Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Bilder i signaturen på Sweclockers.com?

Permalänk
Medlem

Bilder i signaturen på Sweclockers.com?

Vet inte var detta passar, men varför inte tillåta bilder på forumsignaturen? Det kanske tar lite bandwidth men det vore roligare.

Gör en omröstning för att se vad ni tycker

Permalänk

Bryr mig inte ett dugg om bandwidth, gillar bara inte bilder i signaturen.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

Nej för i helvete, då kommer folk ha ~300px höga bilder som upptar dyrbar skärmyta, hatar signaturbilder

Permalänk
Testpilot

Aldrig, så jävla irriterande med bilder i signaturen. Det enda jag skulle kunna tänka mig är att man får ha större avatarer men det är ingen nödvändighet.

Gillar att det är hårda regler på avatarer och signaturer här på swec, finns gott om forum som inte har det tyvärr.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

swec skulle lätt i bli ett sämre forum om folk stoppade ännu mer skrot i sina signaturer enligt min mening. Lätt inte, inte ens nära!

Permalänk
Medlem

vadå swecs bandbredd?
Tar det inte tid för mig att tanka alla äckliga bilder jag inte ens vill se?
Dessutom är dom i vägen. Usch och fy för signaturbilder!

Permalänk
Medlem

Så länge dom är små, inte hostas av swec's serverar som skulle sega ner massor, och sådant så är det väll, okej.. Alltid roligt med lite bilder.

Permalänk
Medlem

En bild på typ max 100x50 px är inte så farligt stort, det finns ju plats liksom. Dessutom så är det snyggt

Permalänk
Medlem

Nej tack. De är enligt min mening bara i vägen o snor fokus. Sitter jag hemma spelar det ju egentligen ingen roll för jag kommer bara ta bort bilderna med adblock, men det blir jobbigt om man sätter sig vid en annan dator.
Finns ju riktiga skräckexempel på forum där alla har bild i signaturen o det knappt går att skilja vad som sägs från allt skräp i signaturer.

Möjligen att man, som hunden säger, skulle tillåta lite större avatarer, men jag klarar mig bra som det är o absolut inga animerade avatarer.

Permalänk

Nej nej och åter nej. En fet bild i folks signaturer blir som sagt bara distraherande om man ska läsa en tråd med många inlägg.
Tycker det är bra att swec har sagt nej till bild i signatur och rörliga avatar:er.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda jag kan tänka mig är om folk med sigbilder betalar mig för bortslösad bandbredd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Vet inte var detta passar, men varför inte tillåta bilder på forumsignaturen? Det kanske tar lite bandwidth men det vore roligare.

Gör en omröstning för att se vad ni tycker

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Nej tack - bilder har man ju i avataren.

Diggar tyska forum där alla har minst en bilder i signaturen.
Jisses vad kladdigt det blir

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Hedersmedlem

Nej tack.

Tycker inte om stora signaturer för fem öre. Önskar att SweClockers signatur och avatar-policy fanns på fler ställen.

Finns ett forum där jag står ut med det dessvärre, och det är Something Awful, men där passar animerade avatarer och signaturbilder in med resten av forumet på något sätt. Antagligen pga stämningen och tonen på inläggen där (väldigt mycket sarkasm bland annat), vilket även smittar av sig på avatarer, custom titles och signaturer.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
vadå swecs bandbredd?
Tar det inte tid för mig att tanka alla äckliga bilder jag inte ens vill se?
Dessutom är dom i vägen. Usch och fy för signaturbilder!

Lägg in en block på http://www.sweclockers.com/forum/avatarer/* så slipper du det

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Nej, nej och åter nej. Blir på tok för rörigt och nedkluttat.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Pax!

EDIT : Med andra ord, nej.

Permalänk
Medlem

Nej nej nej nej!
Nog för att signaturbilder skulle hjälpa till när man bedömer huruvida man ska blockera någon, men allvarligt. Det blir dubbelt så långa sidor, det tar tid att tanka, det förstör hela grejen med att tvinga på oss en ny enhetlig design som jag PRECIS börjat lära mig att inte tycka illa om, det blinkar och är jävligt i största allmänhet.
Jag är inte helt främmande för ett förbud emot färger i signaturen heller.
Vad är det för signatursbild du verkligen, verkligen vill ha egentligen? Hur mycket måste du särställa dig om du inte kan poängtera det på fyra rader, utan behöver en jävla bild?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Finns inget värre, sedan kommer folk sitta med trasiga bildlänkar eller länkar till långsamma servrar som får trådarna att skutta fram och tillbaks flera minuter efter att den skulle laddat klart annat. Aldrig.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Om det kommer bildsignaturer och animerade avatarer så lämnar nog dom flesta sweclockers, inklusive jag. Tyvärr är det många bra forum, som t.ex. http://www.frm.nu/ har både animerade avatarer och bildsignaturer, men där går det att leva med eftersom man kan stänga av bildsignaturerna iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, ja, det var ju ett alternativ jag inte ens övervägde... Två fina alternativ i stil med
[] Visa inte bilder i signaturer
[] Visa inte signaturer
så får ni ha vad ni vill i era signaturer så långt det rör mig.
Men egentligen, varför skulle sweclockers bekymra sig om att lägga till stöd för sånt?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
bild..

hahha snyggt..
nemen... " Nej tack - bilder har man ju i avataren. "

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara en sak:

NEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJ!!

Finns inget värre än forum när alla sitter med feta bilder i sina signaturer

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Ok, ville bara kolla vad ni tyckte Men om man begränsar storlek på bilder i signaturen då och max en bild?

Permalänk
Medlem

Om man kan välja bort att visa dom kanske. Men eftersom det verkar vara så få som vill ha det känns det som onödigt arbete tycker jag.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Det här tycker jag är lite vackert.
Om det hade varit en vanlig omröstning, typ, "vilket språk är bäst", eller "vilken editor har du", så blir det alltid bråk, men här har vi hittat nåt vi enas kring.
Man blir ju tårögd.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Om det hade varit en vanlig omröstning, typ, "vilket språk är bäst", eller "vilken editor har du", så blir det alltid bråk, men här har vi hittat nåt vi enas kring.
Man blir ju tårögd.

Hahahaha, nu ska jag förstöra din eniga swec front

Nej men jag tycker att man borde kunna ha bilder MEN (notera stort men ) så ska storleken begränsas hårt och INGA förplåstrade animeringar utan rena bilder. Kanske höjden av 4 rader som max?

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Man blir ju tårögd.

Men jag tycker ju man ska kunna ha bilder i signaturen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Hahahaha, nu ska jag förstöra din eniga swec front

Nej men jag tycker att man borde kunna ha bilder MEN (notera stort men ) så ska storleken begränsas hårt och INGA förplåstrade animeringar utan rena bilder. Kanske höjden av 4 rader som max?

MVH

Hur stort är fyra rader? Det beror ju på upplösning och textstorlek...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Hur stort är fyra rader? Det beror ju på upplösning och textstorlek...

Precis som fyra rader definieras i reglerna.

Citat:

§6.2 Signaturer får, med forumet inställt på ”fast bredd”, vara maximalt fyra rader långa. Rader som är tomma eller enbart delvis brukade räknas som hela rader.

Antagligen är det med oändrad textstorlek.

Själv röstade jag nej. Om det ska få finnas bilder ska de isåfall kollas manuellt så att de passar in i forumets färgtema. Och det är inte direkt hållbart, vem orkar kolla igenom tusentals bilder?