inte hitta några. Är med i Thiefs Guild men var hittar man snubben man kan köpa lockpicks av? Hjälp uppskattas =).

Norr om Chestnut Stables. Sam Shady. Mörkklädd figur som står tryckt längs stadsväggen, något halvgömd.