Vad tycker du om SWECS nya design?

Permalänk
Medlem

Behåll den nya grafiken (knappar, former, färger, etc) och ta tillbaka den gamla layouten / uppbyggnaden.

*bort* (trött och sur)

Fimpa reklamen så blir allt kanon.

Permalänk
Medlem

För er som sitter i opera kan jag rekommendera följande två rader som fixar så fast forward funkar som det ska. Lägg dem som sidspecifik css.

body table[border="0"] td[align="right"] font a:before { content:" " !important;} body a[title="Sista sidan"]:after { content:" " !important;}

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
En fråga bara, ni inser att reklamen inte är där för att Edin m.fl vill jävlas utan finns där för att det här forumet överhuvudtaget ska kunna vara uppe?

Om visningarna för annonserna minskar, kommer swec att vara tvugna att sänka priserna på annonsering och därav få in mindre pengar till servrar och underhåll av dessa. Jag håller dock med er, annonsen till höger måste bort, men man kanske kan flytta den till botten av sidan?

Jo visst är det så att reklamen finansierar sidan. Men det måste göras på ett smakfullt sätt. Som det är nu finns risken att användandet av forumet minskar, vilket även det kommer resultera i minskade intäkter.

Att flytta den till botten av sidan kräver ett annat format och placering som jag antar inte ger lika sköna slantar till sweclockers. Störande reklam är lönsam reklam. Så att med css "trolla" bort reklamen från mina ögon samtidigt som den faktiskt laddas är en liten gyllende medelväg. Sweclockers får fortfarande betalt för visningarna.

Dock finns det ju en risk att antalet "klick" minskar om många väljer att inte se reklamen och istället öka deras tillfredställelse av sidan. Då jag aldrig har klickat på en reklambanner här på swecklockers blir det i mitt fall inte några uteblivna pengar.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garnet
hejsan! även jag har pillat lite med en egen css, för firefox 1.5. Bara att lägga in i er lokala chrome mapp och köra.

*fixes*
-Ingen reklam, varken ovan eller på sidan
-Forumet täcker hela fönstret (du ställer in en bredd för din skärm)
-Hover på länkarna
-Minskar onödigt utrymme högst upp, och längst ner på sidan (ExE's "supertomrum")
-Logut boxen är diskret lagd bredvid loggan
-Sökfältet har minskats och totala höjden på sökområdet (mörka fältet) har halverats (är inte med på bilden)

http://img357.imageshack.us/img357/5079/css18qs.jpg
http://img357.imageshack.us/img357/5079/css18qs.jpg

kom ihåg att ändra "hxxp" och "forum..sweclockers..com" bara.

massa kod

mycket nöje!

Tack Garnet, riktigt snyggt jobbat!

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk

Hittade en liten miss i layouten

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk

Jag tycker att det är lite frustrerande att besökta länkar byter färg (från blå till brun). Jag tycker att det gör det svårare att hålla reda på vilka trådar det har kommit nya svar i, eftersom man nu tittar lika mycket på länkfärgen som på ikonen för nya inlägg, men det kanske bara är en vanesak.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

jag tycker designen e nice, men för triska färger. det är lite lättare att hitta nu när det är mindre plottrigt, men en del saker borde fimpas såsom "Det är viktigt att du känner till våra regler innan... ... ..." som finns till höger och i rincip alla 3 raderna som finns under denna svarsrutan jag skrev detta i (raden med utskriftsvänlig version, där man väljer forumkategori och "du har väl läst reglerna")

på laptopen sitter man ju i 1024 x 768 o då är bannern där uppe ganska så rejält störande och tar alldeles för mycket plats.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker det är en skön uppdatering, kändes som att det var på tiden då den gamla designen började kännas lite väl gammal.

Särskilt härlig är den med Garnets css, tack för den.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oakim
Efter att jag nästan dagligen besökt här sedan -02 så har man ju vant sig med designen, den här nya designen känns de lite mer "luftigare" = mindre klad.

Mindre klad hest? ):

Permalänk
Medlem

Den gamla var bättre! - Den nya känns rätt så jobbig..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jaf gillar den här designen, den känns mycket modernare än den gamla, fast jag var nog ganska nöjd med den gamla också...

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar den nya designen!
Skulle dock gärna se lite mer avgränsning mellan svaren i trådarna.
Och reklamen till höger skall fetbort. Annars är den kanon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Tycker det är en skön uppdatering, kändes som att det var på tiden då den gamla designen började kännas lite väl gammal.

Särskilt härlig är den med Garnets css, tack för den.

Tackar tackar för all positiv respons, kottkrig, lavve och Exe!

passar på att skriva lite utförligare hur man får det att fungera.

1. Leta reda på:
C:\Documents and Settings\<användarnamn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<slumpad sträng>.<profilnamn>\chrome\userContent.css

Finns inte filen så är det bara skapa en ny. Mappen Application Data är en dold mapp.

2. Lägg i hela css-koden eller delar av den. spara. starta om Firefox. klart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite mycket onödiga tomrum och ett allmänt grötigt tema.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Hur mycket får swec igentligen in per person här på forumet via reklam banners, skulle gissa på långt under 100kr/år och medlem vilket jag skulle vilja betala för att bli av med den j**** reklamen!

Den gamla var klart mer färdig, och eftersom vB ska bytas ut så kunde ni väll lagt krutet på den nya varianten istället för att göra en "facelift" i vB för "facelifts" blir alldrig bra.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Ska det vara så att bilder förstoras? te.x. thumbnails från imageshack blir ju groteskt fula...

Och när ska forumet byta grund helt?
Och när kommer denna facelift vara klar? Eller ska det vara så att det bara är väldigt temporärt tills hela grunden blir klar och att det inte kommer dröja många dagar?
I den klistrade tråden står det att siten byggs om från grunden...

För i

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Ska det vara så att bilder förstoras? te.x. thumbnails från imageshack blir ju groteskt fula...

Och när ska forumet byta grund helt?
Och när kommer denna facelift vara klar? Eller ska det vara så att det bara är väldigt temporärt tills hela grunden blir klar och att det inte kommer dröja många dagar?
I den klistrade tråden står det att siten byggs om från grunden...

För i

Relativt snart kommer förstasidan. Forumbytet dröjer längre.

Permalänk

Den gammla var bättre...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Safari, webbläsarfönstrets bredd ~930px.
Problemet uppstår på fler ställen, bland annat vid snabbsvar och skriv inlägg.

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Den nya designen suger något enormt om man kör ett mindre webbläsarfönster, vilket jag gör.

Jag har som princip att jag inte besöker sidor där jag måste skrolla i sidled.

Permalänk
Citat:

Tackar tackar för all positiv respons, kottkrig, lavve och Exe!

passar på att skriva lite utförligare hur man får det att fungera.

1. Leta reda på:
C:\Documents and Settings\<användarnamn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<slumpad sträng>.<profilnamn>\chrome\userContent.css

Finns inte filen så är det bara skapa en ny. Mappen Application Data är en dold mapp.

2. Lägg i hela css-koden eller delar av den. spara. starta om Firefox. klart!

Tack så mycket. Det fungerar fint även i Camino, om man lägger filen i ~/Library/Application Support/Camino/chrome/userContent.css

Permalänk

Tycker om förändringarna! Reklamen stör mig inte det minsta! Häldre 2 stora än 1000 små!

Permalänk
Medlem

Garnet: Måste lägga till z-index: 1; på #logout, #login eftersom du inte kan klicka på länkarna "Inställningar" och "Meddelanden" annars. Det kunde inte jag i alla fall, men det löste sig genom att lägga till z-index: 1; på #logout, #login.

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.D!
Garnet: Måste lägga till z-index: 1; på #logout, #login eftersom du inte kan klicka på länkarna "Inställningar" och "Meddelanden" annars. Det kunde inte jag i alla fall, men det löste sig genom att lägga till z-index: 1; på #logout, #login.

Tack så mycket! Det hade jag inte märkt alls. Loggar inte ut och får aldrig några meddelanden

Jag har lagt till det i koden och ett tack till dig.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag löste det genom att lägga till z-index: 1; på #header istället.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Tack så mycket. Det fungerar fint även i Camino, om man lägger filen i ~/Library/Application Support/Camino/chrome/userContent.css

Kör man Camino rekommenderar jag att man installerar CamiTools. Bland många nya inställningar och funktioner hittas 'Styles' där man lätt kan gå in och specificera css för en domän. CamiTools i sig är värt att titta närmare på om man inte är så haj på att hacka Camino manuellt.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

är det bara jag som vill ha tillbaks den gammla designen.. jag menar den som var i sutet av 90-talet.. den var fin

Permalänk

den gamla designen var bättre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack så mycket! Det hade jag inte märkt alls. Loggar inte ut och får aldrig några meddelanden

Jag har lagt till det i koden och ett tack till dig.

Ingen fara. Men nu är det istället ett fel i koden.

#logout, #login {

öppnas, men det finns ingenting i den, och den stängs inte heller. Ta bort den raden

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?