Vad tycker du om SWECS nya design?

Permalänk
Medlem

Hoppas ni filar vidare med designen, för som någon sa: "Försök inte laga inte det som inte är trasigt", vilket jag anser nu är gjort.

Jag kör 1280*1024 i FireFox
Lite input
Startsidan: Mindre än hälften av skärmbredden utgörs av "vettig information" och allt ihoptryckt till vänster, inte snyggt alls imo. Dessutom känns det som man "vrider nacken ur led" för att det är så långt till vänster. Varför inte centrera kring den information man i huvudsak vill ha?
De vita fälten i alla delar "bländar" på ett störande sätt. Ta bort dem eller ha en grå ton istället.
Forumdelen: De vita fälten till höger stör helt klart. Ta bort eller mörka dem. "brevikonen", "pilikonerna", Inläggets namn och tidpunkten det är skrivet ligger inte på linje. Ser slarvigt ut. Räta upp det, eller ta bort knappar/ikoner som inte ligger i linje. Jag vill gärna ha tillbaka möjligheten till val av egna färger.

Det var allt, bara jobba på.

Varför inte dela upp forumet i mer specifka delar nu när ni ändå kör ex. vis på kylning och överklockning. När det "är som värst" postas det ju en helsida med nya inlägg om dagen där. Vill att "recensioner" under "hårdvara"-->"modifikationer.."--> "Sammlings tråd för.. " hamnar direkt under "Index": En klar motivering/morot till folk att göra en insats för att upplysa andra. Slutligen: Kylnings-FAQn, ta bort den eller gör om den helt. Den är väl en ev de mest inaktulla klistrade trådarna som finns?

Visa signatur

Allt om vattenkylning
" (1. RTFM), (2. Läs FAQ), (3. Sök/Google), (4.Starta ny tråd) " Tänkvärt :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjan
Startsidan: Mindre än hälften av skärmbredden utgörs av "vettig information" och allt ihoptryckt till vänster, inte snyggt alls imo. Dessutom känns det som man "vrider nacken ur led" för att det är så långt till vänster. Varför inte centrera kring den information man i huvudsak vill ha?
De vita fälten i alla delar "bländar" på ett störande sätt. Ta bort dem eller ha en grå ton istället.

Snart kommer produkttesterna upp, vilket kommer att innebära att högerspalten blir betydligt mer välfylld (introduktionsbilder o.s.v.). Sedan tycker jag mycket om det vita. Jag tycker att det får sidan att se fräsch ut. Jag blir inte ett dugg bländad. Det är ni som har den dåliga ovanan att ha släckt där ni har datorn.

Ang. centrering har jag fått se en exempelbild på hur det skulle se ut. Det blev inte lika bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjan
Slutligen: Kylnings-FAQn, ta bort den eller gör om den helt. Den är väl en ev de mest inaktulla klistrade trådarna som finns?

Alla är välkomna att skriva en ny FAQ oavsett vilket ämne det handlar om. Jag är rätt övertygad om att det finns många här som skulle kunna knåpa ihop en ganska komplett FAQ om kylning, något som inte jag själv skulle klara av eftersom jag saknar djupgående specialkunskper inom ämnet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med "Uppmärksamma mig vid ändring av tråden" ? Markerar jag en tråd för övervakning, så får jag aldrig nått mail längre om nån skrivit i den tråd jag övervakar.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LINJEinc
Är det bara jag som har problem med "Uppmärksamma mig vid ändring av tråden" ? Markerar jag en tråd för övervakning, så får jag aldrig nått mail längre om nån skrivit i den tråd jag övervakar.

LINJEinc, har skrivit in rätt e-post i din profil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter
LINJEinc, har skrivit in rätt e-post i din profil?

Jo, har då inte bytt e-mail sen jag reggade mig så....
Nånting skumt är det iaf. :/

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Glömsk

Jag förstår inte riktigt vad ni menar med att framsidan blivit så liten. Den är ju bredare än tidigare. Förr fick det enbart plats bilder under 450px i nyheterna, nu får det rum bilder som är 495px.

Skillnaden är väl att kolumnerna som låg till vänster om nyheterna är borttagna fast de var ju tomma ändå.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag kom precis på en sak som jag undrar över?
Varför tar alla smilies så stor plats på höjden? Jag vågar ju knappt använda dem längre då man inte bara för in en smilie som gör avståndet till ovanstående rad lite längre, utan nu mer gör ett helt nytt stycke. Det är ju nästan så man skulle kunna få in 2 smilies på höjden med det utrymme bara en tar.

Test test test
Test test test

Test test test
Test test

Övrigt:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag förstår inte riktigt vad ni menar med att framsidan blivit så liten. Den är ju bredare än tidigare. Förr fick det enbart plats bilder under 450px i nyheterna, nu får det rum bilder som är 495px.

Skillnaden är väl att kolumnerna som låg till vänster om nyheterna är borttagna fast de var ju tomma ändå.

Personlig reflektion:
Den känns mindre eftersom reklamen nu är mitt i blickfånget istället för nyheterna. Öven om kolumnerna till vänster var tomma förut så fick man ju ändå ögonen på nyheterna först, nu känns det mer som att man får sitta och snegla in i hörnen på skärmen för att se nyheterna, medans reklamen sitter som neonskyltar mitt på skärmen... Men det kanske bara är jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det borde göras en ny omröstning nu när folk börjat vänja sig vid reklamen och den nya designen för då ser man verkligen vad folket tycker om sidan och om dom verkligen vill ha tillbaka den gammla

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

När jag skriver svar ser jag inga smilies man kan lägga till, ska det vara så? Varför inte låta användare kunna byta till det gamla temat? Det är väl inte så svårt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
Jag tycker att det borde göras en ny omröstning nu när folk börjat vänja sig vid reklamen och den nya designen för då ser man verkligen vad folket tycker om sidan och om dom verkligen vill ha tillbaka den gammla

Jag tycker fortfarande den gammla är bättre.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

jag gillar den nya bortsett från att den buggar med kodblock å så.

Permalänk
Medlem

Jag irriterar mig nåt fruktansvärt att "mittenklicksfunktionen" inte fungerar, dvs, att klicka med mittenknappen/scrollhjulen, och sedan föra ner muspekaren en bit, så att sidan scrollar automatiskt.. Den fungerar vid sidan om själva forumsytan, dvs, under reklamen till höger, men inte i en post.

Dessutom upplever jag samma sa som måndra andra, nämligen trögheten när en tråd innehållandes bilder laddar. Hela webläsaren hänger sig stundvis. Bilderna visas nästan aldrig korrekt heller, utan är antingen felavklipta eller felplacerade.

Funktionen där man kunde välja flera inlägg att citera saknas, villket är synd.

Sammanfattningsvis anser jag att bytet tyvärr var en stor nedgradering. Visst ser huvudsidan bättre ut, jag gillar färgvalen, men forumet är smått bedrövligt.

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag irriterar mig nåt fruktansvärt att "mittenklicksfunktionen" inte fungerar, dvs, att klicka med mittenknappen/scrollhjulen, och sedan föra ner muspekaren en bit, så att sidan scrollar automatiskt.. Den fungerar vid sidan om själva forumsytan, dvs, under reklamen till höger, men inte i en post.

Det fungerar utmärkt för mig i senaste Firefox. Vad använder du för webbläsare? Angående övriga punkter är det tänkt att forummjukvaran inom en snar framtid skall bytas. Därför läggs inte särskilt stor energi på att fixa det nuvarande forumet. Andra delar av siten har högre prioritet just nu.

För er som har problem kan jag tipsa om:
http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det fungerar utmärkt för mig i senaste Firefox. Vad använder du för webbläsare? Angående övriga punkter är det tänkt att forummjukvaran inom en snar framtid skall bytas. Därför läggs inte särskilt stor energi på att fixa det nuvarande forumet. Andra delar av siten har högre prioritet just nu.

För er som har problem kan jag tipsa om:
http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Det funkar att scrolla på det sättet (för mig iallafall, Firefox, Ubuntu), men om det kommer en bild med en länk mitt i tråden så paddas länken ut till kanten, och om man då råkar mittenklicka bredvid bilden (på den paddade länken) så trycker man upp en tab med den bilden istället för att scrolla... Riktigt jobbigt ibland.

Permalänk
Medlem

Vet ej om någon nämnt det, men för mig blir vissa trådar som innehåller mycket bilder (tex diverse trådar i "projektloggar datorlådsmodifikationer") konstiga...

bilderna hamnar på varandra och på fel ställen i tråden (kör FF 1.5.nånting...)

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Varför inte bara låta medlemmar som vill kunna byta till det gamla temat?
Lösning: Alla blir glada.

Dessutom hade Sweclockers fler forumteman förut, nu bara ett.