Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

De har iaf lite info om ditt bud om man söker på det på sidan.

Vad betyder prickarna?

Grön - Ditt bud är det lägsta unika budet just nu.

Gul - Ditt Bud är unikt men är ej det lägsta unika budet just nu.

Röd - Ditt bud är ej unikt och du kan inte vinna på detta.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

LägstaBud.se Svarar

Hej!

Härmed väljer vi på Lagstabud.se ge oss in i debatten om Lägstabud.se och era inlägg som är skriva här.

mortifer666: Du får ett sms som säger om du är det lägsta unika budet just nu eller Inte. Sen kan du på vår hemsida under ”Sök ditt bud” Knappa in ditt telefonnummer och följa budgivningen. Säg att du bjuder på 100kr och lägsta unika budet är 50kr, självklart får du då ett sms som säger att du inte är lägsta unika budet just nu. Men sen om en annan budgivare bjuder på 50kr så är du då lägsta unika budet på 100kr så får du ju en grön lampa då. Vilket innebär att du leder auktionen.

Pho: Om du tittar på MoSMS hemsida står det klart och tydligt ” MO-SMS tar endast 10% provision av din vinst” Men dem 10% är efter att operatörskostnaden är avdragna.
http://www.mosms.com/se/docs.php?visa=trafikersattningar&tmen...

Vi köper inte produkterna billigare för att vi marknadsför dem, gör Webhallen, Netonnet eller någon annan Internetbutik det för att dem har produkterna på sin hemsida? Vi får ju köpa produkterna som vilken butik som helst, inte är det mycket marginal inom IT-branschen?

Fredag: ”Eftersom dom skickar ett sms som säger att man inte har det lägsta budet, fast det KAN bli det, så tycker jag inte de är seriösa...”
Fredag: Hur vill du att det ska stå i SMS:et att du är lägsta unika budet trots att du inte är det just nu?

Vi har valt att köra hela konceptet med öppna kort och de är därför vi beslutade att svara på era frågor. De jag vill säga är att denna form av auktionssajt är ny så jag förstår er tveksamhet för Lägstabud.se.

PS: Lite Feedback för hemsidan skadar inte heller.

mvh
Sofia Danielsson / Marknadsansvarig
LägstaBud.se

http://www.lagstabud.se

Permalänk
Medlem

kan bara säga att det är en super ide det här med lägstabud.. men än en gång så va man inte lika snabb på att komma på iden.
har lagt ett par bud och det funkar prima.. synd bara att man kan få vänta i evighet innan budgivningen slutar.
Hemsidan tycker jag funkar skit bra också..

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

Elektronik branchen?

Okej, ni kan gå hem nu. De är inte seriösa.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Elektronik branchen?

Okej, ni kan gå hem nu. De är inte seriösa.

Hur kan de inte vara seriösa då de som vinner tydligen får sina vinster ? Min polare vann som sagt en 360 för växelpengar.

Istället för dina onödiga inlägg som "Okej, ni kan gå hem nu. De är inte seriösa." så kan du väl utveckla dina svar. Har du inget intressant att tillföra till tråden så kan du skippa att skriva över huvud taget.

Om du har en RIKTIG anledning till att du tycker att denna sida är oseriös så vill jag höra den....annars så kan du skippa denna tråd.

Varför denna negativa inställning i varje tråd ?

Permalänk
Medlem

Var det inte så att lotteriinspektion inte godkände lagstabud.se och därför flyttade de till en server utomlands? Stämmer det, eller är det bara något jag hört?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Hur kan de inte vara seriösa då de som vinner tydligen får sina vinster ? Min polare vann som sagt en 360 för växelpengar.

Istället för dina onödiga inlägg som "Okej, ni kan gå hem nu. De är inte seriösa." så kan du väl utveckla dina svar. Har du inget intressant att tillföra till tråden så kan du skippa att skriva över huvud taget.

Om du har en RIKTIG anledning till att du tycker att denna sida är oseriös så vill jag höra den....annars så kan du skippa denna tråd.

Attention-whore kallas det för

Permalänk
Medlem

ni som klagade på att man fick vet om det var det lägsta eller inte borde läsa på sidan innan ni uttalar er. Står svart på vitt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds

Problemet är att dom tjänar pengar på sms´n det är där idén ligger inte att auktionera ut varorna... man kan inte lägga buden gratis direkt på sidan utan man måste betala för vart bud man lägger.. oseriöst i mina ögon... det är som om varje "lott" kostar 10:- + eventuellt vinstbud.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

det blir precis som betal samtal, sex linje eller liknande, dom lever på pengarna dom tjänar via SMS..har du tur så lägger du lägsta budet och vinner Tv´n eller vad det nu är. Tycker jag är en mycket smart ide. Dom tjänar med andra ord på Era SMS ni skickar till dem om saken du lägger bud på. Hur kan det va att lura någon? Det står klart och tydligt att SMS:et kostar pengar.. det är INTE att lura någon.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA

Permalänk
Medlem

Ni som tycker det är oseriöst behöver ju inte lägga några bud. Vi andra som vill ha en 360 för kaffepengar lägger/köper gladeligen ett bud eller 2.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Jag har en liten fråga... vart har hemsidan tagit vägen nu egentligen, jag har en del bud innestående och väntar som en galning på att se hur det går med den auktionen som jag är intresserad av...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom visade sin seriösa sida och stack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Ni som tycker det är oseriöst behöver ju inte lägga några bud. Vi andra som vill ha en 360 för kaffepengar lägger/köper gladeligen ett bud eller 2.

Det är ju just folk som dig som måste skyddas från dessa oseriösa saker. Först lägger du lite bud på lägstabud och sedan drar du iväg till www.blew och köper en ny shiny laptop för 2995:-

Permalänk

www.blew???

Ni kan inte mena allvar... dom måste ju ha tjänat massvis på att driva den sidan med tanke på att deras mini gräns för antal bud var högre än värdet på varan... kan inte se ngn anledning till att sluta med något sånt...

Dessutom har jag kollat på en del andra liknande sidor och lagstabud.se hade det klart bästa systemet för att se hur man låg till... många andra visar inte ett smack om hur ens bud ligger...

jag VILL ha min eos350D... hoppas det bara är ngt server fel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bara jag som kmr in på sidan? haha

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naesstrom
www.blew???

Ni kan inte mena allvar... dom måste ju ha tjänat massvis på att driva den sidan med tanke på att deras mini gräns för antal bud var högre än värdet på varan... kan inte se ngn anledning till att sluta med något sånt...

Dessutom har jag kollat på en del andra liknande sidor och lagstabud.se hade det klart bästa systemet för att se hur man låg till... många andra visar inte ett smack om hur ens bud ligger...

jag VILL ha min eos350D... hoppas det bara är ngt server fel...

Sök på forumet angående blew.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det är ju just folk som dig som måste skyddas från dessa oseriösa saker. Först lägger du lite bud på lägstabud och sedan drar du iväg till www.blew och köper en ny shiny laptop för 2995:-

Tack för att du/ni fösöker skydda mig men jag är en vuxen man och tar fullt ansvar för mina egna beslut.
Man får ju ta det som det är, att lägga ett bud är ju som att köpa en lott och jag ser ingen som protesterar mot det när det sker i butiken hemma.
Det farliga med det hela är väl att folk som är korkade åker dit och lägger fler och fler bud, men o andra sidan så finns det ju folk så åker dit på triss, oddset eller spela på travet också!
Jag förstår dock inte hur du kunde blande in Blew i det hela?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Tänkte jag kunde ge er min syn på Lägsta Bud:

Det verkar som att Deeds' vän har haft tur. Själv är jag en av de få som vunnit LG's 4 ms TFT-skärm.

Jag vann i slutet av maj och har ännu inte fått den. Efter oresonligt mycket klagomål från mig fick jag veta för en månad sen att deras leverantör inte har skärmen på lager. Sen tror jag det var två veckor sen som jag fick veta att skärmen kommit på lager och efter en vecka utan att ha fått en skärm så fick jag veta att skärmen inte är på lager....IGEN....
Förra veckan i måndags blev jag rätt förbannad på dem och skrev ett vänligt brev där jag gärna tar emot pengarna istället eller att de gärna får beställa någon annan skärm som är likvärdig den. I samma brev lade jag in tre länkar på skärmar som var i samma prisklass som LG-skärmen från dustin.se och datorbutiken.se.
Dock tycker inte den sidan om någon annan leverantör än deras egen (som verkar vara jävligt inkompetenta) och kunde, i onsdags, ge mig en fujitsu siemens L19-1 som de hade på lager. Fastän den var en hel del sämre än LG-skärmen så accepterade jag detta för att jag var så jävla trött på att vänta. Sitter nämligen på en suddig gammal 19" CRT som inte tycker om dagsljus och sitter därför med alla persienner nere för att jag ska kunna öht se något.

Nåja, nu har jag väntat sen onsdagen på fujitsu-skärmen de sa att de hade på lager och har inte sett skymten av varken ett kollinummer i ett mail eller ett post-avi i brevlådan.

Min erfarenhet av Lägsta Bud är att de håller en väldigt dåligt informerad om ens vinst om de ens vill att jag ska få min skärm... jag menar; varför ska det krävas att man skickar samma mail 2 gånger innan de svarar t.ex.?

Ni får ursäkta om jag väcker liv i en månads gammal tråd men jag hade sån stor lust att avreagera mig.

Visa signatur

Zepto Znote 6224W :: 2.0 GHz Intel Mobile Core 2 Duo T7250 :: Nvidia 8600M GT 512 MB :: 4 GB DDR2 :: 120 GB HDD 7200 rpm SATA

Permalänk
Medlem

Som det blev sagt innan väldigt oseriösa...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Tjena

För ca 2 veckor sedan så vann jag en xbox 360 på lagstabud.se

Ingen xbox ännu , men sajten säger att leverans kan dröja 4-8 veckor så jag håller mig lugn så länge

Men jag kommer att återkomma med vad som händer,
för om dom inte levererar så kan ni vara säkra på att jag kommer att tala om det på vartenda forum jag kan hitta

Visa signatur

Sebastian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebbemax

men sajten säger att leverans kan dröja 4-8 veckor

Tycker att det är en tydlig indikation på att dom auktionerar ut varor som dom inte har!

Får man fråga vad du gav för den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att dom auktionerar ut saker dom inte har, är inte så konstigt eftersom dom köper varan efter att auktionen är slutförd

exempel 550bud a 10kr=5500kr

xbox 360 = 2990kr

vinst 2510kr+ vinnande bud, minus kostnader till telebolagen o.s.v

Så egentligen finns ingen anledning för dom att luras , då dom tjänar mer på att göra så många ärliga auktioner som möjligt, än på att göra tex 100 "fejk" auktioner
och sen stänga ner

men vi får väll se

(jag betalade 135kr)

Visa signatur

Sebastian

Permalänk
Medlem

Satt på lan och några polare till mig regga sig.
Helt plötsligt när jag ska kogga in får jag denna:

Ditt konto är spärrat!

För att låsa upp ditt konto måste du kontakta [kundtjänst]

Anledning till att kontot är låst

Vi har upptäkt att du har försökt utnyttja våran rekryteringsfunktion där av har vi beslutat att stänga av dig samt att debitera dig 500kr i säkerhetsavgift.

Okej, jag har inte blivit debiterad och kundtjänst svarar inte när jag påpekar vad som har hänt. Mina 200kr jag har bjudit med har försvunnit. Oseriösa, ja?

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

haha snacka om skämt sida.. ni kommer aldrig få era prylar.

Permalänk
Medlem

Äntligen

Idag fick jag min xbox 360 från lagstabud.se, 4 veckor tog det

Så till alla er som undrar i fall det är seriöst/fungerar eller inte , kan jag bara säga att det fungerade fint för mig i alla fall.

Visa signatur

Sebastian

Permalänk
Medlem
Citat:

Äntligen

Idag fick jag min xbox 360 från lagstabud.se, 4 veckor tog det

Så till alla er som undrar i fall det är seriöst/fungerar eller inte , kan jag bara säga att det fungerade fint för mig i alla fall.

Det är för dom följer denna tråd naturligtvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det är för dom följer denna tråd naturligtvis.

HA HA

Kan inte vara lätt att vara internet företagare

Om ingen säger något positivt om företaget, så betyder det att det inte fungerar

Om däremot någon haft en positiv upplevelse, så är det bara för att företaget råkat läsa personens forum inlägg

Visa signatur

Sebastian

Permalänk
Medlem
Citat:

HA HA

Kan inte vara lätt att vara internet företagare

Om ingen säger något positivt om företaget, så betyder det att det inte fungerar

Om däremot någon haft en positiv upplevelse, så är det bara för att företaget råkat läsa personens forum inlägg

Hehe.. hur fungerar boxen?.. Ska du flasha om den?, man kan tydligen sätta i pioneers dvd brännare i den.

Visa signatur