"Officiell" Red Orchestra: Ostfront 41-45 tråd

Permalänk
Medlem

Detta liret råäger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Detta liret råäger

Instämmer helt, finns inget bättre fps just nu. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Kan ni tipsa om några bra servrar?
Har precis köpt liret

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hur många är det egentligen som spelar detta liret?
Finns det många servers? Många svenska servers?

Och.... varför i helvete är spelet så suddigt? Blurigt som in i helvete.
Hur fixar man det?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

hm, om du sitter och lirar på den dator du har i sign så vet jag inte vad blurret beror på, men för ati-ägare så uppstår blurret när man har HDR igång tydligen, du kan ju testa stänga av det och testa..

sjukt bra lir förövrigt, surt att man har så pass hög ping på de flesta servrar dock, ligger nästan jämt runt 100, det flummiga är att det funkar "felfritt" trots det, känner inte av nå lagg överhuvudtaget och mina skott träffar alltid där de ska ironsightet btw är det bästa jag stött på i något spel, skotten träffar verkligen exakt där du siktar med bolt-action-bössorna

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen intressant, dock lite på tok för dyrt. Ett sånt litet företag har inte så stora utgifter så dom borde kunna sälja det mycket billigare.

En annan dålig sak, steam.

Permalänk
Medlem

243:- fick jag ge över nätet så det tycker jag var helt ok.
Sen det där med Steam kan man väl ha överseende med.
Inget jag stör mig på precis . . .

Ang. pingen. Jag brukar ha runt 60 - 75 i ping.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

180 spänn eller vad det kostar, utan tvekan värt pengarna imo, definitivt skönaste ww2-pangaren jag lirat, klår tillochmed BF42 tror jag

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det finns en bugg för oss med Creative ljudkort , om man ska köra med den inbyggda voip'en vill säga.

Har man satt på "3Dsound/Hardware EAX" så hör man inte riktigt vad andra säger. Man måste då sätta på enbart "3Dsound" i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

btw, hur sjutton stänger man av voip? tycker det bara är jobbigt när nån ryss försöker snacka engelska och man hör inte vad han säger ändå har stängt av voip i ljud-settings, men hör folk ändå, lite småskomt

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Är det inte "ingame voice chat" eller något liknande?

Visa signatur

Permalänk

Funderar på att köpa över Steam. Aldrig lirat RO när det fanns ute som mod dock.. Men innehållet verkar intressant och jag letar efter ett nytt onlinelir.

Rekommenderar ni det eller är det bara bortkastade pengar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Betalar man i månaden som på WW2 Online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Betalar man i månaden som på WW2 Online?

Det är en engångsavgift.
243:- över steam kostar det.

Visa signatur

Permalänk

Jag rekommenderar det som fasen, föredrar detta helt klart över Call fo Duty 2.
Det är ingen månadsavgift (såklart). One-time fee of 24:95.

Måste skriva av mig lite, har fått "spel-orgasm".
Banan Basovka är en skyttegravsbana i princip.
Ryssarna försvarar och tyskarna anfaller. Ryssarna börjar på skyttelinjen och det är ofta svårt för tyskarna att komma över det där första öppna fältet (zerg ftw). Iaf, vi (ryssarna) höll linjen bra tills jag såg något på vänsterflanken, nämligen två tyska riflemen. Jag som SMG:are ska ju täppa till sådana här hål i närstrid, så jag beger mig dit med min PPD (k-pist med cirkus 70 skott). Jag blickar snabbt upp ur skyttegraven, det visar sig vara 5 nazijävlar, 3 som jag missat från min synvinkel. De hoppar ner i den slingrande skyttegraven på väg mot mig, de har dock inte sett mig så jag tar skydd bakom ett hörn och väntar på dem. Jag gissar lite halvt att de har kommit nära och det är dags! Jag drar snabbt fram min k-pist, slinker fram ur hörnet och tömmer ett halvt magasin från höften. Jag ser bara mynningsflamman som kommer från mitt vilt mejande vapen. Jag släpper fingret från avtryckaren...

Alla nere.
Fyfan vad jag rös av välbehag

Permalänk
Medlem

Fråga #1: Är detta bättre än WW2 Online???
Fråga #2: snyggare?
Fråga #3: Mer realistiskt än WW2 Online???
Fråga #4: Hur funkar det met patcharna och updateringarna, likadant som för WW2 online, massor me patches & så?
Fråga #5: Finns det att köpa i affärer som Siba, elgiganten, Onoff llr liknande? har tyvärr inte hittat på search buttonen på deras hemsidor iaf...

//I-8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Fråga #1: Är detta bättre än WW2 Online???
Fråga #2: snyggare?
Fråga #3: Mer realistiskt än WW2 Online???
Fråga #4: Hur funkar det met patcharna och updateringarna, likadant som för WW2 online, massor me patches & så?
Fråga #5: Finns det att köpa i affärer som Siba, elgiganten, Onoff llr liknande? har tyvärr inte hittat på search buttonen på deras hemsidor iaf...

//I-8

1. Enligt mig, ja. Mer koncentrerade strider fast du har ingen karaktär som du bygger på.

2. Ja förfasen, mycket.

3. Njae, alla små detaljer som finns i WW2 Online finns inte i Red Orchestra. Jag anser dock att Red Orchestra är realistiskare av den anledning att det är lättare. Att försöka simulera allt gör det segt och just orealistiskt vilket jag anser att WW2O gör fel. Sen är terrängen mycket mer realistisk i RO.

4. Inte massor, de som kommer laddar du automatiskt ned via Steam.

5. Njae, spelbutiker med brett sortiment är där du finner detta spel. Billigare och enklare via Steam (köpte själv därifrån).

Permalänk

Meh, en liten summa för ett spel.
Beställde över Steam och tankar hem nu. Antigen blir det eller
45% nerladdat, får väl sitta uppe och uggla inatt antar jag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sen så kan man inte riktigt jämföra WWIIOL med ROO41-45. ROO är inget multi massiv online multiplayer spel med tusentals spelare online samtidigt. Det är väl som max 64-pers servrar.

Däremot så är det mycket mer lättspelat + att fordon är bra mycket lättare att hantera än i WWIIOL.

Ljudet är också i hästlängder bättre. Alla vi som råkat ut för artilleri'et vet vad jag talar om

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vilka servrar spelar ni på?

Har ni några som ni är bra besökare på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finns inget som slår Cod...Call of duty..klart bästa WW2 spel som finns på marknaden

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+ nVidia nForce3 250, 2048MB DDR, XFX GeForce 7600 GS,
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kainor
finns inget som slår Cod...Call of duty..klart bästa WW2 spel som finns på marknaden

Din åsikt.

Detta slår CoD i hästlängder. CoD är "simplifierat" för att tilltala en bredare publik.

Min åsikt.

Permalänk
Medlem

Alltså! Jag är så grymt sugen på detta spel nu. Jag älskar all form av realism och anser att FPS och RTS blir bättre ju mer realistiskare det blir.

Iaf, är det som man har hört? Att man t.ex. dör av "EN" träff i bröstet, och då menar jag verkligen en träff och att man t.ex. inte kan gå om man blir mejjad i benen?

Jag har också hört att man inte har en HUD alls och att man laddar om vapnen själva osv?

Är ljudet bra? är det mycket tryck i vapnena så att säga? Känslan, t.ex. animationer när man laddar om / skjuter osv? Hur fungerar den?

Please tell me babes :> I need to try this shit!

Finns det ingen trial/demo någonstans man kan testa?

Tack för mig!

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Alltså! Jag är så grymt sugen på detta spel nu. Jag älskar all form av realism och anser att FPS och RTS blir bättre ju mer realistiskare det blir.

Iaf, är det som man har hört? Att man t.ex. dör av "EN" träff i bröstet, och då menar jag verkligen en träff och att man t.ex. inte kan gå om man blir mejjad i benen?

Jag har också hört att man inte har en HUD alls och att man laddar om vapnen själva osv?

Är ljudet bra? är det mycket tryck i vapnena så att säga? Känslan, t.ex. animationer när man laddar om / skjuter osv? Hur fungerar den?

Please tell me babes :> I need to try this shit!

Finns det ingen trial/demo någonstans man kan testa?

Tack för mig!

1 shot 1 kill, dock med gevär, kan krävas 2 med SMG.
Man har hud, dock lite. Står var man blivit träffad samt hur "fatigued" man är. Ammo visas ej.

Bra tryck i vapnena tycker jag, även reload-anims och ljud.

85% chans att du blir nöjd gissar jag på.

Permalänk
Avstängd

Kan någon posta lite screens?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jag tror många är trötta på att hålla en thompson i handen och säga "take cover"!!!

Nu blire inte riktigt så här. Dock så kommer det krauts in i bilden, men det känns verkligen inte uttjatat. Vet vad ni menar med uttjatat.. T.ex. ta DoD: Source. Det hade inte behövts göras. Är grymt små banor och känns arcadigt som fan. Hackar osv.
CoD2 är oxå sånt skit. Finns ingen närvarokänsla i de spelen.

CoD2?! Ingen närvarokänsla?! Har du över huvudtaget spelat CoD2? Är ju grym närvarokänsla, personligen tycker jag nästan (med ett undantag, BiA) att inget annat spel har lika bra "närvarokänsla" som CoD och CoD2. Lite mycket tunnelkänsla kan det ju kanske vara, och lite för cleant (för lite blod osv), men med det ljudet och dom explosioner (stavning?) så är det ett oerhört bra spel. Är på gränsen till att vara bättre än Brothers in Arms, men det är bara för att man rör sig så oerhört mobbat i BiA.

edit
Blev oerhört sugen på att spela det efter Mr. Schnuckys inlägg, men eftersom min budget för tillfället ligger på minus 250 spänn så får jag vänta lite...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
CoD2?! Ingen närvarokänsla?! Har du över huvudtaget spelat CoD2? Är ju grym närvarokänsla, personligen tycker jag nästan (med ett undantag, BiA) att inget annat spel har lika bra "närvarokänsla" som CoD och CoD2. Lite mycket tunnelkänsla kan det ju kanske vara, och lite för cleant (för lite blod osv), men med det ljudet och dom explosioner (stavning?) så är det ett oerhört bra spel. Är på gränsen till att vara bättre än Brothers in Arms, men det är bara för att man rör sig så oerhört mobbat i BiA.

edit
Blev oerhört sugen på att spela det efter Mr. Schnuckys inlägg, men eftersom min budget för tillfället ligger på minus 250 spänn så får jag vänta lite...

CoD2 har ingen närvarokänsla i multiplayer vilket är det som räknas. I Red Orchestra känns det som en blodig sammandrabbning mellan två arméer medan i CoD2 känns det som ett gäng 15-åringar fått digitila representationer som liknar tyskar/britter/jänkare/ryssar i en orealistisk digital värld. Nada inlevelse.

Permalänk
Medlem

tog och stängde av lite hud för nån dag sedan, tex kompassen som jag tycker är så liten och plottrig ändå, antalet magasin man har tog jag också bort, och enda som är kvar är chatten och dendär liv-mätar-saken.. dock har jag bara kvar den för att jag vill se hur mkt jag kan sprinta, själva health-saken tycker jag känns rätt värdelös, man dör ofta rätt snabbt när det väl är dags ändå

edit: som många tidigare skrivit så måste jag hålla med om att det är enorm närvarokänsla i RO. man ligger där bakom en stock och hör hur MG42:an smattrar och vågar knappast sticka upp huvudet för att se hur många tyskar som stirrar på en
man tänker mer på att överleva än att få 25 frags som i cod etc

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Gah jag måste kirra RO

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

ok grabbs!

Jag sitter här med fingret på avtryckaren, ska jag köpa eller inte!? ^^

Jag är ju fett sugen, men jag vet att jag blir galet besviken om jag inte tycker om det :> fan fan fan!

Tips tips? ^^

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.