Vad tycker du om SWECS nya design?

Permalänk
Medlem

"Du har väl läst reglerna?" är allt annat än värdelöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajp
Jag gillar den nya designen, men jag säger som någon sa förut, varför inte slänga in ÖÄ nu när ni ändå är inne och grejar? ;>

Men lägg ner..

Permalänk
Medlem

Det är i mörkaste laget. Läsbarheten måste ju va prio ett på den här typen av sidor. Öka på kontrasten mellan text och bakgrund så e jag toppen-nöjd sedan. Resten av ändringarna är nämligen till det bättre...

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.D!
ExE: Lite väl anti-luftiga-designer där tycker jag. Det är väl bara bra med luftiga designer? Jag håller dock med dig där du säger "Varför lägga knappar i ruta, men inte länkar", det känns bara konstigt.

Edit: Nu har ju inte jag varit med på Swec alltför länge, därför undrar jag förstås vad ÖÄ är för något?

ÖÄ = Övriga ämnen, en forumskategori med mycket roliga länkar och annat skoj i, stänges dock ner för ett halvår sen eller nått.

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.D!
ExE: Lite väl anti-luftiga-designer där tycker jag. Det är väl bara bra med luftiga designer? Jag håller dock med dig där du säger "Varför lägga knappar i ruta, men inte länkar", det känns bara konstigt.

Mja, det kan tyckas. Men marginaler bör visa och förstärka sidans struktur. Att slänga in 30 px mellan varje element är slöseri med min skärmyta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
"Du har väl läst reglerna?" är allt annat än värdelöst.

Syftet är bra, men längst ner på sidan, när följande redan står precis brevid snabbsvar "Det är viktigt att du känner till våra regler innan du skriver ett inlägg..."?

EDIT: Fick svar på min egen fråga angående varför länkarna inte var i rutan, där står ju Sidor (2): [ « 1 [2] ] vid fler sidor.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare än den gammla, på snudd till lite otydligare. Men jag ska nog försöka fixa en egen css och snygga till det lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Copy
ÖÄ = Övriga ämnen, en forumskategori med mycket roliga länkar och annat skoj i, stänges dock ner för ett halvår sen eller nått.

1½ år sedan.

Lite småjobbigt att det inte finns någon "box" att kryssa i för citering av flertalet inlägg (Eller är det bara jag som ser dåligt?).
Sedan får man väl hoppas att den blåa färgen på forumet kommer att finnas som val (även den gamla forumfärgen).
I övrigt är det bara den där förbannade reklamen till höger och att små bilder blir helt utdragna (t.ex. från folk som länkar till thumbnails) som jag stör mig på.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem

Möjligt att den är bättre. Väntar dock med att rösta tills jag vant mig lite mer.
Dock vill jag ha ett blått tema. Sen får jag fixa bort lite skräp som sök och det gigantiska tomrummet längst upp där det står att man är inloggad.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Kan någon moderator lägga in alternativet "Behöver jobbas på" i omröstningen? För det är så det är. Sidan är bra, men den behöver fortfarande jobbas på
Radavstånden till exempel. Usch! När ni ändå verkar vara så måna över platsen (max 3 rader i sign) så ska ni väl ändå inte klämma in 1.5 i radavstånd där?
Behöver jag ens säga något om högerspalten? När ni ändå tjänar pengar på oss kan ni väl göra det ordentligt med en (om det finns) dynamisk google adwords som inte tar så mycket bandbredd och inte blinkar och djävlas. Färglada reklambanners tar jag bort omedelbart, men adwords står så snällt kvar
Går det att fixa adwords så att längden på rutan och antalet annonser ändras med sidans längd? Det vore perfekt.

Kommer inte på något mer att anmärka på just nu

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Port80 förser er med bandbredd?

Min fråga. Är felet hos Telia, i mina datorer eller är det ett 56k-modem dom sponsrar med?? Allt har fungerat perfekt förut... Nu är det så segt att det inbland t.o.m. har blivit timeout... Nåt mysko med kodningen??

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas Epradius
Port80 förser er med bandbredd?

Min fråga. Är felet hos Telia, i mina datorer eller är det ett 56k-modem dom sponsrar med?? Allt har fungerat perfekt förut... Nu är det så segt att det inbland t.o.m. har blivit timeout... Nåt mysko med kodningen??

word en himlans massa.
--
Tycker för övrigt om designen, gillar inte bristen på kontraster dock, speciellt i trådar osv.

Permalänk
Medlem

:(

ack.. fortfarande smileys i koden!

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen inte om den. den förra var mycket (MYCKET) bättre. Sjukt tråkigt när det bara är grått.

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem

Saknar något som markerar ett inläggs vänsterkant.

<- Här dvs.

Allt känns väldigt utsmetat och oslipat, typsnittet på knapparna känns helt fel (och väldigt kantigt) och sidan funkar lite kasst i Safari.

Edit.
Inget som markerar rader i trådlistan heller. Som sagt, allt känns utsmetat.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

Som nämnt ovan, ser bättre ut om man bortser från högra reklampelaren. Otroligt jobbigt i bildtrådar, gissar jag. "Bilder i forumet: Temporärt begränsare till 600 pixlar i bredd." är också jobbigt, ska bli intressant att se hur ni löser det. Men jag skulle nog faktiskt hellre ha små annonser mellan postsen isåfall.

Annars ser det ju trevligt ut. Skulle gärna ha ett blått tema tror jag, men det är ju inte världens grej.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk

varför är sidan så långsam nu? Kommer det att bli bättre sen när allt är klart? Det vita på högerkanten drar blicken bort från forumet o gör det ansträngande att läsa. lade även märke till att den delen blir svart nån sekund när man laddar om en sida...varför? Som de flesta andra tycker jag att vissa delar är lite väl luftiga, längst ner o längst upp bl.a.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem

Nu då jag har surfat runt ett tag så känns den nya versionen mycket sämre än gamla. Jag förstår givetvis att gnäll inte gör att ni byter tillbaka, men fixa för tusan alla skavanker för det här var inte bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Vill gärna ha lite ljusare färger och tydligare färger på vartannat inlägg.

Håller med om detta, annars känns det riktigt frächt, rent och fint. Blir säkreligten bra när man har vant sig. Och ja, som de andra har sagt är väl inte annonsen till höger någon höjdare, men å andra sidan antagligen ett nödvändigt ont.

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem

Nae, jag vet inte.
Funka ju bra innan. Om det kommer några nya vettiga funktioner kan det säkert vara värt det.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Känns fräscht och bra med undantag för högerspalten med reklam som många redan påpekat.

Permalänk

Den här designen var ju bra,gillar den:) Några nackdelar kanske är att den är lite grått men ändå gillar jag det på något sätt... Den förra var ju också bra men lite omväxling är ju bra;) Kanske lite mer färg på designen vore bra... Det ser fräscht ut när annonserna är åt höger sida...

Permalänk
Medlem

Helt ok faktiskt för att vara nytt, brukar annars hata nya saker men detta ser helt ok ut faktiskt.
Några saker:
Forumet ska vara i helbredd för bövelen, ingen sökruta/reklam på sidan... väldigt irriterande och fult.
Rutan där uppe med "inloggad som..." kan också gå, tar bara upp massa plats osv vilket är segt.
Blått tema snälla rara! (eller det kanske redan finns? kan inte hitta iaf)

Sen så är väl det som märks mest att sidan är seg som sirap, men det blir väl fixat när allt är klart antar jag.

tjern0byl: ett år sedan var det väl ändå. Minns det fortfarande som det vore igår, en sorglig dag för mänskligheten

Visa signatur

hmm

Permalänk
Hedersmedlem

Hejsan. Jag är till stor del skyldig till designen (och den förra, och den innan dess). Dock inte val av annonsstorlekar, t.ex.

Som någon redan nämnt så är det här exakt samma gamla vB (vBulletin) som innan helgen. Senare kommer ett större byte av forumsystem, med tillhörande uppdatering av inläggsdesign, knappar etc. Denna lösning är därför lite temporär, och vi är medvetna att det finns buggar och lustigheter. HTML-koden som denna gamla vB-version spottar ur sig är omodern; att få ordning på utseendet, inkl. marginaler, är lite som att sminka en gris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Orginalfärgtemat har för lite konstrast mellan text och bakgrund.

Ang. kontrast och bakgrundsfärg så finns det inget gyllene medelvärd som alla kan bli nöjda med, men jag ser gärna att lite olika färgshemen finns som tidigare, men det har vi inte hunnit titta på än.

Nuvarande kontrast uppfyller dock utan problem de kontrast-krav som nämns i WCAG 2.0.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Det märks att man har ansträngt sig för att göra livet lite "surare" för de som blockerar reklam, "Inloggad som..." längst upp och sökrutan till höger ser till att utrymmena där reklamen sitter inte går att få tillbaka genom att blockera den.

Har har faktiskt helt omedvetet blivit så

Jag tycker trådtopic är lite missvisande, eftersom denna tråd en så länge enbart kan handla om forumets design. Det kommer ny design på samtliga underavdelningar, och då kan forumdesignen enklare sättas i ett sammanhang.

Permalänk
Medlem

Gjorde mig ett eget litet temporärt färgtema så länge. Så jag hoppas att ni verkligen skapar lite mera färgteman också.

Så här ser det ut för mig nu.
http://www.geting.se/viewimage.php?image=swecforum1.png
http://www.geting.se/viewimage.php?image=swecforum2.png

För de som vill ha färgtemat. (För er som kör sido-specifika css-filer i Opera 9.)

#widecolumnfocus { background: #7C776E !important; } /* Toppen med sök i forumet och forum-menyn */ /* Färg och effekt på länkarna */ a:link { color: #1A597D !important; text-decoration: none !important; } a:visited { color: #1A597D !important; text-decoration: none !important; } a:hover { color: #c60 !important; text-decoration: underline !important; } /* Första och andra raden */ td[bgcolor="#d6d2c9"] { background: #F5F1E7 !important; } td[bgcolor="#ddd9d0"] { background: #EBE7DE !important; }

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker om den nya layouten, även om det fortfarande känns obekant... men jag bör vänja mig.

Lite tråkigt färgschema på forumet som några varit inne på. Skulle vilja se lite större kontraster på bakgrundfärgerna, så att man ser skillnad på inlägg, kolumner, rader o sånt lite bättre.

Sen tycker jag inte det är så snyggt i raden

Mjukvara >> Programmering o Shit >> Trådnamn... alldeles för stor font där.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

hejsan! även jag har pillat lite med en egen css, för firefox 1.5. Bara att lägga in i er profils chrome mapp och köra.

*fixes*
-Ingen reklam, varken ovan eller på sidan
-Forumet täcker hela fönstret (du ställer in en bredd för din skärm)
-Hover på länkarna (blå färg, går naturligtvis att ändra )
-Minskar onödigt utrymme högst upp, och längst ner på sidan (ExE's "supertomrum")
-Logut boxen är diskret lagd bredvid loggan
-Sökfältet har minskats och totala höjden på sökområdet

kom ihåg att ändra "hxxp" och "www .. sweclockers .. com" på första raden i koden bara.

@-moz-document url-prefix(hxxp://www.sweclockers.com/forum/), domain(www .. sweclockers .. com) { /*top */ #header { height: 20px !important; } #logout, #login { position: absolute !important; left:520px !important; top: 25px !important; height:auto !important; width:300px !important; z-index: 1 !important; /* tack till T.D!*/ } /* fixar kolumners bredd och länkar */ .widecolumn {width:1245px;} .widecolumn h2 a {color: #000 !important;} .widecolumn h2 a:visited {color: #000 !important;} .widecolumn h2 a:hover {color: #5959B5 !important;} .narrowcolumn {display:none;} /* Annonser */ .banner { display:none; } .bannerhorizontal { display:none; } /*logutrutan */ #logout, #login { #logout .submitbutton { margin-top:-6px !important; padding:0px !important; } a#pm { margin-top:-5px !important; } a#settings { margin-top:-5px !important; } /* tar bort onödiigt stora utrymmet längst ned */ #widecolumnfoot { margin-top: -90px !important; } /*standard */ a { color:black !important; } a:hover { color:blue !important; } /* justera sökningen så den tar mindre plats */ #widecolumnfocus .fluidcolumntext{ height:15px !important; } #widecolumnfocus .fluidcolumntext input{ margin-left:370px !important; margin-top:-21px !important; } #widecolumnfocus .fluidcolumntext #query{ margin-left:150px !important; width:200px !important; } }

mycket nöje!

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Bara jag som saknar "se nya inlägg" knappen?

Och är det bara jag som tycker att korta inlägg ser väldigt mysko ut med tanke på signaturen?

Är det bara jag somt ycker det är tråkigt utan hover funktion på länkar?

Permalänk
Medlem

Snyggt Garnet!

En sak kanske ska nämnas. Fast bredd på .widecolumn gör att man inte kan växla mellan smal och bred layout (fast vem håller på och växlar?). Sätter man värdet till auto går det men då blir man inte av med det vita till höger. Själv kör jag 1560px, lagom till 1600*1200.

Nåväl, kör man fast bredd kan man lika gärna ta bort växla-knapparna också:

#flapnav{ display:none !important; }

EDIT: För de som gillar sådant här rekommenderar jag tilläget Stylish

Permalänk
Medlem

En fråga bara, ni inser att reklamen inte är där för att Edin m.fl vill jävlas utan finns där för att det här forumet överhuvudtaget ska kunna vara uppe?

Om visningarna för annonserna minskar, kommer swec att vara tvugna att sänka priserna på annonsering och därav få in mindre pengar till servrar och underhåll av dessa. Jag håller dock med er, annonsen till höger måste bort, men man kanske kan flytta den till botten av sidan?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
En fråga bara, ni inser att reklamen inte är där för att Edin m.fl vill jävlas utan finns där för att det här forumet överhuvudtaget ska kunna vara uppe?

Om visningarna för annonserna minskar, kommer swec att vara tvugna att sänka priserna på annonsering och därav få in mindre pengar till servrar och underhåll av dessa. Jag håller dock med er, annonsen till höger måste bort, men man kanske kan flytta den till botten av sidan?

Faktum är att annonserna, tekniskt sätt, visas lika mycket om man använder sig av CSS-modifikationer ovan. Ta display:none till exempel - allt laddas, men innehållet i elementet visas inte för användaren.

Fast jag kunde bry mig mer om annonernas syfte, det är min webläsare. Jag kör ändå Adblock plus och har inte sett en annons på länge. (Med Adblock plus laddas dock inte annonserna ned alls)