Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Problem med graf-kortet!! datorn hänger sig!

Permalänk

Problem med graf-kortet!! datorn hänger sig!

har ett relativt nytt (2 veckor) Sapphire Radeon X1600Pro 256MB DDRII, (AGP8x) som jag har lite problem med.. jag lirar warcraft 3 samt world of warcraft, efter jag har spelat ett tag ( kan vara allt mellan 15 minuter och 15 timmar ) så hänger sig spelet och datorn och det börjar flimmra lite smått, så jag blir tvungen att starta om såklart.. med mitt gforce 4 mx440 fungerar det alldeles utmärkt att spela warcraft 3 men inte WoW såklart eftersom det är för dåligt. Jag tvekar på att det är grafik kortet som är trasigt.. något annat som kan va fel? hårddisken? :S har andra små problem också t.ex när jag laddar något stort så hackar musen... windows tar FEM minuter att starta (0% fragmentation).. och lite sån't ... riktigt jobbigt :s men är ju jobbigast att jag inte kan spela WoW utan att det krashar!

Tack för hjälp

micke

Permalänk
Medlem

Om du går in på Sapphires forumsida, så ser man att det är väldigt många som har haft problem (frysning i spel) med just dessa kort tillsammans med Asus moderkort... verkar vara något kompabilitetsproblem de har... Kolla ifall du kan uppdatera bioset i både moderkort samt grafikkort och sedan installera de senaste drivrutinerna för dessa...

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk

Okej, skall söka lite i forumet och kolla runt. Tack för hjälpen