Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Lurendrejeri?

Man kan väl inte tro att sidan www.lagstabud.se är seriös?
Man lägger ett bud, 5kr..?, På en 60" plasma-TV och vinner.....

http://www.lagstabud.se/howTo.php

Borde den inte stängas?
De försöker ju lura folk..
Det kostar 10kr att bjuda :-/

Var anmäler man sidor?

eller.. är den seriös?

Permalänk

Om du gett ett bud så förstår du.
De tillåter bara ett visst antal att ge bud och de som ger bud lyckas sällan pricka rätt så då får de en ny chans.

Sidan är seriös. Lika seriös som ett pyramidspel.
För varje vinnare så finns det 2000 förlorare som pungat ut 30-40spänn i genomsnitt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Lägsta unika budet vinner, och nej det är lagligt, för företaget har flyttat till england där det är lagligt, och nu kan inte det dömmas som lotteri som staten ville.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Re: Lurendrejeri?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
Man kan väl inte tro att sidan www.lagstabud.se är seriös?
Man lägger ett bud, 5kr..?, På en 60" plasma-TV och vinner.....

http://www.lagstabud.se/howTo.php

Borde den inte stängas?
De försöker ju lura folk..
Det kostar 10kr att bjuda :-/

Var anmäler man sidor?

eller.. är den seriös?

Inte lika du anmäler hela världen när du är igång ?

Läs/sök lite innan du gör en tråd BLUFF BLUFF BLUFF!!!!

ODDNAME

Det är visst lagligt att bedriva sådan verksamhet i Sverige!!

Permalänk
Medlem

Om folk verkligen går på det här gör ägarna till sidan enorma förtjänster på grejerna.
Ett exempel:

Citat:

Fujitsu Siemens LCD-TV 40 tum

Auktionsnummer: 10000061
Max antal bud: 3500
Ord. Pris: 19990:-
Status på auktionen: Få Bud

Det kostar 10:- att bjuda, auktionen slutar när de fått in 3500 bud, alltså 35000:-
15000:- över konsumentpris och antagligen ~20000:- över deras inköpspris.

Permalänk
Avstängd

Det är väl ingen fel på det där tycker jag, dock att dom skulle tjäna 10kr per bud är väldigt fel, runt 3-5kr är närmare sanningen, SMS tjänsten kostar en del

Vad får ni för 10kr annars? varför inte ta chansen att "vinna" en 40" plasma för 30-50kr..

Dock så tror jag inte på lotteri, djävulens verk.. och nej jag är inte troende och kommer inte bli heller (hjärntvättade idioter finns det gått om)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggan
Om folk verkligen går på det här gör ägarna till sidan enorma förtjänster på grejerna.
Ett exempel:

Det kostar 10:- att bjuda, auktionen slutar när de fått in 3500 bud, alltså 35000:-
15000:- över konsumentpris och antagligen ~20000:- över deras inköpspris.

De tjänar långt under 10 kronor per inkommande sms. I många fall enbart 5 - 6 kronor men ja, det är klart att de tjänar på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
De tjänar långt under 10 kronor per inkommande sms. I många fall enbart 5 - 6 kronor men ja, det är klart att de tjänar på det.

Jo operatören tar ju sjukt mycke på sms tjänsten. Men dom tjänar ju på reklam m.m också så.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lurendrejeri?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Inte lika du anmäler hela världen när du är igång ?

Läs/sök lite innan du gör en tråd BLUFF BLUFF BLUFF!!!!

ODDNAME

Det är visst lagligt att bedriva sådan verksamhet i Sverige!!

Spelkommissionen vill att det klassas som lotteri och inte auktion, för att komma runt detta flyttar dem utomlands och bedriver verksamheten i sverige ändå

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lurendrejeri?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Spelkommissionen vill att det klassas som lotteri och inte auktion, för att komma runt detta flyttar dem utomlands och bedriver verksamheten i sverige ändå

Lotteriinspektionen anser att det är ett lotteri ja.
http://www.lotteriinsp.se/lott_templates/Page____1284.aspx

De måste alltså ha tillstånd då det klassas som lotteri och inte auktion av lotteriinspektionen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det är väl ingen fel på det där tycker jag, dock att dom skulle tjäna 10kr per bud är väldigt fel, runt 3-5kr är närmare sanningen, SMS tjänsten kostar en del

Vad får ni för 10kr annars? varför inte ta chansen att "vinna" en 40" plasma för 30-50kr..

Dock så tror jag inte på lotteri, djävulens verk.. och nej jag är inte troende och kommer inte bli heller (hjärntvättade idioter finns det gått om)

Jag försökte vinna en xbox fast nackdelen är att man får försöka igen för det var inte det lägsta budet... Vilket är jäkligt konstigt att de kan veta så direkt. För om jag bjuder 7 kr och andra bjuder från 1 till 6 så borde jag fortfarande kunna vinna eftersom chansen finns att folk bjuder 1 till 6 igen och 7 blir det lägsta "unika" budet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jag försökte vinna en xbox fast nackdelen är att man får försöka igen för det var inte det lägsta budet... Vilket är jäkligt konstigt att de kan veta så direkt. För om jag bjuder 7 kr och andra bjuder från 1 till 6 så borde jag fortfarande kunna vinna eftersom chansen finns att folk bjuder 1 till 6 igen och 7 blir det lägsta "unika" budet.

Jo men det är andelen bud på just det numret som bestämmer vilket som är det lägst stående budet, om du hänger med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Jo men det är andelen bud på just det numret som bestämmer vilket som är det lägst stående budet, om du hänger med?

Tror inte du hänger med.
Tänk att de sätter att endast 200 pers får bjuda.
Den förste bjuder 100 kr.
Den andre bjuder 1 kr, det gör den tredje också.
Den fjärde och femte bjuder 2 kr osv.
Tills det bara finns 2 kvar. Den förste och den siste. Den siste bjuder 1 kr och det lägsta unika budet är 100kr gjort av den förste budgivaren.
Ändå skickar de ut direkt efter att den förste budgivaren har gett sitt bud att han inte är lägst utan måste bjuda igen. Vilket ökar risken för att man sabbar för sig själv. För vilket bud gäller? Det första eller det sista?

För de kan ju inte veta vem som lagt det lägsta unika budet förrän budgivningen är över.
Eller?

EDIT:

De säger till och med själva på sidan att man inte får veta om man vunnit förrän budgivningen är över. Ändå får man som svar när man är en av de första budgivarna att man inte har det lägsta budet och måste bjuda igen.
Ett sätt att lura folk att bjuda om och om igen.

EDIT2: Iofs, är de schyssta så registreras alla ens bud så om man är puckad så kan man lätt slänga ut 500kr på några bud och öka sina chanser att vinna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm..
Tänkte inte på att det var 3500 bud..

Men! Då börjar jag väl bjuda då.. xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Jo operatören tar ju sjukt mycke på sms tjänsten. Men dom tjänar ju på reklam m.m också så.

Så mycket kostar det inte på denna sida iaf:
http://www.mosms.com/

Dom tar 10% av vinsten. Dom är nog bland dom billigaste i sverige på dessa tjänster. Sen om dom är bra vet jag inte

Jo. Reklamen är nog inte gratis. Tror det är så att dom får köpa prylar mycket mycket billigare om dom lägger ut reklam om produkterna dom auktionerar ur.

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk

Mortifier: De måste menat att det budet du lade inte var unikt då? Alltså när du bjöd 7kr så fanns det redan ett på 7kr. Annars verkar det ju som de luras till att bjuda mer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Mortifier: De måste menat att det budet du lade inte var unikt då? Alltså när du bjöd 7kr så fanns det redan ett på 7kr. Annars verkar det ju som de luras till att bjuda mer.

Jag fick ett sånt här "Ditt bud är inte det lägsta unika budet. Intervall: 300-350. " Sen stod det något mer om att jag kunde göra ett nytt bud.
Det var iofs för några veckor sen när sidan inte såg likadan ut.

Kände mig rejält blåst. Iofs mitt bud var på 360 eller nåt sånt.
Fast att skicka sms och få ett direkt som säger att jag borde göra ett nytt bud hela tiden gör ju att man tror att det är ett pyramidspel.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag fick ett sånt här "Ditt bud är inte det lägsta unika budet. Intervall: 300-350. " Sen stod det något mer om att jag kunde göra ett nytt bud.

Fast att skicka sms och få ett direkt som säger att jag borde göra ett nytt bud hela tiden gör ju att man tror att det är ett pyramidspel.

Ok, då låter det ju som om de far med osanning för att få in sina pengar snabbare. Illa.

Permalänk
Citat:

Har du kvar smset så det är ordagrant? Låter skumt att ge intervall.
Annars så talade de bara om att ditt bud inte var det lägsta unika. Om någon har bjudit samma pris som dig innan så kan du inte på något sätt vinna för att den personen gav sitt bud före. Då inget unik bud finns kollar de där det bara är 2personer osv.

Och om att prata om bluff, lurendrejeri och pyramidspel. Reglerna står klart och tydligt på sidan, och rena förnuftet på en borde säga att man får inte en xbox360 för 10kr bara sådär. Jag tycker det är mer seriöst än svenska spel, där många spelar bort pengar och är så glada.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Edin tror uppenbarligen på att lägsta bud är seriös.. men frågan är om sweclockers är en seriös hårdvarusida längre med banners med icke hårdvarurelaterad reklam som från låneinstutitioner etc?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Edin tror uppenbarligen på att lägsta bud är seriös.. men frågan är om sweclockers är en seriös hårdvarusida längre med banners med icke hårdvarurelaterad reklam som från låneinstutitioner etc?

Ett sätt att tjäna pengar på ju..

Visa signatur

DhW06 inc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

På vad grundar du på att sidan är oseriöst? Bara för att det är ett lotteri och de är nästan omöjliga att kontrollera? Annars affärsidén är det inget fel på, och vinst går de ju om folk bara är dumma nog och spela.

Angående reklamen här på så är vissa google annonser och vissa är faktiskt bra riktade(utbildningar etc), men kanske inte låneinstutitioner. Men det går ju på tvn också så..

*edit*
En artikel: http://www.realtid.se/ArticlePages/200602/14/20060214122017_R...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag har inga åsikter om lägsta bud.... var får du det ifrån?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Har du kvar smset så det är ordagrant? Låter skumt att ge intervall.
Annars så talade de bara om att ditt bud inte var det lägsta unika. Om någon har bjudit samma pris som dig innan så kan du inte på något sätt vinna för att den personen gav sitt bud före. Då inget unik bud finns kollar de där det bara är 2personer osv.

Och om att prata om bluff, lurendrejeri och pyramidspel. Reglerna står klart och tydligt på sidan, och rena förnuftet på en borde säga att man får inte en xbox360 för 10kr bara sådär. Jag tycker det är mer seriöst än svenska spel, där många spelar bort pengar och är så glada.

Tja, det är ju ett pyramidspel. "vinsten" går ju inte ut förrän alla har gett ett bud.

Det är ju det som är det konstiga. Hur kan de veta att det inte är unikt bud när budgivningen precis börjat?

Antar att jag måste lyckats träffa exakt den som de flesta röstat på.

Nä, man får inget xbox360 för 10 kr. Kanske om man slänger ut en 50 bud i ett par auktioner så vinner man.
Eller om man är som min flickvän som oftast vinner saker.
Hm... kanske ska låta henne "tävla"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha killarna som äger siten gör smygreklam på alla forum ser jag.

Har själv bjudit, är som att köpa en lott för en 10:a. Håller man sig till ett bud så är det ganska ok. Bättre chans att vinna än en trisslott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pho
Så mycket kostar det inte på denna sida iaf:
http://www.mosms.com/

Dom tar 10% av vinsten. Dom är nog bland dom billigaste i sverige på dessa tjänster. Sen om dom är bra vet jag inte

Av vinsten ja.
Vinsten är inte många kronor efter att operatören har tagit sitt.
Avtal med andra parter än mosms ger mycket bättre behållning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, det är ju ett pyramidspel. "vinsten" går ju inte ut förrän alla har gett ett bud.

Det är ju det som är det konstiga. Hur kan de veta att det inte är unikt bud när budgivningen precis börjat?

Du har ju inte det "lägsta" unika budet för tillfället.
Säg att det unika lägsta budet för tillfället är 7 kronor. Du SMSar 10 kronor som det redan finns 3 bud på. Då får du ett svar direkt att du har ej lägst unika bud. De ger dig även en hint om mellan vilka nummer det lägsta unika budet finns just nu.

Lysande ide helt klart. Jag känner en som vann en Xbox 360 för 45:- Han SMSa en gång. Fick svar att han var det lägsta unika budet just nu, och det höll sig.
Om någon SMSar 450 kronor på samma auktion och är ensam om det budet så är han/hon fortfarande inte lägst och då faller deras bud bort. Hade någon däremot träffat 46:- och varit ensam så hade ju polarens bud fallit bort.

Permalänk
Medlem

Men är sidan i sig seriös? Alltså får man skiten om man vinner? De lägger inte till en miljon kr på din telefonräkning om man skickar ett sms? Osv... Det är vad jag undrar.

I övrigt håller jag med om att det ger större vinstchans än en trisslott på svenska spel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Men är sidan i sig seriös? Alltså får man skiten om man vinner? De lägger inte till en miljon kr på din telefonräkning om man skickar ett sms? Osv... Det är vad jag undrar.

I övrigt håller jag med om att det ger större vinstchans än en trisslott på svenska spel.

/hulle.

Läs ovanstående post en gång till.

Permalänk
Medlem

Eftersom dom skickar ett sms som säger att man inte har det lägsta budet, fast det KAN bli det, så tycker jag inte de är seriösa...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter