Jays utvecklar isoleringssystem för hörlurar

Permalänk
Melding Plague

Jays utvecklar isoleringssystem för hörlurar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Wow, en volymkontroll!

Jag litar inte på den där Jens så vi får se vad det blir av detta men om man inte kan höra omvärlden så kan det bli ganska farligt för Svenne.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag är iaf sugen på nya hörlurar, mina koss har gått trasiga
så dessa verkar ju som ett bra alternativ, men lär väll kosta en del

Permalänk

Det låter fint, men jag tvivlar på om det verkligen blir så bra.
Saker som lovar jättemycket brukar ofta inte vara så bra som man först trodde.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Inte ett dugg intressant för mig iallafall, priserna på JOS/Jays är ju extrema!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Är inte det systemet väldigt likt vad shure och etymotic redan gör?
Det verkar i alla fall det, kanske missade det nya med det.

http://www.shurestore.com/
http://www.etymotic.com/

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoobler
Är inte det systemet väldigt likt vad shure och etymotic redan gör?
Det verkar i alla fall det, kanske missade det nya med det.

http://www.shurestore.com/
http://www.etymotic.com/

Shure är kanske gjorda för rockstjärnor enligt jens.

Permalänk

Men man behöver ju inte direkt köpa Shure's
dyraste modell för även de som kostar mindre
än 4000kr lär väl ha viss kvalité?

Jag är nöjd med mina Koss Spark Plug, men
en annan plugg som isolerar ljud vore inte det
minsta dumt.

Permalänk
Medlem

Sony har ju också hörlurar med gummi längst ut. Isolerar kanske inte så jättebra men sitter bra i öronen

http://www.sony.se/view/ShowProduct.action?product=MDR-EX81SL...
lite lång länk

Visa signatur

Ingenjör.

Permalänk

Vadå? Han kan väl inte mena att det är silikonhattarna som är deras nya fantaastiska system, det använder ju alla redan.

Jag väntar med spänning på produkten

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Nja, den där jens verkar vara en liten skojare

Permalänk
Medlem

Efterso ingen annan länkat äm så har ju JAYS skapat en tråd under Kringutrustning om deras koncept:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Sen borde ju alla förstå att alla tillverkare inte använder samma gummimaterial till pluggarna, vissa är bättre på att isolera än andra... Sedan verkar det att de i allmänhet lagt riktigt stor möda på ljudkvalitet, kvalitet på pluggarna och smartdesign... Men men, skapa er en egen uppfattning från tråden
Den första och lite enklare modellen med ska enligt Jens kosta 700-900 kr.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad som är nytt, IEMs har funnits länge med samma kriterier. Artister använder dem, de isolerar bakgrundsljud och de ger bra ljudkvalité.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Nja, den där jens verkar vara en liten skojare

Prata har han iallafall alltid varit bra på.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Jag förstår inte vad som är nytt, IEMs har funnits länge med samma kriterier. Artister använder dem, de isolerar bakgrundsljud och de ger bra ljudkvalité.

Jo, men till ett pris som ligger högre än vad vanliga konsumenter ofta är villiga att betala... JAYS påstår inte att ljudisoleringsbiten är utvecklad av dem, bara att de ska sälja pluggar med tekniken till ett sjysst pris...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jo, men till ett pris som ligger högre än vad vanliga konsumenter ofta är villiga att betala... JAYS påstår inte att ljudisoleringsbiten är utvecklad av dem, bara att de ska sälja pluggar med tekniken till ett sjysst pris...

Ehm, 700-800 är mer än vad den vanlige konsumenten är villig att ge.
Och om det är den enkla modellen, så kommer ju dom dyrare kosta flera tusen kronor. Var det inte det dom inte skulle göra? Dom verkar lite förvirrade.

Och ärligt, är det verkligen någon som tror på att dom utvecklad någonting? Dom har nog bara köpt in lite billiga hörlurar i asien, tryckt sitt namn på dom och höjt priset ett par 100%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Ehm, 700-800 är mer än vad den vanlige konsumenten är villig att ge.
Och om det är den enkla modellen, så kommer ju dom dyrare kosta flera tusen kronor. Var det inte det dom inte skulle göra? Dom verkar lite förvirrade.

Och ärligt, är det verkligen någon som tror på att dom utvecklad någonting? Dom har nog bara köpt in lite billiga hörlurar i asien, tryckt sitt namn på dom och höjt priset ett par 100%.

Håller med till fullo!
Då kan man lika gärna köpa shures billigaste modell som ska vara ruskigt bra! och alla deras spelare har ju varigt exakt lika dana som de billiga asien grejerna fast med annat skal...

Så de har en ganska tungt bakgrund att bli av med först!

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Shure, Etymotic? Man kan få ett par lurar idag för 700kr som dämpar mer än 25dB (är jag ganska säker på i vilket fall).

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Vårt system ska garantera den där sköna basen utan att tappa mellanregistret och diskanten. Vi bygger detta på en teknik där en välbalanserad armatur i mycket litet format genererar ljudet inne i örat för perfekt återgivning. Shure's billigaste modell E2c använder idag en ålderdomlig teknik, sk. dynamiska membran som inte erbjuder samma ljudegenskaper. JAYS modeller är betydligt mindre i format och erbjuder mer avancerade ljudegenskaper. Produkterna designas och utvecklas av JAYS i Sverige.

Och för dig sprucetwig:

JAYS har utvecklat hela produkten, det finns ingen asiat inblandad som du påstår. Läs mer i tråden

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAYS
Vårt system ska garantera den där sköna basen utan att tappa mellanregistret och diskanten. Vi bygger detta på en teknik där en välbalanserad armatur i mycket litet format genererar ljudet inne i örat för perfekt återgivning. Shure's billigaste modell E2c använder idag en ålderdomlig teknik, sk. dynamiska membran som inte erbjuder samma ljudegenskaper. JAYS modeller är betydligt mindre i format och erbjuder mer avancerade ljudegenskaper. Produkterna designas och utvecklas av JAYS i Sverige.

Och för dig sprucetwig:

JAYS har utvecklat hela produkten, det finns ingen asiat inblandad som du påstår. Läs mer i tråden

Mvh

Jens

Om den är bättre eller lika bra som konkurenternas motsvarande lurar blir jag imponerad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAYS
Vårt system ska garantera den där sköna basen utan att tappa mellanregistret och diskanten. Vi bygger detta på en teknik där en välbalanserad armatur i mycket litet format genererar ljudet inne i örat för perfekt återgivning. Shure's billigaste modell E2c använder idag en ålderdomlig teknik, sk. dynamiska membran som inte erbjuder samma ljudegenskaper. JAYS modeller är betydligt mindre i format och erbjuder mer avancerade ljudegenskaper.

Vad jag förstått, och även upplevt, så beror bristen av "skön bas" som vissa användare upplever på att de inte är införstådda i HUR lurarna ska föras in. Själv äger jag ett par E3C som ger klockren basåtergivning med en flat EQ.
Att däremot inte ha lurarna på sådant sätt att de sluter tätt ger en helt förstörd ljudbild, som att sitta med en United-bandspelare med 29kronors-snäckor.

Sen ser jag inte riktigt vad ett mindre format tillför. De lurar som erbjuds idag är ju redan väldigt små.

Visa signatur

Permalänk

Ni visste väl att Jens of Sweden inte tillverkade mp3 spelarna. dom köpte in dom skit billigt och satte sitt namn på det och sålde det sen för det dubbla.. så ja dom är ett skitföretag som inte bryr sig om vad vi får för pengarna... så hur ska jag kunna lita på dom nån gång?

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

nu är det ju inte bara vår kära jens som äger JAYS, han är en av delägarna bara... sen att de faktiskt utvecklar lurarna själva, det har jag ingatvivel om efter att ha läst deras tråd i forumet...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag tycker annars att mina Koss är riktigt sköna, släpper inte igenom mycket ljud alls från omvärlden, behövde bara köpa till ett par sånna där latex grejer så var dem helt underbart perfekta. Kostade mig totalt 300kr så varför lägga ut kanske en femhundring mera för likvärdiga hörlurar? Visst diskanten kanske inte är på topp, men alla MP3-spelare har väl numera en Equalizer

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
Ni visste väl att Jens of Sweden inte tillverkade mp3 spelarna. dom köpte in dom skit billigt och satte sitt namn på det och sålde det sen för det dubbla.. så ja dom är ett skitföretag som inte bryr sig om vad vi får för pengarna... så hur ska jag kunna lita på dom nån gång?

Snacka om god kontakt med verkligheten...

Har du en aning om vad OEM-tillverkning är? Samt vad tycker du om alla grafikkortstillverkare som köper in färdiga grafikkort och bara sätter på en klisterlapp på kylaren? Eller alla tusentals mobiltelefon som köper innandömmen från Sony Ericsson och bygger i princip ett eget skal om elektroniken? Eller alla livsmedelsprodukter som innehåller exakt samma sak fast bara märks på olika sätt?

Ett hett tips är att läsa lite ekonomi samt bli införstådd i vad skalekonomi samt stodriftsfördelare är och hur det påverkar världshandeln samt det växande välståndet.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Creatives EP-630 för 300kr är mest prisvärda lurarna tycker jag.
Mer än 300kr för ett par pluttar ger inte jag i alla fall.
Lätta och sitter perfekt. Sitter tätt och har bra ljud över alla register.

EP-630 kan jag verkligen rekomendera.

Jag önskar att jag hade råd att jämföra med ett par värstingar, men jag tror knappast att Jays är mer prisvärd än EP-630.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jag tycker annars att mina Koss är riktigt sköna, släpper inte igenom mycket ljud alls från omvärlden, behövde bara köpa till ett par sånna där latex grejer så var dem helt underbart perfekta. Kostade mig totalt 300kr så varför lägga ut kanske en femhundring mera för likvärdiga hörlurar? Visst diskanten kanske inte är på topp, men alla MP3-spelare har väl numera en Equalizer

Diskanten lyser med sin totala frånvaro på mina.

Om det nu inte är så att Jens endast är begåvad med en synnerligen bred näbb kan dessa lurar vara värda att ödsla en blick åt vid lanseringen.

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev

Skönt att en insatt uttalar sig

Många av JOS spelare fick grymt bra recenssioner när de kom plus att de ofta var prisvärda i jämförelse mot konkurrenter...
Men men, stora stygga Jens är en farlig person

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox

Det är härligt att leva i ovisshet. Testa ett par Shure E3C, då kommer du nog känna annorlunda för dina elitlurar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm... Köpte mina Koss sparkplug-lurar för att ha till min mp3 (det tog lite på batteritiden att driva ett par HD600 med den )
Måste säga att jag är grymt förvånad faktiskt. Krävde lite pillande med EQn för att få fram diskanten, men det var inte så svårt. Skulle dock aldrig lägga ut pengar på ett par E3C... testade dem och de passade riktigt illa för mig tyvärr. Dock var ljudet riktigt fint.

Dock säger min erfarenhet av lille Jens att han inte är att lita på efter 3 trasiga spelare som ingen levde längre än 3 veckor, till skillnad från min iriver, som nu snart påbörjar sitt 3:e år tror jag... Och som för övrigt bara kostade hälften så mycket, är mindre, har bättre batteritid och har överlevt bra mycket hårdare behandling än vad JoS-spelarna ens fick se en glimt av...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Vad jag förstått, och även upplevt, så beror bristen av "skön bas" som vissa användare upplever på att de inte är införstådda i HUR lurarna ska föras in. Själv äger jag ett par E3C som ger klockren basåtergivning med en flat EQ.
Att däremot inte ha lurarna på sådant sätt att de sluter tätt ger en helt förstörd ljudbild, som att sitta med en United-bandspelare med 29kronors-snäckor.

Sen ser jag inte riktigt vad ett mindre format tillför. De lurar som erbjuds idag är ju redan väldigt små.

Agreed

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.