Planerat driftstopp utav SweClockers.com

Permalänk
Medlem

kan man inte ändra storlek på forumet, jag e inte halvblind så jag behöver inte ha så stort då slipper jag även scrolla så mkt, gärna samma storlek som förut...har kollat lite på inställningar men hittar inget om detta. hoppas det går att fixxa på något sätt...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kan man inte ändra storlek på forumet, jag e inte halvblind så jag behöver inte ha så stort då slipper jag även scrolla så mkt, gärna samma storlek som förut...har kollat lite på inställningar men hittar inget om detta. hoppas det går att fixxa på något sätt...

Vad är större?
Testat att hålla inne ctrl och scrolla?

Aha...
Fanns visst en ändring för variabel och fast bredd (uppe i högra hörnet på 'tråddelen' för er andra som är lika blinda som jag). Det är ju klockrent.
För att göra det ännu bättre kanske man skulle kunna ha en inställning för hur bred den fasta bredden skulle vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

Precis, hemskt jobbigt med double spaced mellan typsnitten. Zoomar man ut blir texten bara mindre, men mellanrummen densamma.
Måste ju scrolla som en tok när jag sitter på laptopen.
Det känns allafall som det är längre mellan raderna.

Permalänk
Medlem

det borde nog fixxas. detta är ju version 0.1 så 0.2 kommer nog bli bättre

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

Till tusse, grejen är den att problemet kom inte till när dom bytte forum. Dessa små detaljer jag irriterar mig på är sånt som kommit till med tiden men dom uppenbarligen inte brytt sig om. Har dom en anledning till varför dom gjort som dom gjort är väl allt okej. Men dom säger aldrig vilken anledningen är.
Jag tror problemen med att trådar registreras som olästa har med att göra när dom ändrade så att varje online session är 30 minuter. Som dom gjorde för att få det att se ut som att fler användare var "inloggade".
PM-problemet vet jag inte varför det är så. Och jag vet inte heller varför multicitatsfunktionen lagt av.
Men en sak jag inte förstår är varför dom inte brytt sig om en sån simpel sak som att få ":P" att funka. Det är ju trots allt en ganska enkel sak att fixa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vårt förstasteg är att byta desgin. Eftersom det inte är gjort på 5-6 år så ligger det rätt mycket jobb bakom. När vi är klara så kommer vi att förbättra sajten i sin helhet, vi har sedan i år en heltidsanställd kodare endast för detta mål så ja - det kommer att bli bättre nu och vi kommer inte att nöja oss, förbättringarna blir en pågående process. Forumet är samma som förut, och det är troligtvis därför du upplever samma fel men vi kommer alltså att lösa det.

Okej, bra. Vi får hoppas att det händer saker då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Precis, hemskt jobbigt med double spaced mellan typsnitten. Zoomar man ut blir texten bara mindre, men mellanrummen densamma.
Måste ju scrolla som en tok när jag sitter på laptopen.
Det känns allafall som det är längre mellan raderna.

I Opera så ändras allt, även bilder, efter zoomningen.
Själv känns det inte som någon större skillnad mot förr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
I Opera så ändras allt, även bilder, efter zoomningen.
Själv känns det inte som någon större skillnad mot förr

Jag vet... Jag använder opera just nu..
Men på laptopen använder jag safari för att den scrollar så enormt skönt. Perfekt för two finger scroll...

Opera fixar zoomningen, men radavståndet är fortfarande densamma, enormt stort.

Permalänk
Geeks
Grundare

Vi slänger upp en feedback-del inom kort där man kan rapportera olika slags fel, så följer vi sedan upp dem!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vi slänger upp en feedback-del inom kort där man kan rapportera olika slags fel, så följer vi sedan upp dem!

Du, hur blir det med ÖÄ, tänkte om det är skrotat för gott eller?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Du, hur blir det med ÖÄ, tänkte om det är skrotat för gott eller?

Förhoppningsvis. Samlas bara massa onödiga trådar som inte hör hemma i ett datorforum där...

Permalänk
Korsordsguru

Får också varning för trojan i modifikations-forumet. Av nod32 då. Tre stycken varningar dessutom, mycket störande.

Citat:

probably a variant of JS/TrojanDownloader.FlingStone trojan

Visa signatur
Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Får också varning för trojan i modifikations-forumet. Av nod32 då. Tre stycken varningar dessutom, mycket störande.

Vi skall höra med NOD vad detta rör sig om. Det är inte troligt att den virusrapporteringen stämmer eftersom samma scripts används för samtliga forumdelar. Det är endast NOD som varnar för detta.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Mjo tror inte att Sweclockers direkt skulle lägga en trojan här och få alla hackers på sig haha. Men när jag var inne på en annan forumsoftware, eller laddade ner den så stod det nåt sånt. Det måste vara något script som antivirusprogramet tror är ett virus. Bra att dom reagerar i alla fall!

Permalänk
Medlem

Kanske har tagits upp men när förväntas marknad vara up&runnin'? Har en annons som väntar på att få redigeras

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Hittade en gammal länk som inte fungerade, den var i något i stil med denna:
http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?forumid=2

Felet är att forumdisplay.php tydligen ska ligga i forum katalogenför att det ska fungera som det är nu (en gammal version i rooten?).
Såhär ska det alltså se ut för att fungera nu.
http://forum.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?forumid=2

Och det är tyvärr inte bara det som är fel för går man in på den översta länken så fungerar inga länkar alls.

Permalänk
Medlem

Oj Oj vad jag börjar bli less på Ravelli....

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jo, ett stort mellanrum mellan forumets kant och webläsaren. Otroligt enerverande

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Förhoppningsvis. Samlas bara massa onödiga trådar som inte hör hemma i ett datorforum där...

Ja för varför ska man vara social och prata om andra saker än datorer med jämnlika?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Jag har inte läst igenom allt, men ska nyheter fliken fungera egentligen?

EDIT: Skojsade bara lite med er.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Ja för varför ska man vara social och prata om andra saker än datorer med jämnlika?

Haha! En som tycker som jag!
(hoppas min ironi detektor funkar, annars blir jag stenägd nu)

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Haha! En som tycker som jag!
(hoppas min ironi detektor funkar, annars blir jag stenägd nu)

Haha jodå detektorn verkar fungera utmärkt

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Minns tillbaka när de gick från "swec Blå" till grått, då var det livat. Nu märkte jag knappt skillnad. Ändä jag stör mig på är att det går sjukt långsamt, men det kommer nog. Annars tycker jag det är hyffsat lika ändå, flikar som förr, menyerna ligger där de var. Enda jag kanske kan klanka ner på är den enormt höga "userdetails" tjafset som finns överst på varje sida.

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har märkt av problem med opera? Jag måste använda firefox för att surfa runt i forumet

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

En sak jag har märkt är att "Gå"-knappen vid snabbvalslistan för forum pekar till http://sweclockers.com/forum/newreply.php, lite irriterande.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Ingen annan som har märkt av problem med opera? Jag måste använda firefox för att surfa runt i forumet

För mig funkar inte firefox. Om jag klickar på tex spelforumet studsar jag tillbaka till "huvudforumet". Mysko.

Permalänk
Testpilot

Ni som hoppades på forumbyte: det sas faktiskt redan på förstasidan innan avbrottet av det inte skulle ske: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=652...

Tycker det ser riktigt snyggt ut iallafall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Tycker det ser riktigt snyggt ut iallafall.

Shit pom-frit! Ser fint ut ;> Sidan är dock skittrög =/

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk

Trögare än min 5 år gamla sirap i skafferiet...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Det är ju inte direkt troligt att sidan körs på full prestanda just nu.

Fan, de måste väl dra in lite neonlampor och vattenkylningar i serverchassina innan de kan dra igång ordentligt!

Jag är inte riktigt förtjust i det nya utseendet, men man vänjer sig väl.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Är ju lite seg, men det blir nog bättre. Själva utseendet har jag inga problem med, förutom då det vita utrymmet till höger om forumet. Är hyfsat irriterande (dock går ju relklamen bort med adblock).