Permalänk
Medlem

Pro över Home?

Hejsan

Jag har för närvarande XP Home installerat på datorn, men tänkte Fixa Pro. Behöver jag formatere hårddisken innan, eller kan jag bara "köra" över Home med Pro?

Permalänk
Gäst

Lägg i skivan och uppgradera till XP Pro.

Permalänk
Medlem

Varför uppgraderar du till Pro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Varför uppgraderar du till Pro?

Kanske saknar något i Home som bara finns i Pro?

Permalänk
Medlem

Jo, men vad?

Permalänk
Citat:

Jo, men vad?

Någon av dom här sakerna kanske. Han kanske behöver Remote Desktop.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men vad?

Hurså? Hänvisar till listan som bergmanman länkade till.

Permalänk
Medlem

Nu har jag nog gjort mig totalt. Jag raderade den existerande partitionen för att skapa en ny och installera Pro på. Disken gick från 160gig till 130gig, den tappade alltså 30gig. Hur får man tillbaka dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krilless
Nu har jag nog gjort mig totalt. Jag raderade den existerande partitionen för att skapa en ny och installera Pro på. Disken gick från 160gig till 130gig, den tappade alltså 30gig. Hur får man tillbaka dom?

Installerar med en skiva som har SP1 eller SP2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Installerar med en skiva som har SP1 eller SP2...

Kan man inte installera SP2 i efterhand?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krilless
Kan man inte installera SP2 i efterhand?

aber naturlich

Permalänk
Hedersmedlem

Men om man skapar en partition som är mindre är 130 så kan du ju inte utöka den i efterhand (med microsofts verktyg).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Kan man allstå installera Home, sedan sätta i skivan med Pro och uppgradera. Utan att tappa alla installerade program osv?